Brak iskry podczas kręcenia rozrusznikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kassten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:31
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Brak iskry podczas kręcenia rozrusznikiem

Post autor: Kassten » wt lut 12, 2008 18:53

Witam!
Mam taki problem: Chciałem dzisiaj odpalić mojego Golfa, ale kaplica, nie odpalił. Wykręciłem świece i okazało się, że nie ma iskry. Zdjąłem kopułkę, przeczyściłem styki, ale dalej to samo. Doszedłem, że iskra pojawia się tylko wtedy gdy włączam zapłon, podczas włączania jest pyknięcie i przeskakuje iskra. Podczas kręcenia nie ma iskry. Grzebałem dzisiaj ze 2 godziny, ale nadal nie wiem co mu jest :| Może ktoś z Was miał już taki problem i się z nim uporał? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam! :)



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » wt lut 12, 2008 19:02

kolego mi sie wydaje ze chyba iskra powinna sie pojawiac jak sie kreci :P bo na zaplonei co ma ja powodowac :) a jesli masz podejrzenie ze rozrusznik pozera prad i nie daje iksry to autko powinno na "popych" palic na strzal na moje oko cos masz z cewka albo gdzies na kablach masz przerwe



Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » wt lut 12, 2008 19:11

mialem podobny problem, krecic krecil ale nie chcial w ogole zapalic tez czyscilem styki w kopulce ale nic nie dalo wiec zaczelismy pchac golfinke bylo ciezko i bez rezultatu dopiero jak podczepilismy po BMW :grin: to zapalila, ale slabo chodzilo wiec kupilismy nowa kopulke i palec i wszystko bylo oki juz
pzdr



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 12, 2008 19:19

czujnik halla musisz sprawdzić (wahania napięcia kilka wolt na środkowym kabelku, podczas kręcenia rozrusznikiem, mierzysz nie odłaczając wtyczki), dużo rzadziej moduł pada. Cewka raczej będzie dobra w tym wypadku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kassten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:31
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Kassten » wt lut 12, 2008 20:29

WRHZ, na popych też nie ma iskry.
golfik88 pisze:mialem podobny problem, krecic krecil ale nie chcial w ogole zapalic tez czyscilem styki w kopulce ale nic nie dalo wiec zaczelismy pchac golfinke bylo ciezko i bez rezultatu dopiero jak podczepilismy po BMW :grin: to zapalila, ale slabo chodzilo wiec kupilismy nowa kopulke i palec i wszystko bylo oki juz
pzdr
W moim przypadku prąd nawet nie dochodzi do kopułki. Na głównym kablu z cewki jest to samo, przy włączaniu zapłonu dostaje iskrę, ale tylko wtedy. Może padł czujnik halla pod kopułką i podczas włączania zapłonu dostaje prąd i powstaje iskra, tylko dlaczego nie ma iskry gdy kręcę silnikiem? I ile może kosztować taki aparat z czujnikiem halla?
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 12, 2008 20:33

koło 100-120 za używkę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kassten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:31
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Kassten » wt lut 12, 2008 20:48

Znalazłem na allegro za 110zł nówkę: http://allegro.pl/item311026681_vw_golf ... _new_.html Tylko skąd będe miał pewność, że to padł czujnik halla?



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt lut 12, 2008 21:01

a w ogole masz czujnik halla ? w EZ byly styki przerywacza zamiast halla, jednak mozesz miec nowszy EZ w ktorym moglbyc hall, ale chyba by sie inaczej wtedy silnik nazywal.

Jak podniesiesz kopulke i bedziesz mial mloteczek i kowadelko pod palcem rozdzielacza to znaczy ze styki :P sprawdz to, bo styki kosztuja kilka zl tylko. Mnie sie wydaje ze nie masz halla



Awatar użytkownika
Kassten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:31
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Kassten » wt lut 12, 2008 21:04

Zdejmowałem i halla mam na 100% (jeszcze takim laikiem to nie jestem :P ;) )



WOLF899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt lis 16, 2007 23:42
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość,
Kontakt:

Post autor: WOLF899 » wt lut 12, 2008 21:08

Ja mialem podobny problem tylko ze okazalo sie ze to kostka stacyjki. Po wlaczeniu zaplonu jak wyciagnolem aparat iskra byla a podczas krecenia rozrusznikiem nikla. Wtedy wlaczylem zaplon i zwarlem styki na rozruszniku auto odpalilo a rowniez byly podejrzenia ze to hall.


SZEROKO NISKO I TWARDO CZYLI GERMAN STYLE

Awatar użytkownika
Kassten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:31
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Kassten » wt lut 12, 2008 21:14

Ale w tym wypadku powinien odpalić na popych, a on ani nie kichnie ani iskra nie skoczy. Ale że to stało się tak nagle... dziwne, wczoraj go zgasiłem a dzisiaj już nie mogłem odpalić. Chyba, że mu zaszkodziło wypranie całego środka, bo wczoraj była w środku tylko kierownica i deska rozdzielcza, dzisiaj go poskładałem i nie chce się odezwać :| Przy elektryce nic nie grzebałem.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt lut 12, 2008 21:14

Kassten pisze:Zdejmowałem i halla mam na 100% (jeszcze takim laikiem to nie jestem :P ;) )
:pub: :pub:



Awatar użytkownika
Kassten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:31
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Kassten » pt lut 15, 2008 16:09

Więc tak: Doszedłem, że kiedy zdejmuję klemę przeskakuje iskra. Na podszybiu jest taki moduł, który miałem cały zasiarczony, przeczyściłem go i dalej to samo. Po zdjęciu wtyczki z aparatu nic się nie zmienia, iskra przeskakuje przy odcinaniu dopływu prądu. Wydaje mi się, że hallotron poleciał i nie przerywa przepływu prądu do cewki. Może trzeba ten hallotron rozebrać i przeczyścić go? Najbardziej irytuje mnie to, że jednego dnia go zgasiłem, a drugiego już nie mogłem odpalić :|

[ Dodano: 15 Lut 2008 15:44 ]
Aha i jak zdejmuję kabel zasilania cewki lub kabel, który wchodzi do cewki od modułu to iskra też przeskakuje.

[ Dodano: 15 Lut 2008 16:42 ]
Paweł Marek, pomierzyłem i na czerwonym kabelku mam 0.9V a jak kręcę to wzrasta do 2V, na środkowym mam 10V jak kręcę to spada do 6V. Czy tak ma być?
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 16:09 przez Kassten, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 15, 2008 18:56

pomiędzy bocznymi kablami jest około 12V, pomiędzy środkowym a aku (obojętnie która klema) skoki kilka v podczas kręcenia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości