przeguby w golfie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jeycoob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lis 06, 2006 18:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

przeguby w golfie

Post autor: jeycoob » śr lut 13, 2008 17:51

witam mam pytanie jakie dokladnie narzedzia potrzebne sa do wymiany przegóbów w vw golfie z tad takie pytanie ze ja mam u siebie narzedzia w piwnicy a bedzie mi to robil kolega u siebie a on nie ma kluczy wiec ja musze zabrac i zeby nie jezdzic w ta i spowrotem potrzebuje informacji szczegolowego sp[isu kluczy pozdro i z gory dziekuje



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr lut 13, 2008 17:57

- klucz od kół
- klusz nasadowy - chyba 30 do śruby łozyska (śruba z zawleczką)
- klucz torx 12-kątny nr 6 (jakoś to się nazywało, ale nie pamiętam), a najlepiej cały komplet - potrzebne wtedy, jeżeli będzie wymieniany przegub wewnętrzny)
- jakieś szczypczyki do wyjęcia zawleczki (zabezpieczenia półosiz znajdującej się wewnątrz gumowej mażety)
- 2 x 13 płasko-oczkowy lub nasadowy do odkręcenia śruby w celu wyjęcia dolnego sworznia, jakiś 15 cm długości pręt do wybicia tej śruby grubości 4-5 mm
- wszystko wcześniej spryskaj WD-40, abyś nie miał niespodzianek

a tu fotoporada - wymiana mażet przegubu wewn i zewn

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... fotoporada

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... fotoporada

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... fotoporada

to chyba wszystko
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 18:06 przez prezesik25, łącznie zmieniany 4 razy.


Obrazek
Obrazek

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » czw lut 14, 2008 15:12

Witam.
Nakrętki z piasty zwykłym kluczem nasadowym z kompletu nie odkręcisz.Jest
potrzebne metrowe przedłużenie.
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 14, 2008 15:22

prezesso pisze:Witam.
Nakrętki z piasty zwykłym kluczem nasadowym z kompletu nie odkręcisz.Jest
potrzebne metrowe przedłużenie.
Pozdrawiam.Andrzej.
Ostatni odkręcałem to pogiąłem przedłużenia. Poptrzeby jest naprawdę porządny klucz 30 z przedłużeniem. Metrowe to nie przesada.

[ Dodano: 14 Lut 2008 14:28 ]
Zainwestuj w porządne osłony gumowe na przeguby, inaczej będziesz je zmieniał co roku albo nawet częściej. Ja ostatnio musiałem zmieniać bo założone rok temu po pół roku wyglądała jak by miała ćwierć wieku. Aż w końcu pękła.

Kupiłem ostatnio osłone przegubu LOBRO, podobno ida na pierwszy montaż, czy to prawa nie wiem. Ale widac że jest lepszej jakości.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lut 14, 2008 15:31

torx tak , ale 8



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw lut 14, 2008 16:21

jhosef pisze: Ja ostatnio musiałem zmieniać bo założone rok temu po pół roku wyglądała jak by miała ćwierć wieku. Aż w końcu pękła.
to ja w 1,5 roku zrobiłem 42 tys. km i gumy mam nadal całe


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lut 14, 2008 17:07

U mnie z 3 wymianianych przetrwała już tylko 1. Jedną wymieniłem na oryginalną używkę, druga na nową Lobro, trzecia oryginalna żyje, czwarta prosi się o wymianę, nieoryginalna. Nie oszczędzałem na nich. Po prostu poszedłem do sklepu Bosch Service i poprosiłem o osłony.



kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » pt lut 15, 2008 13:10

...no ja nie mając warunków do wymiany gumy poprostu zszyłem ja nicią na całej długosci pęknięcia. Na koniec przesmarowałem silikonem i tak trzyma do dziś nie wpuszczajac brudu tam , gdzie go nie powinno być.

P.S
Niedawno w warsztacie zaprzyjaźnionym widziałem, jak wymieniano gumę na przegubie bez sciągania koła :jezor:

No powiem, ze mozna zaoszczedzic sporo czasu. Wymiana trwała 15 minut z przerwa na kawkę i po tym zabiegu nie trzeba było jechac na zbieżnosć.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 15, 2008 16:50

kogan77 pisze: No powiem, ze mozna zaoszczedzic sporo czasu. Wymiana trwała 15 minut z przerwa na kawkę i po tym zabiegu nie trzeba było jechac na zbieżnosć.
No to ja w pół godiny zrobiłem z rozbieraniem koła i rozebraniem przegubu.To jest proste, jak się kiedyś to juz robiło. Najważniejsze to zwyciężyć z nakrętką w piaście.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 16:52 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt lut 15, 2008 17:04

Najważniejsze to zwyciężyć z nakrętką w piaście.
dwa dni wcześniej psikać WD-40, potem podczas odkręcania porządny klucz o przedłucha...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » sob lut 16, 2008 15:54

Ja musialem uzyc klucza 30 od kombajna - doslownie. Wzcesniej mozna polac hydrolem albo szmata oblozyc na noc nasaczona w dieslu. A przeguby to oryginalne sa na torx, a potem to roznie mozesz trafic - imbus tez sie zdaza.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 276 gości