1.8 RV (PF) bardzo duze spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

1.8 RV (PF) bardzo duze spalanie

Post autor: szyki » ndz lut 24, 2008 01:45

witam,
mój RV (czyli podobno PF w wersji na stany) nie daje się poskromić i uparcie pali jak smok, tzn 11 w trasie, 14,5 - 15 w mieście. oba wskazania przy jeździe jak emeryt.

dotychczas celem zmniejszenia spralania zrobiłem przy nim:
sprawdzona lambda - niby jest ok, sprawdzony przepływomierz, ustawiony zapłon (podobno był nieco zbyt prętki), ustawiona ta śróba w przepustnicy regulująca dopływ powietrza.

gdzie jeszcze powinienem zajrzeć?
co może mieć znaczny wpływ na takie spalanie?

fajne autko (oryginał z usa), ale powoli przestaje mnie stać na niego :-((

z góry dzięki za każdą wskazówkę.

pozdro.
Ostatnio zmieniony ndz lut 24, 2008 17:47 przez szyki, łącznie zmieniany 1 raz.


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lut 24, 2008 03:42

szyki, Mam taki sam silnik, też wersja USA tylko w automacie.Pali ok 10l w mieście , na trasie ok 8. Zacznij od niebieskiego czujnika, on odpowiada za ssanie, może cały czas tak jeździsz.



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » ndz lut 24, 2008 14:28

dzięki,
sprawdzę jeszcze ten czujnik i dam znać, jak poszło.

co do wolnych obrotów, to na rozgrzanym silniku są różne. czasem wskazówka stoi nieruchomo w okolicy 850-900. czasem jest to trochę więcej.


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 24, 2008 16:30

z tych rzeczy co nie wymieniłeś to sprawdzilbym ustawienie paska rozrządu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » ndz lut 24, 2008 20:34

z prostszych czynności to odpiąć wtyczkę od ECU i sprawdzać całe okablowanie silnika, czy wszsytko dochodzi do ECU i w jakim stanie są styki :D



jojo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:58
Lokalizacja: ISLANDIA

Post autor: jojo32 » ndz lut 24, 2008 21:16

czujnik temperatury cieczy chłodzącej, termostat,filtr powietrza



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 24, 2008 21:19

RV jest na Kjecie a PF na digi, to podstawowa różnica, wiec roznice są.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 25, 2008 01:08

sas_gti pisze:RV jest na Kjecie
Mam RV i jest na digi.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn lut 25, 2008 12:10

to stawiam teze ze masz przerobionego RV



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 25, 2008 12:35

Przecież wyraźnie stoi w spisie silników że RV może być na ke-jetronicu lub na digifancie, a np WorkshopCd podaje że tylko digifant.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn lut 25, 2008 12:41

racja przeoczenie z mojej strony, kiedys to sprawdzalem i mi widocznie umknęło



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » pn lut 25, 2008 17:52

bodzio_j pisze:
sas_gti pisze:RV jest na Kjecie
Mam RV i jest na digi.
mój RV też jest na digi. 100%.

[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 16:54 ]
Paweł Marek pisze:z tych rzeczy co nie wymieniłeś to sprawdzilbym ustawienie paska rozrządu.
czasem przy zdjęciu nogi z gazu obrotomierz zanurkuje sobie do okolicy 500-700 obrotów, po czym wraca wyżej.
czy to może być objawem źle ustawionego rozrządu?

[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 17:00 ]
bodzio_j pisze:szyki, Mam taki sam silnik, też wersja USA tylko w automacie.Pali ok 10l w mieście , na trasie ok 8. Zacznij od niebieskiego czujnika, on odpowiada za ssanie, może cały czas tak jeździsz.
no i kolejne grzebanie rozpocząłem od wymiany obu czujników. czarnego i niebieskiego.
jedyna różnica, to podniosła mi się temperatura silnika. teraz na rozgrzanym silniku wskazówka stoi mniej więcej pionowo. wcześniej była na ok 1/4.

tak na logikę, to jeżeli miałoby być tak, że wcześniej jeździłem na ssaniu, to teraz, przy nowiusieńkich czujniczkach obroty na rozgrzanym silniku powinny mi spaść, prawda?
cały czas są około 1000.

dzięki wszystkim za zainteresowanie.


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 25, 2008 18:47

szyki pisze:czy to może być objawem źle ustawionego rozrządu?
jak najbardziej, oczywiście jasne że może być kupa innych rzeczy, ale ponieważ już sporo zrobiłeś i nie pomogło to zdjąłbym pokrywę paska i sprawdził ustawienie. I konkretnie się dowiedział co z tym wyprzedzeniem zapłonu.
Masz mieć 6 stopni przy 2250 obrotach i ustawia się ze ścigniętą wtyczką od czujnika temperatury - te warunki sa konieczne do dobrej pracy na jałowych.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lut 25, 2008 21:13

szyki pisze:no i kolejne grzebanie rozpocząłem od wymiany obu czujników. czarnego i niebieskiego.
jedyna różnica, to podniosła mi się temperatura silnika. teraz na rozgrzanym silniku wskazówka stoi mniej więcej pionowo. wcześniej była na ok 1/4.

tak na logikę, to jeżeli miałoby być tak, że wcześniej jeździłem na ssaniu, to teraz, przy nowiusieńkich czujniczkach obroty na rozgrzanym silniku powinny mi spaść, prawda?
cały czas są około 1000.

dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Na 99% do ustawienia przepływomierz jeśli zapłon i rozrząd jest OK



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości