Aparat zapłonowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pt lut 08, 2008 20:22

Czyli mówisz jak mam nowy aparat zapłonowy, to muszę dokupić tylko moduł z silnika gaźnikowego i to podpiąć?
To na pewno wystarczy? A cewki nie będę musiał zmieniać?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 08, 2008 20:30

niby cewka ma małe różnice, nie powino być problemu jeśli zostawisz poprzednią ale to jest groszowa sprawa na szrocie jesli chodzi o MK2


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pt lut 08, 2008 20:36

Ok, dzięki za pomoc, to jednak poszukam modułu...
PS: jak będę miał cewkę i moduł, to jak sprawdzić czy są sprawne, jakim przyrządem, jak?
Poproszę jeszcze ten schemacik... :bigok:
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 12:27 przez Xabingo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 09, 2008 12:51

Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw lut 14, 2008 19:03

Ok, dzięki za pomoc. :bigok:

Kupiłem moduł, jak sprzedawca twierdzi pochodzi on z silnika 1.6 benzyna, jest na nim napisane:
TELEFUNKEN ekectronic
made in Germany
1919053516 tfx

Czy można określić po tym numerze czy jest to z takiego silnika na pewno, jeśli tak to czy silnik była na gaźniku, czy na wtrysku?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 14, 2008 19:45

jest ok, pomyliłes numer: na końcu jest literka B a nie 6. Taki sam jest prawie do wszystkich 1,6 i 1,8, wszystko jedno czy wtrysk czy gaźnik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw lut 14, 2008 20:46

A w ogóle można od różnić czy ten moduł jest z silnika na gaźniku czy na wtrysku, bo na innym forum powiedział mi gostek, żebym kupił moduł z silnika gaźnikowego. No i wiesz lepiej wiedzieć więcej... :chytry:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 14, 2008 21:28

Spoko, moduły wzmocnienia są takie same do większości gaźników i wtrysków mechanicznych, elektronicznych. Inny numer mają do 1,3.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » sob lut 23, 2008 19:04

A czym się różni moduł na 7 pinów a ten na 6 pinów?
Ja kupiłem ten moduł na 7 pinów a we wtyczce mam 7 wejść ale jedno jest puste, więc po co te siódmy pin?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 23, 2008 19:08

auta z wtryskiem mają moduł połączony ze sterownikiem silnika jednym kablem, w gaźnikowym niepotrzebny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz mar 16, 2008 22:52

Xabingo, udało Ci się dokonać zamiany typu zapłonu? Bo ja mam to w planach zwłaszcz jak dzisiaj męczyłem się z samochodem bo przerywacz ma dość. Mam już kupiony aprat na halla, nie mam jeszcze modułu. Ile dałeś za moduł?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz mar 16, 2008 23:42

Będzie pasował. Do 1,6 i 1,8 główna różnica była w typie samego zapłonu. W starszych modelach występowały stykowe. Mocowanie i zębatka jest ta sama. Z resztą kupiłem niby od 1,6 i za zetę więc nawet jakby coś było nie tak to jakoś przełknę.
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 23:44 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn mar 17, 2008 12:49

Tak udało mi się to, już bujam się na tym aparacie drugi tydzień i wszystko gra.
Sprawdź, czy ten nowy aparat ma tyle samo zębów na trybie co ten Twój stary.
Z tego co pamiętam to 17 zębów powinno być.
Za moduł na Allegro dałem 29zł + wysyłka, a za kabel z wtyczkami którym łączy się moduł z aparatem (czujnikiem halla) dałem 15zł - od kolegi kupiłem, bo na Allegro nie mogłem znaleźć, no był jeden, ale chciał za ten kabel 100zł!!!!!!!!
Podłączenie jest proste - wkręcasz nowy aparat, podpinasz kable WN, zakładasz przewód podciśnienia, do aparatu (do czujnika halla) podłączasz kabel, z drugiej strony tego kabla podpinasz moduł zapłonowy, a jeszcze z tej wiązki kabli wychodzą 3 kabelki - jeden to masa i 2 do cewki zapłonowej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości