Stuki i skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eqweq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 26, 2007 15:53
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Stuki i skrzynia biegów

Post autor: eqweq » ndz lut 10, 2008 21:26

Witam .Nie dawno pisałem juz o moim problemie z samochodem , gdy jeździłem i najeźdżałem na dziury lub jakieś wyboje pojawiały się stuki w prawym kole . Pojechałem z tym do mechanika . Wymienił mi tulejki w prawym wahaczu przód i tył . Nie pomogło , co prawda juz nie stuka tak jak wcześniej ale nadal . Wspomiał natomiast zebym przyjechał za jakis czas bo musze wymienić osłone na przegub . Czy jest możliwe aby stuki te były spowodowane przez tą osłone ?? Przy skrecaniu nic nie puka a wczesniej przed wymianą tuleji pukało .
Drugi problem mam ze skrzynią biegów , a dokładnie z biegiem z jedynką .
Gdy ruszam i wrzucam jedynke wchodzi bez problemowo , bez oporowo . Gdy jade i musze z dwójki albo z innego biegu zredukować na jedynke , cięzko bardzo wchodzi , gdy prędkosc jest minimalna , jedynka wchodzi coraz łatwiej .
Prosiłbym o diagnoze , i pomoc co to może byc :] z góry dzięki .



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » ndz lut 10, 2008 23:59

Co do stuków w prawym kole to przyczyn może być kilka. Najprawdopodobniej to mogą być wybite sworznie wachacza, także łacznik stabiliztora (jeśli masz??) lub końcówka drążka może stukać. Podjeć gdzieś na stację kontroli niech ci sprawdzą zawieszenie i wszystkie elementy gumowe. Koszt ok 20 zł.

Co do skrzyni to nie wiem.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lut 11, 2008 03:01

golfer_1984 pisze:także łacznik stabiliztora (jeśli masz??) lub końcówka drążka może stukać. Podjeć gdzieś na stację kontroli niech ci sprawdzą zawieszenie i wszystkie elementy gumowe. Koszt ok 20 zł.
eqweq nie wiemy co masz za autko, ale skłaniałbym się na łącznik stabilizatora
nawet luz niespełna 1mm ledwowyczuwalny może powodować stuki jak cholera
koszt samego łącznika od ok.50zł do ok.120zł + wymiana,
możesz sam zrobić, zdjąć koło, odkręcić 2 nakrętki chyba M12 i wywallić stary łącznik,
wkręcić nowy i po sprawie, czas 15min. no chyba że w starym nakrętki zapieczone to wtedy kątówka i tniesz :)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
artur14/
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 07:20
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: artur14/ » pn lut 11, 2008 09:14

a po co ty przy dużej szybkości wrzucasz jedynke? mam dwa vw i jest tak samo. jedynka jest do ruszania :jezor: a jak chcesz wolniej jechać to na dwójce :bigok: jak samochód sie wolno toczy to jedynka wchodzi bez problemu ? jak tak to nie patrz na to :okej:


VWOLF

Awatar użytkownika
eqweq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn lis 26, 2007 15:53
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: eqweq » pn lut 11, 2008 13:49

czym prędkość bliska zeru [0] tym jedynka wchodzi łatwiej , jak prawie stoje , ale jednak się jeszcze tocze powoli to jedynka wchodzi prawie bezproblemu . Gdy juz ustane to to bezoporowo . Niechodzi mi o to zeby przy szybkiej jeździe redukować do jedynki , tylko poprostu w warunkach gdy jeźdze po mieście często wrzucam jedynke . Jak niezredukuje do jedynki ,to obroty spadajaą i boje się ze zgaśnie ;] Fakt ze jak dodam więcej gazu to jest OK , ale myśle ze nie jest to zbyt dobre dla samochodu , moze sie myle .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości