Wymiana katalizatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
elCiapek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 13:47
Lokalizacja: Słupsk/Szczecin/Warszawa
Kontakt:

Wymiana katalizatora

Post autor: elCiapek » pt wrz 02, 2005 08:24

Kupilem niedawno gofa 3 1.6 i musze wymienić katalizator. I teraz pytanie: czy warto kupować używany? Na allegro widziałem niby nowe za około 250 zl - używany oczywiście tańszy. U mechanika koszt około 400. Co radzicie?
Poza tym jakie macie zdanie o polskich tłumikach - musialem również wymienić środek i końcówkę wydechu (z powodów finansowych zmuszony byłem wybrać tańsza - polską :crazy: opcję)



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt wrz 02, 2005 09:52

Na Twoim miejscu to katalizator bym wydłubał i jeździł bez. Będzie trochę głośniej ale mocy przybędzie około 10%. Jeśli teraz katalizator masz zapchany to po wydłubaniu go samochodu nie poznasz. Polecam lekturze post o wydłubywaniu katalizatora, który znajdziesz pod tym linkiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=15875


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: briano » pt wrz 02, 2005 12:05

Krembul pisze:Na Twoim miejscu to katalizator bym wydłubał i jeździł bez. Będzie trochę głośniej ale mocy przybędzie około 10%. Jeśli teraz katalizator masz zapchany to po wydłubaniu go samochodu nie poznasz. Polecam lekturze post o wydłubywaniu katalizatora, który znajdziesz pod tym linkiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=15875
Chłopie tak zapytam skąd te liczby "10%" ?? Poparte są hamownią lub jakoś udowodnione??
Czyli rozumiem ze jak ktoś ma np 115KM to po wyjęciu kata ma na plus 11,5KM?? sorry ale wydaje mi sie to śmieszne :grin: :rotfl:



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt wrz 02, 2005 15:16

Napisałem około. Zadnych wykresów z hamowni nie mam więc upierał się co do tych 10% nie będę. Mimo wszystko przyrost mocy jest i z tym dyskutować nie można.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt wrz 02, 2005 15:19

Roznica jest bardzo zauwazalna wiec nie ma sie co kłócić! :bigok:



Awatar użytkownika
elCiapek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 13:47
Lokalizacja: Słupsk/Szczecin/Warszawa
Kontakt:

Post autor: elCiapek » pt wrz 02, 2005 17:03

Dyskusja troche odbiega od tematu postu, ale co zrobic... :bajer:
Czekam na dalsze cenne uwagi.


każde auto może Ci służyć do końca życia,
... wystarczy bardzo szybko jechać

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » pt wrz 02, 2005 18:17

Nie wymieniać tylko wyrzucić i jeździć bez jak koledzy powyżej piszą. Sam jeżdze bez kata.



Awatar użytkownika
PRZEMOR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt lis 19, 2004 23:07
Lokalizacja: MYSŁOWICE
Kontakt:

Post autor: PRZEMOR » pt wrz 02, 2005 20:17

ale jak wydlubac kata w silniku 1,3i skoro sonda lambda jest wkrecona w kata????? :crazy: :crazy:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt wrz 02, 2005 22:36

Można by wspawać w rure nakrętke do której wkręcisz sonde. Co do samego wywalania katalizatora to też taki zabieg uczyniłem i autko zrobiło się znacznie żwawsze :smoke: Polecam jednak nie wydłubywać katalizatora tylko wywalić go całkowicie i zastąpić zwyczajną rurą.Przy pustej puszcze hałas jest znacznie mocniejszy. Na początku miałem pustą puszke to w kabinie miało się wrażenie jak by silnik znajdował się pod podłogą za to przy końcu wydechu było cicho jak na sportowy tłumik. Przy rurze jest znacznie ciszej w środku,na zewnątrz z tyłu auta nieco głośniej ale dźwięk jest taki jak być powinien a nie jakieś pierdzenie.Teoria mówi że pusta puszka ma negatywne działanie jeśli chodzi o przepływ spalin więc możliwe że przy rurze moc jest odrobine większa.Jednak dla środowiska naturalnego lepiej jest kupić nowy katalizator :aniolek:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt wrz 02, 2005 23:48

briano pisze:Chłopie tak zapytam skąd te liczby "10%" ?? Poparte są hamownią lub jakoś udowodnione??
Czyli rozumiem ze jak ktoś ma np 115KM to po wyjęciu kata ma na plus 11,5KM?? sorry ale wydaje mi sie to śmieszne

jesli kat jest zapchany to gwarantuje że będzie te 10% lub więcej, inaczej mówiąc jesli ma ktoś fabrycznie 115ps i zapchanego kata to hamowania wypluje mu jakieś 90


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
elCiapek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 13:47
Lokalizacja: Słupsk/Szczecin/Warszawa
Kontakt:

Post autor: elCiapek » pt wrz 02, 2005 23:49

A jak to wszystko bedzie wygladalo jezeli wywale kata a pozniej bede chcial zalozyc instalacje gazowa? Czy bede mial wtedy jakies problemy?


każde auto może Ci służyć do końca życia,
... wystarczy bardzo szybko jechać

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » sob wrz 03, 2005 00:01

Z założeniem instalacji nie będziesz miał problemów. Jeśli wytniesz katalizator i wstawisz samą rurę to przy kontroli drogowej albo przeglądzie technicznym zajrzy ktoś pod samochód to od razu będzie widać, że nie ma katalizatora i możesz mieć problem. Jeśli tylko go wydłubiesz (tak jak ja mam) to na pierwszy rzut oka wszystko jest ok i problemów żadnych. Nadmiernego hałasu w środku samochodu nie słychać wcale. Jedynie na zewnątrz słychać metaliczny pogłos.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob wrz 03, 2005 09:11

Już widze jak przy kontroli drogowej gliniarz wchodzi pod auto i ogląda układ wydechowy czy jest katalizator :zaklopotanie: Na przeglądzie i tak będzie miał problem bo sprawdzą spaliny i od razu wyjdzie że kata nie ma. Tyle tylko że na Polskich przeglądach często nie podchodzą do analizy spalin zbytnio nadgorliwie a niekiedy nawet w ogóle jej nie przeprowadzają :)


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » sob wrz 03, 2005 09:36

Panowie mam pytanie- jak jest w silnikach RF- czy tam jest lambda w kacie??? Czy w ogole jest lambda?? ;-)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 354 gości