Kosmiczne HC

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Kosmiczne HC

Post autor: mate64 » śr lut 06, 2008 14:28

Witam. Autko to golfik II 1,8 RP

Mam mała wątpliwość dotyczącą parametru HC na analizatorze spalin. Podjechałem do gazownika na regulacje, podpiął laptopa i mówi ze wszystko OK. Mieszanka git, sonda (po wymianie zresztą) git, podepnie jeszcze analizator i zobaczymy dla pewności. I zaczął sie kosmos:

na benzynie 2500 RPM:

CO 0,14%
CO2 13,76%
HC 5338 ppm
O2 0.31%
NO 0 ppm

Jałowy na benzynie:

CO 0,02 %
CO2 12,59 %
HC 2401 ppm
O2 2,49%
NO 0 ppm

Na gazie jest porównywalnie.

Z tego co rozejrzałem sie na forum to jest to 20 razy za dużo :shock:

I teraz tak, z tego co powiedział gazownik przyczyny mogą być takie: zapłon, nieszczelności w dolocie (uszkodzona np poduszka pod wtryskiem) lub nieszczelności głowicy.

Pojechałem do mechaniora, zmierzyliśmy kompresję, jest nieźle, przy 180 kkm jest równiutko po 10 na każdym garku (mierzone manometrem na wcisk niestety).

Zapłon sprawdzilismy jest 6* zgodnie z danymi z autodaty.

Poducha pod wtryskiem nowa, lambda też.

Od wymiany uszczelniaczy oleju autko nie bierze ani grama, moc w porządku spalanie gazu OK, rwie do przodu aż miło.

Macie jakieś pomysły czemu to HC jet tak wysokie??

Czy możliwe że katalizator jest ded i oszukuje? Help
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 14:40 przez mate64, łącznie zmieniany 2 razy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr lut 06, 2008 15:10

Wysoki poziom węglowodorów może świadczyć o dwoch sprawach

1. Auto jest zalewane paliwem i ma za bogatą mieszankę
2. Silnik bierze olej

Z pomiarów przy wyższych obrotach wynika ze masz gdzies nieszczelny wydech. Uszczelnij wydech i powtórz pomiary, wtedy zobaczymy (no chyba ze mierzyles w rurce kolektora wydechowego)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr lut 06, 2008 15:56

bugalon pisze:Wysoki poziom węglowodorów może świadczyć o dwoch sprawach

1. Auto jest zalewane paliwem i ma za bogatą mieszankę
2. Silnik bierze olej

Z pomiarów przy wyższych obrotach wynika ze masz gdzies nieszczelny wydech. Uszczelnij wydech i powtórz pomiary, wtedy zobaczymy (no chyba ze mierzyles w rurce kolektora wydechowego)
1.No ze jest zalewane to wiem, ale jaki może być powód?
2. Silnik od wymiany uszczelniaczy nie bierze oleju praktycznie wcale.

Pomiar był robiony na ogonie, nie przy kolektorze.

Fakt że ostatnio coś troszke głośniej pracuje.


EDIT.

Sprawa rozwiązana. Powodem tak kosmicznego HC była podstawka gumowa wtrysku. Nie było nigdzie pęknięcia, dziury itp, ale po wymianie HC kształtuje sie w granicach:

89 ppm przy wolnych obrotach i jakieś 140-150 przy średnich, lambda 1,07, reszta gazów w normie.
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 19:29 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 288 gości