1.8 RP Sonda Lambda gdzie jest i jaka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt lut 12, 2008 01:22

kyniuwlkp pisze:wkręcił sonde w rurę idącą do kata tuz za kolektorem
kyniuwlkp pisze:środek poprzedniej sondy został wyrwany i jest dziura w koektorze
to co to ku..wa za mechanik co nie umial wyjac sondy (trza troche podgrzac i wyjdzie)

czemu nie wkrecil jej w miejsce w ktorym powinna byc nie zna czegos takiego jak gwintownik


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lut 12, 2008 01:32

zajac pisze:to co to ku..wa za mechanik co nie umial wyjac sondy (trza troche podgrzac i wyjdzie)
jak podgrzejesz sonde to nie wyjdzie, grzeje sie gwint dookoła, on sie rozszerza i wtedy sonde sie wykreca.


zajac pisze:czemu nie wkrecil jej w miejsce w ktorym powinna byc nie zna czegos takiego jak gwintownik
wystarczy kupic nakretke taka z gwinten do sondy , kosztuje grosze , wspawuje sie ja w dziure i wkreca sonde.

Jakis paparuch widac to robił i nie zna sie widac na rzeczy.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » wt lut 12, 2008 10:29

ja mam jeszcze gorszy problem u mnie w ogóle nie pokazuje spalania tylko same kreski są i nie pokazuje mi MFA też predkości i przejechanych kilometrów cos może byc odłączone??już nie mam głowy do tego prosze o pomoc


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 12, 2008 11:07

Sonda musi byc w kolektorze. Jej umiejscowienie nie jest przypadkowe. To jest sonda jednoprzewodowa a co za tym idzie jest podgrzewana do temperatury pracy za pomoca spalin. Wkręcenie jej w uklad wydechowy poza kolektorem powoduje ze spaliny nie dogrzewają sondy (temperatura spalin w wydechu jest znacznie niższa niż w samym kolektorze) w efekcie czego pracuje ona w zanizonej temperaturze i pokazuje bzdury.

Ciekawe czy mechanik chociaz przez chwile zastanowil sie nad tym co robi .... Zapewne nie .....


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Franz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn sty 21, 2008 00:45
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Franz » wt lut 12, 2008 12:11

to zależy bo możesz mieć czysto mechaniczny (k-jetronic) lub sterowany elektronicznie (ke jetronic). Nawet przy tym pierwszym masz sterownik regulatora wolnych obrotów i sterownik zapłonu więc nie jest możliwe żeby elektroniki wcale nie było. Ale bardziej zaawansowany komputer sterujący dawką paliwa do tylko w ke-jetroniku.
a tak juz na ostatni off top powie mi ktos jak odróżnić czy mam k czy ke-jetronic ?
(silnik gx z 87 roku,pelen wtrysk) dam fotke jak wroce do domu



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 12, 2008 16:50

Nie będzie, przeciez napisalem dlaczego. Jesli sonda jest wkrecana w katalizator to jest wyposazona w grzałkę (jest to 3 przewodowa sonda z podgrzewaniem zewnętrznym). Ta którą masz w RP nie ma zewnętrznego podgrzewania i będzie pokazywac glupoty


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt lut 12, 2008 16:59

guti pisze:zajac napisał/a:
to co to ku..wa za mechanik co nie umial wyjac sondy (trza troche podgrzac i wyjdzie)
jak podgrzejesz sonde to nie wyjdzie, grzeje sie gwint dookoła, on sie rozszerza i wtedy sonde sie wykreca.
guti nie chodzilo mi o podgrzewanie sondy tylko gwintu robilem to u siebie i dalo rade wykrecic sonde

i tu bugalon ma racje umiejscowienie sondy nie jest przypadkowe w zalezosci od rodzaju

a mechanikowi powiedz zeby kupil se kolo i pierd..ol sie w czolo bo bzdury takie gada i robi ze tragedia


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości