Mam mała wątpliwość dotyczącą parametru HC na analizatorze spalin. Podjechałem do gazownika na regulacje, podpiął laptopa i mówi ze wszystko OK. Mieszanka git, sonda (po wymianie zresztą) git, podepnie jeszcze analizator i zobaczymy dla pewności. I zaczął sie kosmos:
na benzynie 2500 RPM:
CO 0,14%
CO2 13,76%
HC 5338 ppm
O2 0.31%
NO 0 ppm
Jałowy na benzynie:
CO 0,02 %
CO2 12,59 %
HC 2401 ppm
O2 2,49%
NO 0 ppm
Na gazie jest porównywalnie.
Z tego co rozejrzałem sie na forum to jest to 20 razy za dużo
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
I teraz tak, z tego co powiedział gazownik przyczyny mogą być takie: zapłon, nieszczelności w dolocie (uszkodzona np poduszka pod wtryskiem) lub nieszczelności głowicy.
Pojechałem do mechaniora, zmierzyliśmy kompresję, jest nieźle, przy 180 kkm jest równiutko po 10 na każdym garku (mierzone manometrem na wcisk niestety).
Zapłon sprawdzilismy jest 6* zgodnie z danymi z autodaty.
Poducha pod wtryskiem nowa, lambda też.
Od wymiany uszczelniaczy oleju autko nie bierze ani grama, moc w porządku spalanie gazu OK, rwie do przodu aż miło.
Macie jakieś pomysły czemu to HC jet tak wysokie??
Czy możliwe że katalizator jest ded i oszukuje? Help