[MK2 1.6 PN] Nierówne obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojciech19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:40
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

Post autor: wojciech19 » wt sty 29, 2008 20:28

elo. a wie ktos moze w jaki sposob sprawdzic czy nastawnik dziala, bez montowania go w gazniku? co sie stanie jak nie zamontowany nastawnik podlacze pod komputer? auto odpali czy nie?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr sty 30, 2008 15:23

Moj 2ee ostatnio mnie przećwiczył, ale potem ja jego ;) i chodzi jak brzytwa, dlatego po raz kolejny :

solidna WIEDZA to PODSTAWA inaczej mozna sie bujac ...

przydatne linki - tu jest praktycznie wszystko:
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm

http://www.ruddies.business.t-online.de/sern2ee.htm

http://www.ruddies.business.t-online.de ... sweise.htm

materiały o 2ee na maila podeśle ... jak ktoś chętny niech podeśle PW :bigok:

PS:
moja metodologia postępowania
1. ustawiony i sprawny w 100% zaplon
2. podstawa pod gaźnikiem
3. rozbiórka gaźnika i sprawdzenie poszczególnych części
4. założenie gaźnika i sprawdzenie wężyków z podciśnieniem
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 15:29 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.


TDPower

MArtiNeSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:48
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: MArtiNeSS » pt lut 01, 2008 20:24

Witam wszystkich :)
Mam mały problem z komputerem w PN :( ,a mianowicie po rozpędzeniu samochodu nawet do minimalnych prędkości po puszczeniu pedału gazu w komputerze coś cyka , tyka tak jakby było jakieś zwarcie :( czyściłem przewód od masy ale nie pomogło.
Jakby ktoś coś wiedział w tym temacie Prosze o pomoc :bigok:



Awatar użytkownika
_prusak_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 24, 2007 22:16
Lokalizacja: tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: _prusak_ » sob lut 02, 2008 02:11

MArtiNeSS pisze:Witam wszystkich :)
Mam mały problem z komputerem w PN :( ,a mianowicie po rozpędzeniu samochodu nawet do minimalnych prędkości po puszczeniu pedału gazu w komputerze coś cyka , tyka tak jakby było jakieś zwarcie :( czyściłem przewód od masy ale nie pomogło.
Jakby ktoś coś wiedział w tym temacie Prosze o pomoc :bigok:

A jak się wtedy zachowuje samochód?? Według mnie to raczej nie komputer słyszysz tylko silniczek od regulowania połozenia przesłony która steruje iloscia powietrza dochodzaca do gaźnika. Czyli to jest to urzadzenie po lewej stronie gaźnika z gniazdem na dwa bolce. Ten silniczek jest sterowany przez komputer. Komputer bierze dane z czujników itp. Napisz coś wiecej bo podałeś za mało informacji.



MArtiNeSS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 25, 2007 17:48
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: MArtiNeSS » sob lut 02, 2008 19:31

Jak jeszcze nie chodzi silnik ,a jest już załączony zapłon to już słychać komputer na zimnym silniku <na 100% to jest komp bo otworzyłem maske zdjołem plastikową obudowe po lewej stronie i słychac ewidentnie że to komputer> na wolnych obrotach jest spokój dopiero jak sie rozpędze i puszcze pedał gazu to zaczyna srasznie sie drzeć tak jakby zwarcie było lub brak masy ,jak zaczyna sie odzywac koputer to obroty skaczą na 11000 - 15000
Może trzeba przeczyścić ftyczki od komputera???
Może reset kompa??



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr lut 06, 2008 00:42

Uff dużo tych stron w tym wątku. Też posiadam PN'kę i mam duze problemy z ustrojstwem zwanym Pierburg 2EE, dlatego tez postanowiłem przyłączyc sie do tematu..
Zanim zaczalem grzebac przy gazniku miałem tylko falujace obroty i mułowaty samochod mogacy rozpedzic sie do gora 120 km/h... Teraz kiedy została naprawiona druga przepustnica golfier rzeczywiscie dostał mega kopa w porownaniu z tym co było przedtem, ale mam teraz problem z zawieszaniem się na wysokich obrotach ( jak wielu z posiadaczy 2ee ) tylko, że w moim przypadku nie pomaga wylaczenie i wlaczenie zaplonu... Obroty nadal faluja... w zakresie 400-3000 xD oczywiście jak sie nic nie zablokuje... Dodam, że sonda lambda byla odlaczona ( Ktos zrobil to celowo? ) chociaz dużego spalania nie zauważyłem.. Czujnik temperatury był spalony to wymieniłem go na taki sam.. Tylko, że za Chiny nie moge znalezc kabelka który powinien byc do niego podlaczony. Gdzie go szukac?? Co mam sprawdzać w gazniku ?



Awatar użytkownika
_prusak_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lip 24, 2007 22:16
Lokalizacja: tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: _prusak_ » śr lut 06, 2008 16:26

Czesc wam. Problem z moim golfikiem rozwiązany. Zakupiłem od gościa cały gaźnik oraz dwa kolektory tzn. dolotowy i wydechowy wszystko kompletne. Zaczałem od wymiany sondy lambda u siebie i samochód jak nowy. Skonczyły sie szaleństwa i rzucanie silnikiem na wolnych obrotach.Wszystkie cylindry pracuja i obroty prawie ok. Prawie bo jednak można wyczuć że idealnie się nie trzymaja. Dzwine to wszystko bo jak sprawdzałem błędy to wyszedł mi bład " poza zakresem regulacji" a w rzeczywistosci sonda była padnieta a spalanie nadal mi sie utrzymywało na poziomie 6-7,5 litra. Jeszcze nie wiem jak sprawa wyglada obecnie ze spalaniem i czy kopci. Narazie tylko zrobiłem z nim 50km. Ciekaw jestem również jak wygląda sprawa z benzyna bo wczesniej niezle smierdziało benzyna z rury wydechowej a tłumaczyłem to w ten sposob ze moze w mieszance jest za duzo paliwa bo sonda nie działa. Ciekawe czy to sie teraz wszystko poprawi. Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc w szczegolności ppoll27 za materiały bo pomogły. Również służe pomocą :okej:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr lut 06, 2008 16:30

zarzuc maila na PW podesle ci info ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » czw lut 07, 2008 16:32

pytanko, czy wszystkie podzespoły gaznika sa bezproblemowo wymienialne, np silniczek regulacji begu jałowego, zawór zbiornika wegla aktywnego i czy aby wymienic te czesci trzeba wymontowac gaznik z samochodu ??
pzdr



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 08, 2008 11:01

golfik88 pisze:pytanko, czy wszystkie podzespoły gaznika sa bezproblemowo wymienialne, np silniczek regulacji begu jałowego, zawór zbiornika wegla aktywnego i czy aby wymienic te czesci trzeba wymontowac gaznik z samochodu ??
pzdr
wymienialne - gorzej z ich cenami lub dostepnoscia, niektore z nich odkrecisz bez odkrecania gaznika - to zalezy, ktore ...


TDPower

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » pt lut 08, 2008 11:19

a gdzie znajduje sie przekażnik podgrzewania kolektora ssącego??



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 08, 2008 13:21

golfik88 pisze:a gdzie znajduje sie przekażnik podgrzewania kolektora ssącego??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1543122

tu masz rozpiske - numer 14 (od 1988) albo numer 2 (wczesniej)

a tu masz info jak go sprawdzic
Obrazek Obrazek


TDPower

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » sob lut 09, 2008 18:33

dziekuje jakas bardzo dobra ksiazka masz ja moze cala ??
pzdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 207 gości