Skrzynia biegów - jak rozpolowic?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Skrzynia biegów - jak rozpolowic?
Witam Was Panowie...
Padło mi sprzęgło bo simering puścił olej na sprzęgło i jazda golfikiem się skończyła...
Co się z tym wiąże mam 2 istotne problemy.
1. Jak rozpołowić skrzynię? Odkręciłem wszystkie śruby (te na 13mm) między korpusem a resztą skrzyni zrobiła się mała szczelina i dalej ani drgnie. Jak ją rozpołowić, czy pod simierngiem wałka naprędowego jest jakiś seger lub inne zabezpieczenie? Nie chce tego rwać bo wszystkie simeringi były nowe i szkoda mi znowu je kupować, tym bardziej że jestem w dołku finansowym...
Przyłożyłem nawet kilka strzałów w wałek napędowy i ten z dyferencjału ale ani drgnie. Jak to rozebrać?
2. Simer rozleciał się dlatego, że pręt który wysprzęgla ma duże luzy w wałku, i z simeringu zrobiło się jajo... Później jak nie mogłem rozebrać skrzyni wyrwałem ten simering i widze tam jakaś tulejkę, czy można to wyrwać i wymienić?
Ogólnie muszę teraz zrobić coś z tą tulejką w wałku żeby pręt był wmiarę sztywno i simmering spełniał swoją funkcje... Jak roziore skrzynie to muszę też zajrzeć do synchronizatora 2 biegu bo lubi sobie pozgrzytać.... No i jak wczoraj usiłowałem wrócić do domu sprzęgło spaliło się do reszty więc wymiana tarczy również obowiązkowo...
Koledzy proszę Was o radę bo muszę zrobić to jak najszybciej a samemu brakuje mi już pomysłu na to... Pozdrawiam.
_____________
Padło mi sprzęgło bo simering puścił olej na sprzęgło i jazda golfikiem się skończyła...
Co się z tym wiąże mam 2 istotne problemy.
1. Jak rozpołowić skrzynię? Odkręciłem wszystkie śruby (te na 13mm) między korpusem a resztą skrzyni zrobiła się mała szczelina i dalej ani drgnie. Jak ją rozpołowić, czy pod simierngiem wałka naprędowego jest jakiś seger lub inne zabezpieczenie? Nie chce tego rwać bo wszystkie simeringi były nowe i szkoda mi znowu je kupować, tym bardziej że jestem w dołku finansowym...
Przyłożyłem nawet kilka strzałów w wałek napędowy i ten z dyferencjału ale ani drgnie. Jak to rozebrać?
2. Simer rozleciał się dlatego, że pręt który wysprzęgla ma duże luzy w wałku, i z simeringu zrobiło się jajo... Później jak nie mogłem rozebrać skrzyni wyrwałem ten simering i widze tam jakaś tulejkę, czy można to wyrwać i wymienić?
Ogólnie muszę teraz zrobić coś z tą tulejką w wałku żeby pręt był wmiarę sztywno i simmering spełniał swoją funkcje... Jak roziore skrzynie to muszę też zajrzeć do synchronizatora 2 biegu bo lubi sobie pozgrzytać.... No i jak wczoraj usiłowałem wrócić do domu sprzęgło spaliło się do reszty więc wymiana tarczy również obowiązkowo...
Koledzy proszę Was o radę bo muszę zrobić to jak najszybciej a samemu brakuje mi już pomysłu na to... Pozdrawiam.
_____________
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 19:18 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
Ale skrzynia leży na warsztacie !!!
Nie wiem czy wiecie, skrzynia składa się z korpusu na sprzęgło i obudowy tam gdzie są tryby i olej. Żeby dostać się do wnętrzności trzeba odkręcić korpus sprzęgłowy od reszty i dostaniemy się do choinki... Wszystkie śruby wkoło są wyjęte, reszta jak wyżej..
Nie wiem czy wiecie, skrzynia składa się z korpusu na sprzęgło i obudowy tam gdzie są tryby i olej. Żeby dostać się do wnętrzności trzeba odkręcić korpus sprzęgłowy od reszty i dostaniemy się do choinki... Wszystkie śruby wkoło są wyjęte, reszta jak wyżej..
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
no to przecież obudowe skrzyni zdejmuje sie od tyłu , musisz zdjąć tylni dekiel , cały mechanizm popychacza , wybierak zmiany biegów , flansze półośi , i jak skrzynia piątka to wszystko pod deklem co jest od piątego biegu , zębatki synchronizator i.t.d. , następnie najlepszy jest do tego ściągacz , zdejmujesz obudowe do tyłu , czyli zostaje na dole mechanizm różnicowy z wszystkimi wałkami i zębatkami
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
co do tulejki w wałku- przećwiczyliśmy ten manewr z kolegą gumiś w jego mk2 GTi oraz ostatnio w jetta mojego taty- uszkodzoną tulejkę z wałka sprzęgłowego się usuwa i wbija nową- można wykonać u tokarza z mosiądzu- średnica zewnętrzna 14, wewnętrzna 8-długość ok 15-20 mm- dokładne wymiary podam jak tato nie będzie spał-ważne są setki aby uzyskać odpowiednie pasowania
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Sytuacja już opanowana... skrzynia rozebrana uszczelniona i złożona spowrotem.
Tulejkę kupiłem nową w serwisie VW za 12zł, a nie jest ona taka zwyczajna bo z zewnątrz jest nacinana (ma żłobki), chyba w celu smarowania... Simering też znalazłem silikonowy i przyszedłem teraz na obiad. ide zaraz wkładać skrzynię, dzięki za pomoc
Tulejkę kupiłem nową w serwisie VW za 12zł, a nie jest ona taka zwyczajna bo z zewnątrz jest nacinana (ma żłobki), chyba w celu smarowania... Simering też znalazłem silikonowy i przyszedłem teraz na obiad. ide zaraz wkładać skrzynię, dzięki za pomoc
VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości