Podcisnieniowy wezyk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Podcisnieniowy wezyk

Post autor: Brzechu » sob lut 16, 2008 21:36

Mam odciety podcisnieniowy wezyk przy aparacie zaplonowym, tzn z tego co ida kable do swiec. Po co on jest? Gdzie on idzie? Co sie dzieje gdy jest odciety tak jak u mnie?



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob lut 16, 2008 21:42

Brzechu pisze:Po co on jest? Gdzie on idzie? Co sie dzieje gdy jest odciety tak jak u mnie?
to jest waznu przewodzik. Steruje on podcisnieniowym regulatorem zaplonu, tym co jest przy aparacie zaplonowym. Kabelek ten idzie od gardzieli gaznika. Powinienes to naprawic bo w ten sposob masz nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia, nie masz przyspieszania zaplonu za mocno. Jak sie tym zajmiesz to sprawdz czy ten silownik dziala, zassij powietrze z niego ustami i jak trzymac bedzie cisnienie to znaczy, ze jesy szczelny



Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » sob lut 16, 2008 21:44

Wiec kupie jakas gumową rurkę i połącze to, ale gdzie dokladnie do gaznika to wchodzi?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lut 16, 2008 21:46

Brzechu pisze:Mam odciety podcisnieniowy wezyk przy aparacie zaplonowym, tzn z tego co ida kable do swiec. Po co on jest? Gdzie on idzie? Co sie dzieje gdy jest odciety tak jak u mnie?
On musi być podpięty bo inaczej nie działa podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu.

Tu masz schemat pociśnien, nie jest to dokładnie do tego gaźnika ale z grubsz abędziesz wiedział o co chodzi
http://www.ruddies.business.t-online.de/se1B3VW%20e.htm



Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » sob lut 16, 2008 21:52

Rozbieralem dzis calego mojego pierburga 2ee i nie widzialem jakiegos wolnego miejsca na ten wezyk.

A tak na chłopski rozum to co sie dzieje gdy nie dziala to wyprzedzenie zaplonu?

Znalazlem podcisnienia w pierburgu, to chyba bedzie to.
A moge uzyc do polaczenia tego przewodu paliwowego? Bo akurat mam pare metrow...

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 21:56 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob lut 16, 2008 21:58

Brzechu pisze:A tak na chłopski rozum to co sie dzieje gdy nie dziala to wyprzedzenie zaplonu?
gorzej Ci bedzie przyspieszac na wyzszych obrotach i nie tylko. Zaplon masz usatwiony na pewne wyprzedzenie i wraz ze zmiana obrotow potrzebne jest jego korekta, czyli odpowiednie wyprzedzenie, i tym zajmuje sie miedzy innymi ten silownik.

Nie wiem jak jest w 2EE, ale sadze ze tak samo jak w 2e2, ten wezyk bedzie lecial do takiego rozgalezienia od serwa.

Obrazek

w kolku jest dla tego wezyka kruciec

[ Dodano: 16 Lut 2008 20:59 ]
mozesz uzyc paliwowego, tylko zeby sie srednica zgadzala chyba 3. Bo jak bedzie za duza, to jak sie guma rozgrzeje to sie rozciagnie i moze spasc ten wezyk

[ Dodano: 16 Lut 2008 21:00 ]
i lepiej poprowadz jakos bezpiecznie ten wezyk paliwowy, zeby nie stykal sie z silikiem, aby sie nie przetopil. Fbrycznie jest to sztywna platikowa rurka



Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » sob lut 16, 2008 22:05

Mi jakis wezyk sie rozgałęzia od podcisnienia serwa, ale tez jest uciety i zaślepiony kołkiem.
Po cholere takie przeróbki? :kac:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 16, 2008 22:06

Po założeniu wężyka musisz ustawić zapłon na nowo. Zobaczysz że autko odżyje, będziesz zaskoczony. sprawdź tylko czy nię pekła membrana w tym siłowniku na aparacie zapłonowym. Zasysaj powietrze ustami, jeśli obroty się zmienią znaczy sprawna.

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 9:06 pm ]
Brzechu pisze:Po cholere takie przeróbki?
do rzeczy których w twoim aucie niema, klima na przykład


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob lut 16, 2008 22:08

Mi jakis wezyk sie rozgałęzia od podcisnienia serwa, ale tez jest uciety i zaślepiony kołkiem.
Po cholere takie przeróbki? :kac:

wlasnie na tym rysunku co dales, jest to samo co na moim zdjeciu. Na rysunku ten element co zaznaczyles strzlka leci do serwa hamulcy, i raczej powinien on tam byc... i to rozgalezienie ze zdjcia i rysunku ma dwa krucce, jeden dla Twojego silownika od zaplonu a drugi moze byc zaslepiony lub go nie byc, bo to zalezy od gaznila.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lut 16, 2008 22:19

A teraz ja mam pytanie

Czy przewód wyprzedzenia zapłonu może byc wpięty w podstawę gaźnika?

U mnie jest straszna rzeźba jeśli chodzi o podciśnienia i nie wszystko jeszcze doprowadziłem do ładu. Nie mam np tedo króćca na wężu do serwa. był u mnie robiony swap z 1,3



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 16, 2008 22:25

może, musisz zrobić odgałęzienie do jednego z dwóch wężyków dochodzących u samego dołu do gaźnika z przodu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob lut 16, 2008 22:28

Paweł Marek pisze:może, musisz zrobić odgałęzienie do jednego z dwóch wężyków dochodzących u samego dołu do gaźnika z przodu
ODgałęzienia nie muszę robić bo miejsce jest wolne. Nie mam klapki ciepłe/zimne powietrze a ona w te miejsce jest podpięta z tego co kojarzę.

Chodzi o to czy tam może być? Czy np wartość podciśnienia nie będzie za niska?
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 22:30 przez jhosef, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 16, 2008 22:36

może się nieco różnić, ale nie sądzę żeby różnica była istotnie duża.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz lut 17, 2008 13:14

Paweł Marek, mam jeszcze jedno pytanie. W ciągłum dążeniu do doprowadzenia do ładu podciśnieni nie wiem do czego mam podpiąć zawór termopneumatyczny widoczny na obrazku:
Obrazek

Mam już klapkę regulująca ciepłe/zimne powietrze. Brakuje mi zbiornika podciśnienia. No i nie wiem co z tym zaworem. W ETCE pisze że do automatika a ja mam skrzynie automatyczną. Gaźnik kupiłem na allegro bo wcześniej miałem 2e3 założony. Na rysunku wygląda jakby to szło do aparatui zapłonowego ale co to ma wspólnego?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 244 gości