Regeneracja aparatu zapłonowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Regeneracja aparatu zapłonowego

Post autor: Amanda » pt lut 22, 2008 12:10

Zna ktoś metodę regenergacji aparatu zaplonowego - zlikwidowanie luzu bocznego wałka głównego?
Chodzi mi o to że mój aparat posiada luz "na boki" - wyrobiona tulejka.
Są do tego jakieś części zamienne - np nowa tulejka (wg ETOSa chyba nie)?
Ew. naprawa "made in home" :grin:

Mój aparat to BOSCH 050 905 205 AH (ABS i AAM) - mniej więcej TAK wygląda.

Pewnie można poszukać używki, ale te silniki mają już swoje przebiegi i dobry będzie raczej trudno znaleźć (w niskiej cenie).
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 12:11 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt lut 22, 2008 12:43

Jeśli masz aparat z "podciśnieniem" (ta bańka na zewnątrz) to na twoim miejscu zainteresowałbym się tym http://moto.allegro.pl/item312043157_ap ... 3_1_8.html


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt lut 22, 2008 12:56

Mam bez "bańki" - poza tym mam dwie prawe ręce :grin: i najchetniej naprawiłbym ten co mam po małych kosztach (+/- do 40-50zł).
Ale dzięki za sugestię/propozycję :okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 22, 2008 13:23

dwie prawe ręce będą musiałby chyba wytoczyć tulejkę, w sprzedaży takich nie spotkałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt lut 22, 2008 20:36

Tak jak napisał poprzednik, musiałbyś na wymiar dotoczyć tulejkę (najlepiej z brązu), rozwiercić trochę korpus i wcisnąć tulejkę. Jak masz odpowiedni "warsztat" to możesz tak zrobić ale jak nie to to raczej kiepska sprawa i być może nieopłacalna zabawa.

P.S
To zupełnie inny aparat ale... chodzi o zasadę, być może nie trzeba tulejki toczyć bo jeśli średnica osi aparatu jest taka sama to można zastosować gotowe tulejki (groszowa sprawa) ze skody lub jakiegoś fiata. jak widać na rysunkach skoda musi mieć oś o średnicy 12mm a VW chyba też ma tyle więc...........

http://skodas.host.sk/porady/aparat_zap ... lonowy.htm
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 20:45 przez zodiak, łącznie zmieniany 2 razy.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt lut 22, 2008 21:12

Dzięki za sugestie i porady, szczególnie dla zodiak, za "sztuczkę" ze skodą - muszę się zainteresować taką wersją regeneracji.

:okej:

:pub:

==========================
[Dodane: 23.02.2008 g. 17:55]
A więc oblookałem co i jak:
Mam aparat nie BOSCH tylko Valeo - 050 905 205 AL.
Potrzebna jest tulejka śr zew. 16mm, wew. 12,5mm i długości ok 17mm (albo cos koło tego) - a więc powinna pasować taka jak od Skody :grin: (a może jeszcze gdzieś podobnych rozmiarów stosują)
Wybicie tulejki nie stanowi problemu - tą którą mam wybiłem do połowy w celu zmierzenia.
Z lekka mam "podtarty" wałek aparatu ale przy nowej ciaśniejszej tulejce i tak będzie zdecydowanie lepiej niż obecnie.

Tak że tylko poszukać tulejki i.. śmigać

Jeszcze raz dzięki zodiak :kufel:
Ostatnio zmieniony sob lut 23, 2008 18:56 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 294 gości