wymiana uszczelki pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubavwujek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr maja 25, 2005 18:53
Lokalizacja: Sandomierz / Eindhoven
Kontakt:

wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kubavwujek » sob wrz 03, 2005 22:00

mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 ponieważ ciśnienie oleju jest bardzo niskie
miga mi kontrolka i wyje brzęczyk.
nie jestem żadnym mechanikiem ale chciałbym wymienić uszczelkę sam
czy warto samemu się brać za tę robotę? na co zwracać szczególną uwagę?



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: piotr1979 » sob wrz 03, 2005 23:00

kubawujek pisze:mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 ponieważ ciśnienie oleju jest bardzo niskie
miga mi kontrolka i wyje brzęczyk.
nie jestem żadnym mechanikiem ale chciałbym wymienić uszczelkę sam
czy warto samemu się brać za tę robotę? na co zwracać szczególną uwagę?
jak znasz sie troche na mechanice to mozesz sie sam wziac za ta robote,ale jak nie to daj to jakiemus fachurze.masz klucz dynamometryczny?bo to chyba najwazniejsze bedzie.nie wiem moze glupoty gadam i sie nie znam ale ja bym sie za to sam nie wzial.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz wrz 04, 2005 07:33

wymiana uszczelki pod głowicą nie usunie ci problemu brzęczyka ( co ma piernik do wiatraka?). Jeśli koniecznie chcesz sam tą uszczelke wymieniać to powinienes wiedziec jak dokręcic głowicę( kolejność dokręcania śrub, i moment dokręcania) i potem tylko ustawisz rozrząd i po robocie. Ale moja rada :jak juz głowica zdjęta to warto ją planować , wymienić uszczelniacze zaworowe i lekko na paste dotrzeć zawory. Koszt uszczelniaczy 10zł, a planowanie ok 30zł ale zwróci ci sie to bo spadnie zużycie oleju.


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
kubavwujek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr maja 25, 2005 18:53
Lokalizacja: Sandomierz / Eindhoven
Kontakt:

Post autor: kubavwujek » ndz wrz 04, 2005 09:14

Kaktus pisze:wymiana uszczelki pod głowicą nie usunie ci problemu brzęczyka ( co ma piernik do wiatraka?
pewien mechanik powiedział mi że silnik nie trzyma ciśnienia oleju a brzęczyk odpowiada właśnie za ciśnienie przeciaż
a uszczelkę i tak trzeba wymienić bo pojawił się olej na silniku

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2005 09:23 ]
i jeszcze jedno pytanie : czy są potrzebne jakieś klucze specjalistyczne ?



Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz wrz 04, 2005 09:31

Zmień mechanika bo Cię oszukuje lub niedouczony. Uszczelka pod głowicą nie ma związku z ciśnieniem oleju. O tym problemie było juz dużo pisane na forum ( poszukaj). Przyczyną może być uszkodzony czujnik cisnienia oleju, lub panewka na wałku pośrednim, albo pompa olejowa z powodu jeżdzenia na podejrzanej jakości oleju.


VW- da weiss mann, was mann hat.

ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » ndz wrz 04, 2005 09:43

ostatnio wymienialem uszczelke pod glowica bo byl wyciek i za calosc naprawy z planowaniem, nowa uszczelka, olejem i kosztem robocizny to jakies 300 zl.
robilem to chyba u najlepszego mechanika w swoim regionie ale przynajmniej wykonanie pierwsza klasa no i autko dostalo dodatkowe pare konikow :D



maciek1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw maja 25, 2006 18:13
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: maciek1978 » czw cze 15, 2006 18:37

witam serdecznie.właśnie mam zamiar wymieniać uszczelkę u kolegi w mk3 1.4. mam pytanie :hmm: jakie sa momenty dokręcania glowicy i na co należy zwrócić uwagę.pozdrawiam


pozdrawiam i dzieki za pomoc!!

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pt cze 16, 2006 11:06

kubawujek pisze:
Kaktus pisze:wymiana uszczelki pod głowicą nie usunie ci problemu brzęczyka ( co ma piernik do wiatraka?
pewien mechanik powiedział mi że silnik nie trzyma ciśnienia oleju a brzęczyk odpowiada właśnie za ciśnienie przeciaż
a uszczelkę i tak trzeba wymienić bo pojawił się olej na silniku

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2005 09:23 ]
i jeszcze jedno pytanie : czy są potrzebne jakieś klucze specjalistyczne ?
potrzebna gwiazdeczka 12 katna :] co do wycieku oleju to nie ma wplywu napewno na cisnienie bo gdyby przez wyciek spadalo to by wysralo caly olej w chwilunie :] bardziej zajalbym sie zdjeciem michy olejowej i sprawdzeniem stanu pompy :pub:


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości