Olej do skrzyni biegów mineralny na syntetyczny - pomoże??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Olej do skrzyni biegów mineralny na syntetyczny - pomoże??

Post autor: Maćkooo » czw lut 21, 2008 15:07

Siemanka :D
Czy wymiana oleju na syntetyk pomoże w moim problemie.??
Mój problem na zimnym silniku biegi wchodzą płynnie. Po rozgrzaniu haczą. Szczególnie: 1 bieg, 2 i troche 3 i 4.
5 bieg wchodzi zawsze płynnie.
Mam zalany mineralny Mobil1 (15 zł/litr). na wakacje go wlalem.
Czy wymiana na porządny syntetyk((50zł/litr)pomoże tutaj cos czy strata kasy??
Prosze o pomoc. :pub:
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 15:15 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 21, 2008 15:23

Tylko i wyłącznie syntetyk 75W90 :bajer:
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 15:27 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw lut 21, 2008 15:29

bongo pisze:Tylko i wyłącznie syntetyk 75W90
Ok dz za rade, a czy opisane wyzej objawy to skutki wlania oleju mineralnego??


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » czw lut 21, 2008 15:52

Nie byłbym taki pewien czy to wina oleju. Wydaje mi się, że to może być wina łożysk w skrzyni. Po rozgrzaniu jak wiadomo materiał się rozszerza... ale czy to jest przyczyną? Oby nie!!! Życze Ci żeby pomogła zmiana oleju a jeżeli już wymieniać to 75W90 jak kolega napisał!
Pozdrawiam! :smoke: :smoke: :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 21, 2008 15:57

Zmiana minerału na syntetyk a czy niep ujda uszczelniacze

Poprzedni właściciel zalał hipol przejechałem na nim 4 tys i jak zmieniłem na 80w90 po 20 tys uszczelniacz jeden puścił drugi się pocił


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw lut 21, 2008 16:18

Wyczyść łączniki i cięgna na skrzyni



skoniek18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob gru 16, 2006 19:44
Lokalizacja: PIĄTEK

Post autor: skoniek18 » czw lut 21, 2008 17:00

mam pytanie gdzie sie wlewa olej do skrzyni??



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw lut 21, 2008 17:02

pszczyna pisze:Wyczyść łączniki i cięgna na skrzyni
Cięgna posiadam nowe i nasmarowane obficie, na zimnym biegi wchodzą jak malina.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 21, 2008 17:07

Maćkooo, skoro producent zaleca syntetyk,to zalej syntetyk:
Obrazek



skoniek18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob gru 16, 2006 19:44
Lokalizacja: PIĄTEK

Post autor: skoniek18 » czw lut 21, 2008 19:03

teraz jak patrzylem w moim golfie w miejscu w ktorym wlewa sie olej do skrzyni jest zalozony plastikowy korek z duza dziura po srodku chytba tak nie powinno byc???



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 21, 2008 21:57

teraz jak patrzylem w moim golfie w miejscu w ktorym wlewa sie olej do skrzyni jest zalozony plastikowy korek z duza dziura po srodku chytba tak nie powinno byc???
Pewnie patrzyłeś w komorze silnika -jest to odpowietrznik nie korek wlewu oleju


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw lut 21, 2008 21:59

grandilodz pisze:jest to odpowietrznik nie korek wlewu oleju
ee, w skrzyni nie ma odpowietrznika, to nie hamulce. Podczas wlewania nowego oleju lejesz przez otwór wlewowy, a zarazem kontrolny, powietrze podczas wlewania samo ucieka przez ten otwór.

a ten korek co kolega pisze to na pewno jest do ustawiania zapłonu (gdzie kreska na kor\le zamachowym, tam zapłon na I cylindrze.
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 22:00 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

skoniek18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob gru 16, 2006 19:44
Lokalizacja: PIĄTEK

Post autor: skoniek18 » czw lut 21, 2008 22:00

to w ktorym miejscu jest?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw lut 21, 2008 22:03

to w ktorym miejscu jest?
nad półosią od strony kierowcy wlew, a pod półosią od strony kierowcy spust, korek jest odkręcany na klucz imbusowy nr 17, a jeżeli takiego klucza nie masz, to wykręcasz śrubę z koła, wkładasz do korka i odkręcasz kluczem płaskim 17 łapiąc za śrubę

[ Dodano: 21 Lut 2008 21:08 ]
może to nie skrzynia od twojego modelu, ale we wszystkich jest tak samo

Obrazek

[ Dodano: 21 Lut 2008 21:13 ]
po wylaniu starego oleju proponuję wlać z 2 litry ropy, podnieść jedno koło przednie (obojętnie które) zapalić silnik i na chwilę włączyć od razu 2, potem 3 (nie gazując, tylko delikatnie puszczając sprzęgło), aby wypłukać stary olej ze skrzyni. Potem postawiś auto na kołach, zlać ropę i nalać świeżego oleju. Płukanie skrzyni jest zalecane, aby nie "zważył się" olej po wymieszaniu z poprzednim.
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 22:04 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości