poranne stuki w zaworach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kajtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw cze 15, 2006 11:20
Lokalizacja: opole

poranne stuki w zaworach

Post autor: kajtek » pn mar 19, 2007 13:14

witam wszystkich urzytkownikow,mam takie pytanie moze mi ktos podpowie,rano gdy odpalam swojego golfa 2,silnik 1.8gt,to w zaworach slychac takie dziwne stukanie,po paru minutach jak sie silnik troche zagrzeje to stuki znikaja i juz ich nie slychac przez caly dzien,slychac je tylko rano przy pierwszym odpalaniu auta,olej nie dawno wymienilem na lotos 15,40,i mam takie pytanie jak bym nalal gestrzy oilej to te poranne ztuki znikna?



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pn mar 19, 2007 13:17

Stuki pochodzą od samoczynnej regulacji luzów hydraulicznych popychacy zaworów. Jest to normalne zjawisko. Wymiana oleju nic raczej nie zmieni.



kajtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw cze 15, 2006 11:20
Lokalizacja: opole

Post autor: kajtek » pn mar 19, 2007 13:27

ok dzienki za odpowiedz,



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pn mar 19, 2007 23:45

tak jest!
to popychacze hydrauliczne i faktycznie zmiana oleju moze wcale nie pomóc albo pomóc na krótka mete. Ja u siebie wymieniłem popychacze i gra aż miło - zupełnie inny silnik ;)
pozdrawiam!!



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Post autor: kamillotop » pn mar 19, 2007 23:57

a czy tak na dluzsza mete nie wymieniane stukajace popychacze moga cos spowodowac niedobrego?



Maro 1.8 GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 23, 2006 23:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maro 1.8 GT » wt mar 20, 2007 00:01

witam :) też mam mk2 1.8 GT i mam to samo, z tym, że mi stuka przez 2 sekundy jak odpale i potem sie uspokaja.
Jak zacznie mocniej i dłużej stukać to trzeba wymienić popychacze.



Awatar użytkownika
t.krok
ride low & slow
Posty: 284
Rejestracja: sob mar 03, 2007 02:20
Lokalizacja: Neuss (Niemcy),Biała(Polska)

Post autor: t.krok » wt mar 20, 2007 00:09

dolaczam sie do tematu.mam to samo.zazwyczaj ustawalo po wymianie oleju ale nie na dlugo.a jak jest cieplo praktycznie ustaje calkowicie.



Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » wt mar 20, 2007 00:34

kamillotop pisze:a czy tak na dluzsza mete nie wymieniane stukajace popychacze moga cos spowodowac niedobrego?
w konsekwencji zaczną Ci pukać nawet na rozgrzanym silniku. efektem jazdy z zużytymi popychaczami mogą Ci sie gniazda zaworów powypalać i bedzie dodatkowy wydatek także nie oszczędzaj i wymień czym prędzej...



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr mar 21, 2007 22:24

Jak by wam popychacze stukały to był by głośny odgłos a pozatym za długo by nie postukał bo całaą klawaiture wam by szlak trafił to co słyszycie to panewki zawsze na zimnym silniku a gdy je słychac z rana jak odpalacie silnik tak przez minute to zły znak panowie



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw mar 22, 2007 01:00

Jaką klawiature? Klawiatury to w polonezach i fiatach są. Tu jak ci samoregulator stuka to poza wypaleniem gniazda nic nie grozi. Stuk panewek różni się znacznie od stuku szklanek popychaczy a dodatkowo dobiega z innego miejsca.



jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » czw mar 22, 2007 13:27

Mam taki sam problem i są to napewno popychacze(tzw szklanki)
Gdzieś na forum widziałem już podobny temat. Ktoś tam nawet napisał jak można zregenerować popychacze zaworowe.



riese101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 21, 2008 11:36
Lokalizacja: mieroszow

Post autor: riese101 » czw lut 21, 2008 11:56

u mnie w golfie 2 r.90 1.6 benz. nagle zaczely sie glosne stuki w okolicach zaworow,wczesniej podobny objaw mialem przy zimnym silniku, ale teraz stuka nonstop.co robic? nie jestem mechanikiem, czy to cos powaznego? dodam ze stuki pojawily sie po wymianie oleju, wczesniej jezdzilem na mineralnym, teraz mechanik namowil mnie zeby mu zapodac syntetyk. pomozcie!!!! :blush:



kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » czw lut 21, 2008 15:09

Zaczęło sie od tego, ze stukały przez kilka sekund zaraz po uruchomieniu.
Pół roku później stukały mi juz przez około 5 minut po odpaleniu. Za następne 2 miesiące stukały mi już naprzemian (20 minut spokoju/ 20 minut stukania). Nie pomogła wymiana oleju ani "uszlachetniacze".
Na koniec stukanie było ciągłe.
Zainwestowałem 8 x 19 zł i godzinkę pracy w wymiane popychaczy. Dziś nie słyszę silnika i jestem zadowolony jak nigdy dotąd. :grin:



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw lut 21, 2008 20:29

witam! dolacze sie tematu poniewaz u mnie tez cos stuka w silniku (1.6 RF) i to dobre kilka minut po odpaleniu, szczegolnie w zimie. nie wiem czy to popychacze czy panewki - tylko kumpel sugerowal ze to raczej popychacze. dodatkowo jezdze teraz na polsyntetyku pomimo ok 200 tysi na blacie. ile trzeba miec wiedzy o mechanice zeby wymienic ewentualnie samemu to sobie?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości