problem z hamulcami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

problem z hamulcami

Post autor: paww18 » wt lut 05, 2008 23:09

Witam, koledzy pomozcie bo mam spory problem z hamulcami w moim MK3.
Wracalem niedawno z Wroclawia i pekla mi rurka hamulcowa przy tylnym kole (przetarla sie o zbiornik paliwa). MEchanik wymienil rurke, kazalem zmienic tarcze i klocki. Szczeki w tylnym kole pol rku temu zakladane, bebny nie maja wielkich sladow zuzycia.

Teraz sedno sprawy. Po tych calych naprawach pedal hamulca na postoju jak zgaszony jest silnik jest twardy i wysoko "podbity", a na zapalonym silniku jak chce hamowac to hamuje ale jak stary rower, bez zadnej mocy... pedal spada do samego konca. Pomozcie co to moze byc ?
Czyzby padla pompa hamulcowa ? Hamulce na pewno dobrze odpowietrzone, nie wykazuja objawow takich, ze lapią za ktoryms tam razem. Pedal za kazdym razem wpada w podloge...
Weze dochodzace do serwa szczelne, nie ma wyciekow plynu hamulcowego z ukladu.

Wiem ze tematow podobnych jest juz kilka ale to jednak nie to samo. Prosze doradzcie bo nie chce sie ladowac w niepotrzebne koszta....
Aha, samochod : MK3, poj. 1.8 hamulce bez ABS.

pozdrawiam Paweł


[img]http://img530.imageshack.us/img530/6396/forum2lv0.jpg[/img]
------
ORYGINALNE części i akcesoria do VW !! Zapytaj na priv, ceny niższe niż w ASO !!!!

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lut 05, 2008 23:38

proponuję abyś odkręcił odpowietrznik (z pomocą 2 osoby ma się rozumieć niech depnie podczas pracy na hamulec a ty w tym czasie odkręć odpowietrznik może być tył jak nie będize ciśnienia tzn pompa jest do wymiany lub do zregenerowania poprostu moze przepuszczac na sekcjach



Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: paww18 » śr lut 06, 2008 00:19

na odpalonym czy zgaszonym silniku wykonac te czynnosc ?

Wiesz dziejo, zastanawia mnie fakt ze przed peknieciem tej rurki nie mialem zbyt cudownych hamulcow, ale pedal nie spadal mi do podlogi.... czyzby taki zbieg okolicznosci - pekla rurka i padla pompa ??
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 00:20 przez paww18, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img530.imageshack.us/img530/6396/forum2lv0.jpg[/img]
------
ORYGINALNE części i akcesoria do VW !! Zapytaj na priv, ceny niższe niż w ASO !!!!

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lut 06, 2008 11:28

na odpalonym
chciaz gdyby pompa była felerna to czy przy odpalonym czy przy zgaszonym pompa zachowywała się tak samo hmmmmmmmmm :bajer:
ale spróbuj z tym odpowietrznikiem najpierw
powiem ci tak zę po założeniu nowych klocków zasada jest tak ze nawet do 300km i potrafią być hamulce nie skuteczne ja się o tym przekonałem kiedy wymieniałem kloce z przodu ale pedał nie leciał całkiem w dół
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 11:38 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: paww18 » śr lut 06, 2008 12:40

no wlasnie i to mnie zastanawia bo wiem ze po wymianach klockow i tarcz wszystko sie musi ulozyc.
A u mnie pedal wpada w podloge i nie hamuje prawie wcale.... Czuje tak jakby tylko tyl hamowal, chociaz tarcze z przodu sa cieple wiec cos tam sily hamowania na przod idzie.... no nic w sobote bede cos dlubal...

Znalazlem nowa pompe za okolo 130-150zl - teraz pytanie, czy warto kupowac nowa pompe ale nieoryginalna ? jakies delphi, fte, lpr ? bo na ate mnie nie stac...


[img]http://img530.imageshack.us/img530/6396/forum2lv0.jpg[/img]
------
ORYGINALNE części i akcesoria do VW !! Zapytaj na priv, ceny niższe niż w ASO !!!!

Awatar użytkownika
sati26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 26, 2006 22:05
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: sati26 » śr lut 06, 2008 22:15

Proponuje przez jeden z otworów w bębnie namierzyć samoregulator szczęk i za pomocą wkrętaka i osoby która wciśnie pedał w podłogę spróbować przesunąć ten samoregulator w dół . Ja walczyłem z moimi hamulcami ponad rok sukcesywnie wymieniałem części bo niektóre już było trzeba i z tego wszystkiego najbardziej szkoda mi pieniędzy wydanych na pompę więc nie ma co się śpieszyć z jej zakupem. Może też jak pękł przewód zapowietrzyła się pompa z powodu dużego ubytku no jeśli tak duży był ?



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

a ja

Post autor: 2RaZ » czw lut 07, 2008 10:32

Ja bym proponował sprawdzenie linki...


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: a ja

Post autor: danioo » czw lut 07, 2008 21:04

2RaZ pisze:Ja bym proponował sprawdzenie linki...
A gdzie tam masz linkę?

Linka jest tylko do ręcznego.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

coyot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr gru 26, 2007 14:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: coyot » czw lut 07, 2008 21:50

paww18 nie kupuj nowej pompy.pompa z dnia na dzień ''nie umiera'' pierwsze oznaki,że jej czas już przeminął to, podczas hamowania wszystko jest ok,a po chwili pedał hamulca wpada w podłogę.na początku to zjawisko pojawia się rzadko,nawet bardzo rzadko,a z czasem coraz częściej.miałem takie objawy w nie jednym aucie służbowym min w vw.


jarek

Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: paww18 » pt lut 08, 2008 00:31

no nie mam takiego zamiaru ;)

Generalnie odkad mam golfa nigdy nie mialem hamulcow idealnych, u ojca w seacie ibiza 96r (1.4 aex) hamulce sa jak brzytwa, ale on ma to auto od nowowosci i przebieg auta : to uwaga 59 tysiecy km :)))))) pedal hamulca bierze wysoko, a heble sa niezwykle skuteczne.
U mnie przed awaria hamulec lekko opadał, ale hamował (auto nie stawalo w miejscu ale pedał nie spadał w podloge do konca)......

Znajomy zalatwil chyba ze 2 pompy uzywane (i jedna nowke ze sklepu porzyczyl od kumpla:D ) i bedziemy sprawdzac co bedzie sie dzialo na innych kompach.

Tak sie zastanawiam czy pompa mogla sie uszkodzic gdy probowalem "hamowac" po peknieciu rurki przy tylnym kole. Czy pompa mogla sie uszkodzic pompujac powietrze a nie plny hamulcowy ? Bo jak wracalem do domu (ok. 60 kilometrow) to na poczatku dohamowywalem hamulcem bo jeszcze byl plyn w zbiorniczku a pozniej to niestety pozostal mi juz hamulec reczny i hamowanie silnikiem ;)

Bedziemy takze ogladac korektor na tylnej belce, moze cos z nim nie tak.
Ostatnio zmieniony pt lut 08, 2008 00:33 przez paww18, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img530.imageshack.us/img530/6396/forum2lv0.jpg[/img]
------
ORYGINALNE części i akcesoria do VW !! Zapytaj na priv, ceny niższe niż w ASO !!!!

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt lut 08, 2008 10:51

Zobacz węzyk od wspomagani , taka czarna rurka >żółty zawór zwrotny i 15 cm takiej gumowej rurki która idzie w silnik odpowiada za podciśnienie na pompę u mnie trzasła było to samo , zobacz też czy cylinderki z tyłu przepuszczają bo to są typowe objawy zapowietrzenia albo braku wspomagania


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: paww18 » pt lut 08, 2008 13:07

tylko ze u mnie wspomaganie hamulcow dziala. Na zgaszonym silniku pedał jest twardy, wciskajac pedał i zapalajac silnik - pedał opada. No wlasnie opada i juz tak zostaje, tak jakby pompa nie pompowala cisnienia. Hamulce dzialaja tak jakby ich nie bylo, a calosc "dziala" przy samej podlodze....

problem chyba rozwiazany, winowajce wymieniono - pompa hamulcowa zakonczyla swoj zywot. Zakupilem uzywana pompe wraz z serwem i wymienilismy ją ze znajomym. Hamulce sa duzo lepsze (chociaz i tak brakuje im troche do hebli jakie ma moj ojciec w ibizie 1.4 - to tez stajnia VW a jednak hebel duzo lepszy). Nic pojezdze i bede widzial co sie bedzie dzialo ;)
dzieki chlopaki za pomoc, punkciki rozdaje.
Ostatnio zmieniony ndz lut 17, 2008 11:48 przez paww18, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img530.imageshack.us/img530/6396/forum2lv0.jpg[/img]
------
ORYGINALNE części i akcesoria do VW !! Zapytaj na priv, ceny niższe niż w ASO !!!!

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » pn lut 18, 2008 11:50

paww18 pisze:tylko ze u mnie wspomaganie hamulcow dziala. Na zgaszonym silniku pedał jest twardy, wciskajac pedał i zapalajac silnik - pedał opada. No wlasnie opada i juz tak zostaje, tak jakby pompa nie pompowala cisnienia. Hamulce dzialaja tak jakby ich nie bylo, a calosc "dziala" przy samej podlodze....

problem chyba rozwiazany, winowajce wymieniono - pompa hamulcowa zakonczyla swoj zywot.
Kurde, mam dokładnie to samo. :/ Wczoraj pokatowałem trochę auto w poślizgach i po którymś terkotaniu ABSu pedał hamulca zaczął się zachowywać identycznie jak u Ciebie. Pomyślałem, że płyn się zagrzał (nowy) i dałem mu ostygnąć, ale niestety nie pomogło... Kiedyś już tak się działo, ale ustąpiło dosłownie na drugi dzień po grzebaniu przy hamulcach Teraz wróciło z dziesięciokrotną siłą... aż boję się dziś sprawdzać...


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn lut 18, 2008 19:24

zgadza się!
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 19:25 przez 2RaZ, łącznie zmieniany 1 raz.


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 105 gości