Padajace czujniki ABS - dziwna sprawa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Padajace czujniki ABS - dziwna sprawa
Witam,
Mechanik po podlaczeniu kompa stwierdzil, ze padl tylny prawy czujnik ABS.
Po wymianie nagle komputer pokazal, ze teraz pokazuje padniety prawy przedni. Mowi, ze sam jest zdziwiony.
Czujniki mam na wtyczke okragla. Jako, ze tylny czujnik tego typu kosztuje 250 zl kupilem taki z wtyczka kwadratowa i dolutowalem wtyczke.
Czy to moze miec wplyw na to, ze komputer wariuje?
Wie ktos o co moze w ogole chodzic, bo lekko juz mnie draznic zaczyna ten ABS.
Pozdrawiam
Mechanik po podlaczeniu kompa stwierdzil, ze padl tylny prawy czujnik ABS.
Po wymianie nagle komputer pokazal, ze teraz pokazuje padniety prawy przedni. Mowi, ze sam jest zdziwiony.
Czujniki mam na wtyczke okragla. Jako, ze tylny czujnik tego typu kosztuje 250 zl kupilem taki z wtyczka kwadratowa i dolutowalem wtyczke.
Czy to moze miec wplyw na to, ze komputer wariuje?
Wie ktos o co moze w ogole chodzic, bo lekko juz mnie draznic zaczyna ten ABS.
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zmierzenie czujnikow omomierzem da tylko informacje czy w czasie postoju pojazdu (czyli kable nie nie ruszaja) jest poprawne poaczenie z czujnikiem. tak w ogole to w samym czujniku nie ma sie co zepsuc-bo to zwykla cewka z rdzeniem, znacznie czesciej padaja kable ktore przeciez pracuja calay czas bo kola sie ruszaja. Jesli wiec komputer ABS wykryje ze np w czsie jazy stracil sygnal z jednego kola (tzn. nastapila przerwa w obowonie, a nie brak wskazan predkosci) wowczas blokuje ABS i przechodzi w tryb awaryjny-czyli zwykle hamulce.
Ciezko wiec jest diagnozowac ABS na parkingu omomierzem. Ja bym zaufal pamieci komputera. Tez mam w swoim MK2 abs i czasami podczas jazdy zapali sie i do zgaszenia silnika juz sie nie odwiesza. niestety nigdzie nie moge znalesc opisu kodow blyskowych diagnozy komputera ABS. jakby ktos mial to prosze o zamieszczenie
pozdrawiam:)
Ciezko wiec jest diagnozowac ABS na parkingu omomierzem. Ja bym zaufal pamieci komputera. Tez mam w swoim MK2 abs i czasami podczas jazdy zapali sie i do zgaszenia silnika juz sie nie odwiesza. niestety nigdzie nie moge znalesc opisu kodow blyskowych diagnozy komputera ABS. jakby ktos mial to prosze o zamieszczenie
pozdrawiam:)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to jakiś problem ruszać kablami przy kole i patrzeć na omomierz?erisoft pisze:zmierzenie czujnikow omomierzem da tylko informacje czy w czasie postoju
nieprawda, bardzo często właśnie sam czujnik siada, częściej niż kableerisoft pisze:tak w ogole to w samym czujniku nie ma sie co zepsuc-bo to zwykla cewka z rdzeniem
to nie jest tryb awaryjny tylko ABS przestaje działaćerisoft pisze:tryb awaryjny-czyli zwykle hamulce.
nieprawda, tyle że to pracochłonne, dlatego praktycznie omomierzem mierzyć warto tylko czujniki i ich kable a co do reszty - podłączyć do kompaerisoft pisze:Ciezko wiec jest diagnozowac ABS na parkingu omomierzem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jak wyżej - w tym wypadku pewnie winne sa kable, VAG nie odróżni uskodzenia samego czujnika od uszkodzenia jego kabelków, zwłaszcza przodu się tyczy, gdzie czujnik jest bez kabelka zmienianyPIOTR5 pisze:Mam ten sam problem czujniki zmienione a vag pokazje ze nadal uszkodzone
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
zgadza sie, jest to pracochlonne i czesto nie pewne w rezultacie, a słowo "ciezko" mozna przeciez tlumaczyc jako własnie syzyfowa prace-czyli cos pracochlonnegoPaweł Marek pisze:to jakiś problem ruszać kablami przy kole i patrzeć na omomierz?erisoft pisze:zmierzenie czujnikow omomierzem da tylko informacje czy w czasie postoju
uwazam ze czasami moze byc problemem ruszuanie tymi kablami i kolem i kolysanie samochodem w celu oddania rzeczywistych warunkow jazdy, i przy okazji zauwarzenia przerwy w obwodzie trwajacej bardzo krotko. nie twierdze kolego ze takie zabiegi w pewnych wypadkach dadza znalezienie usterki, ale na pewno bym mu nie ufal tej metodzie na 100%
to nie jest tryb awaryjny tylko ABS przestaje działaćerisoft pisze:tryb awaryjny-czyli zwykle hamulce.
myśle ze mowimy o tym samym wiec po co roztrzasac???
nieprawda, tyle że to pracochłonne, dlatego praktycznie omomierzem mierzyć warto tylko czujniki i ich kable a co do reszty - podłączyć do kompaerisoft pisze:Ciezko wiec jest diagnozowac ABS na parkingu omomierzem
pozdrawiam,
a moze kolega ma opis kodow blyskowych do komputera ABS od MK2 - sterownik firmy ATE jakis dobrze pamietam??
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to to wierzmy VAG-owi bezkrytycznie i jak pokaże że padł czujnik to go zmieńmy, a potem lamentujmy że nie pomogło (nie sprawdziliśmy kabli).
Co do spisu kodów nie mam, niedawno był o tym temat i o nie pamiętam czy kodami czy vagiem się testuje (mimo że to mk2)
Co do spisu kodów nie mam, niedawno był o tym temat i o nie pamiętam czy kodami czy vagiem się testuje (mimo że to mk2)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
juz wiem gdzie bylo nieporozumienie. w mk2 jaki posiadam czujniki sa polaczone z kablami na stale, a w mk3 sa na zlaczke, czy nie tak. Wiec przyznaje sie ze nie pomyslalem o tym wczesniej, ze mozna wymiec sam kabelek bez czujnika.Paweł Marek pisze:to to wierzmy VAG-owi bezkrytycznie i jak pokaże że padł czujnik to go zmieńmy, a potem lamentujmy że nie pomogło (nie sprawdziliśmy kabli).
Co do spisu kodów nie mam, niedawno był o tym temat i o nie pamiętam czy kodami czy vagiem się testuje (mimo że to mk2)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości