Jak sie spisuje PN - wasze opinie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » pn sie 29, 2005 09:38

w ciągu 4 miesięcy 10 tys bez powazniejszych problemów!Czasem odezwie się jakaś szklanka, pęknięty przewodzik powodem pracy n a 3 cylindry.Pali średnio 10 l gazu
Pzdr



andymaniac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 13:15
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: andymaniac » wt sie 30, 2005 13:09

Mam 1.6 kat PN, ponad rok leję paliwo, tylko wymiany filtrow i oleju, jako autko rodzinne jest OK.
W dluzszej trasie ponad 1000 km bylem, jezdze codziennie na krotkim dystansie (miasto), raz na tydzien za miasto i jak dotąd bezawaryjnie.

Słynne falowanie obrotow w okolocy 800obr/min już polubilem (mysle ze jak faluje... - to gaznik jest regulowany...); raz czy dwa nie zapalił a po parunastu minutach mu przeszlo (zalał sie?) - nie wiadomo dlaczego (duch w maszynie?).

Pewnie duzo zalezy od jakosci paliwa jakie lejemy mu do baku ale na to nie mamy wplywu.

Najgorzej jest z tym ze wszyscy "mechanicy" sie boją tego gażnika (2EE) wiec na wszelki wypadek krzyczą jakieś nieprzytomnie wielkie ceny za łaskawe zajęcie się tym przypadkiem.
Strach pomyslec co sie stanie jak bede musial skorzystac z ich uslug.

I tylko to spędza mi sen z powiek. Ciekawe czy jest jakis uczciwy fachowiec w łódzkim, ktory zna sie na tym gazniczku...??



junior_jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 17, 2005 15:31
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: junior_jr » czw wrz 01, 2005 08:50

Ja niestety mam ten gaźnik i wszystko było by ok do czasu gdy założyłem gaz.
Ma teraz tak wolne obroty że na benzynie na biegu jałowym gaśnie. Na gazie jest ok.
W lecie ok ale jak przyjdzie zima i trzeba bedzie odpalac na benzynie!?
Mój ojciec ma identyczny silnik i u niego wszystko jest ok ale ma przejechane 100 tys mniej. Jesli chodzi o spalanie to zawsze sie zmieszę w 8 litrach gazu ale zawsze tankuje na jednej sprawdzonej stacji.
Ogolnie ten gaźnik potrafi spendzić sen z powiek!!!



Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Post autor: radwan » czw wrz 01, 2005 09:13

przez pierwsze 10 kkm na tym gaźniku zero problemów. Idelane obroty i nie gasł.Później zaczął sie dławić i gasnąć.Ale znalazłem we wrocku mechanika co sie zna na tym wynalazku i go wyregulował i musiałem jeszcze ustawić zapłon i nie gaśnie i nie falują obroty.Troche mułowate autko ale w końcu to tylko 70 km :food: Na trasie przy spokojnej jeździe pali 6 l/100 km/h



sebaPN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 18, 2007 00:36
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: sebaPN » wt sty 30, 2007 02:44

a ja tam ma mojego PN już 6 miechów i jedyne co zrobiłem to rozebrałem gaźnik,bo chodził strasznie!!dlatego poprzedni właściciel go sprzedał:PPP...lepiej dla mnie!!po tym zabiegu jest idealnie!choć przydało by się pare koników więcej:DD


VW JEST BOGIEM, GOLF NAłOGIEM, WOżONKO ZABAWą, POLEROWANIE PODSTAWą!!

andymaniac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 13:15
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: andymaniac » wt sty 30, 2007 08:51

sebaPN pisze:a ja tam ma mojego PN już 6 miechów i jedyne co zrobiłem to rozebrałem gaźnik,bo chodził strasznie!!po tym zabiegu jest idealnie!
a co tam znalazles po rozebraniu? Ja swojego jeszcze nie ruszalem... mam falujace obrotki i szarpanie z jedynki...



Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » wt sty 30, 2007 09:19

panowie moja PN-ka już jeździ 2 miesiąc na wtrysku z RP :-) po prostu rewelacja ;-) autko dostało wigoru i obroty idealne :-)


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt sty 30, 2007 10:04

Moja PN ma rok - zrobiłem 30 tys bez żadnych kwasów. Spalanie w mieście maks 9,5 - przeciętnie nawet ok 8,5. Na trasie przy ok 100 km/h ok 6. Dynamika auta w sam raz na nasze drogi, jak trzeba to i 160 pociągnie.
Moim zdaniem ten konkretny silniczek ma bardzo przyjemną charakterystykę - moment już przy 2600 - czyli praktycznie już przy 3tys/min można już zmieniać bieg na wyzszy a autko jedzie całkiem żwawo.
Druga ciekawa sprawa to reakcja na wciśnięcie gazu - moim zdaniem dużo bardziej żywiołowa niż w silniku 1,8 - chyba wynika to z stosunku średnicy cylindra do skoku tłoka który jest tutaj > 1 :) Jest to unikalne w silnikach VW. A powoduje że również wysokie obroty sa mu niestraszne i sie szybko wkręca na obroty.
Trwalość silnika oceniam b. wysoko - mój ma 210 tys przbiegu - leje do niego 10W40 (półsyntetyk) i trzyma poziom - tzn nie musze go dolewać między wymianami.
Gaźnik owszem jest skomplikowany, ale jak się trafi na model przy którym nikt nie kombinował to nie ma problemów. Ludzie i mechanicy psioczą zazwyczaj tym bardziej im mniej się na nim znają ;) Do diagnozy kłopotów konieczna jest wiedza - książka, dobre chęci nie wystarczą.
Aha i jeszcze jedno - osiągi i spalanie które opisałem powyżej zachodzi przy
świecach o przebiegu < 30 tys km,
sprawnym układzie zapłonowym
sprawnej (nie ciekanącej) pompie paliwa,
:bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » wt sty 30, 2007 13:05

replay, podejdzie ten wtrysk bez zadnych zaawansowanych przeróbek?


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » wt sty 30, 2007 13:19

Łyskacz pisze:replay, podejdzie ten wtrysk bez zadnych zaawansowanych przeróbek?
od razu mówie że to nie tak hop ale da się zrobić
Potrzebne jest:
- sam wtrysk (kolektor został od PN choć w razie czego miałem drugi)
- 2 pompy paliwa (jedna w baku, druga pod podłogą)
- komputer od monowtrysku
- wiązka kabli (elektryka)
- przekaźnik pompy paliwa
- obudowa filtra powietrza + dolot
- ..

Chyba niczego nie ominałem ale jakby Ci zależało to moge dokładnie sprawdzić :-)

Generalnie robota jest na kilka dobrych dni.. ale przeróbka warta zachodu.. jeśli komuś walił się gaźnik tak jak mnie :-)


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt sty 30, 2007 13:43

ppoll27 pisze:Dynamika auta w sam raz na nasze drogi, jak trzeba to i 160 pociągnie.
Panowie dajcie spokój z tym pocieszaniem samych siebie bo 70KM to muł i tyle (a na lpg jak ma 60KM to super). Te nasze drogi to właśnie wymagają dużej mocy do wyprzedzania zawalidróg, tirów,autobusów, traktorów itp. To nie USA gdzie wjeźdzasz na 8 pasmową autostrade i jedziesz nią aż do celu. Stwierdzenie że mkII z 1.6 to auto rodzinne też nie bardzo wiadomo na jakiej podstawie ktoś wysnuł. Ja jadąc z rodziną wolał bym mieć troche mocy pod pedałem żeby w razie wyprzedzania nie trzeba było się modlić.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » wt sty 30, 2007 13:56

Pinhead pisze:
ppoll27 pisze:Dynamika auta w sam raz na nasze drogi, jak trzeba to i 160 pociągnie.
Panowie dajcie spokój z tym pocieszaniem samych siebie bo 70KM to muł i tyle (a na lpg jak ma 60KM to super). Te nasze drogi to właśnie wymagają dużej mocy do wyprzedzania zawalidróg, tirów,autobusów, traktorów itp. To nie USA gdzie wjeźdzasz na 8 pasmową autostrade i jedziesz nią aż do celu. Stwierdzenie że mkII z 1.6 to auto rodzinne też nie bardzo wiadomo na jakiej podstawie ktoś wysnuł. Ja jadąc z rodziną wolał bym mieć troche mocy pod pedałem żeby w razie wyprzedzania nie trzeba było się modlić.
hehe wypowiada sie demon szybkości...
Dla tych co maja GTI twoj golf to muł ! A dla jeszcze innych GTI to muły.. wiec pamietaj są jeszcze słabsze auta


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt sty 30, 2007 14:04

A czy pisałem że mam demona prędkości ? Ja sie nie przechwalam i nie zawyżam możliwości swojego silnika jak co niektórzy w tym wątku.
Cyferki mówią same za siebie: 70KM i 14s do 100km/h to jest muł czy się to komuś podoba czy też nie. Dynamiczne (!?), szybkie, rodzinne, oszczędne... 1.6 idealne :)
Troche obiektywnego podejścia bo można popaść w samozachwyt !


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » wt sty 30, 2007 14:11

nie mówie o samozachwycie.. ale skoro 1.6 to muł ... to co powiesz o samochodach typu TICO, MATIZ, SEICENTO o maluchu juz nie wspomne.. 70 KM to wystarczajaco duzo zeby spokojnie wyprzedzić.. jeśli ktoś umie wyprzedzać... chyba że ktoś sie bierze za wyprzedzanie z 5-tego biegu.. to powodzenia. Jak juz powiedziałem MUŁ to pojęcie względne..


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 359 gości