czy to na pewno przegub?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kwaśny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 29, 2007 15:26
Lokalizacja: Szczecin

czy to na pewno przegub?

Post autor: kwaśny » wt lut 05, 2008 21:14

witam, dziś pojawił się problem w moim golfie przy skręcie w prawo na biegu coś stuka myśle przegub ale dźwięk dochowzi z lewej strony, przy skręcie w lewo też puka z lewej strony tylko o wiele mocniej, przy jeżdzie na wprost cisza, na luzie skręt prawo i lewo też cisza. pytanie :
1. czy mogły pójść 2 przeguby zew. z lewej i prawej strony na raz, a możę któryś wew.
2. czy można kupić przegub wew. i jaka jest cena
3. dlaczego półoś używana jest taka droga ok.350zł
4. a może to wogóle nie przeguby? :crazy:
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 12:27 przez kwaśny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lut 06, 2008 01:03

Posprawdzaj gumowe osłony na przgubach jezeli któraś z nich jest peknieta masz pewniaka. Ja za przeguby do passata placilem cos kolo 300zl/szt, a polecialy wlasnie przez porozwalane oslony:/


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lut 06, 2008 01:08

jeśli piszesz, że stuka przy skręcaniu to na bank będzie to przegub - odgłos jest charakterystyczny, półoś będzie ok! bo ona daje takie odgłosy jak łożysko koła więc nie ona. Charakterystyczne dla przegubów jest to, że jak stuka przy skręcaniu w prawo to sypie się przegub lewy a jak w lewo to prawy - jest to spowodowane ich większym obciążeniem przypadającym na koło zewnętrzne na łuku skrętu czyli to które ma więcej obrotów do wykonania i działa większa siła odsrodkowa na górną część tego koła i słusznie tutaj podejrzewasz uszkodzenie obydwu przegubów i jest tak jak piszesz, że lewy przegub na razie dostał mniej po dupie i dlatego nie stuka jeszcze tak głośno jak prawy, który już dogorywa. Półośkami i przegubami wewnętrznymi nie zawracaj sobie głowy.


Obrazek

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » śr lut 06, 2008 10:21

Witam

Ja mam podobny problem opisywany przezemnie i jeszcze nie rozwiązany a dokładniej przy skręcie delikatnym w prawo słysze stuki, chrobotanie - na wprost mniejsze a w lewo jeszcze mniejsze i dzieje sie to najbardziej przy 40km/h potem zanika albo nie słysze. I też myślałem ze to przegub lewy (z tej strony słychać) bo miał luz wzdłużny - wymieniłem i kicha dalej to samo - posprawdzałem juz wszystko ryzykuje wymiane w sobote łożyska w kole i zobacze co będzie pozdr.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lut 06, 2008 11:42

RALFI,
Masz luz na łożysku? jezeli nie to nie wiem po co sobie robisz koszty. Takie chrobotanie moze byc zarowno od skrzyni biegow jak i od przegubu wewnetrzenego, a łożysko jakbys mial rowalone to by caly czas huczało im szybciej jedziesz tym glośniej.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » śr lut 06, 2008 14:04

marcin999 pisze:RALFI,
Masz luz na łożysku? jezeli nie to nie wiem po co sobie robisz koszty. Takie chrobotanie moze byc zarowno od skrzyni biegow jak i od przegubu wewnetrzenego, a łożysko jakbys mial rowalone to by caly czas huczało im szybciej jedziesz tym glośniej.
Wydaje mi się że głos pochodzi od koła a w nim nie ma już nic żeby mogło chrobotać - tak mi się wydaje.
Skrzynia chodzi pieknie - jednym palcem biegi wkładam - na zgaszonym silniku na luzie jade też słychać.
"marcin999" gdyby głos pochodził ze skrzyni przy zmianie biegów częstotliwość chrobotonia zmieniałaby się?????? ( u mnie sie nie zmienia jadąc 40 km/h 3 biegiem tak samo słysze jak wrzuce 4 bieg) zmienia się częstotliwość tylko w przypadku zwększenia lub zmniejszenia prędkości

Jeszcze jedna rzecz mi przyszła teraz na myśl i pytanie czy jest w GIV linka prędkościomierza albo obrotomierza przy skrzyni która może hałasować????ale wydaje mi się ze tam jest rozwiązanie elektronicze

Dzięki za sugestie, pozdr

[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 08:42 ]
Witam
U mnie temat zamknięty wymieniłem łożysko w kole i :okej:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 14:13 przez RALFI, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości