Uciekł płyn do wspomagania.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Uciekł płyn do wspomagania.
Witam. Ostatnio zauważyłem że przy skręcaniu wyje mi pompa od wspomagania. Zajrzałem pod maskę, a tu płyj noniżej minimum!! A jeszcze jakieś miesiąc temu sprawdzałem i wszystko było ok.
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?
Dzięki
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?
Dzięki
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 17:15 przez Niemiec, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
W moim autku jakiś czas temu poluzowała się opaska na węży odpływowym ze zbiorniczka wyrównawczego i właśnie tam był nieznaczny wyciek - warto sprawdzić wszystkie połączenia weży. Niekoniecznie musi być wyciek przez listwę.
Nie powinno się raczej mieszać płynów rożnych producentów i typów a nie wiesz, co masz obecnie zalane. Najlepiej wymienić cały płyn(niecały litr, wystraczy 1 opakowanie), koszt niewielki a głowa spokojna. Osobiście polecam ogrinalny ZIELONY G00200 płyn WV/AUDI lub zamiennik FEBI M6162,(także zielony) oba dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych. Nie ma poco kombinować? Po zlikwidowaniu wycieku i zalaniu nowym, będziesz jeździł i jeździł...
A co do wymiany, zdejmujesz węże z pompy wspomagania, spuszczasz stary płyn. Można i nawet lepiej odkręcić także wąż z listwy przekładni. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicą w lewo i prawo aby opróżnić maglownicę. Po wszystkim wszystko skręcić i zalać nowy płyn do zbiorniczka wyrównaczego do poziomu MAX. Odpalić silnik i poczekac chwilke aby płyn poszedł w układ. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicę w prawo i lewo do oporu na kilka sekund, powrócić do ustawienia na wprost. Zgasić silnik i dolać ponownie płyn do poziomu pomiedzy środkiem a max. Po tym pozostaje oczywiście okresowa kontrola poziomu w zbiorniczku. Nie zaszkodziłoby takze całą operację powtorzyć po kilku dniach, w cewlu przepłukania układu.
Nie powinno się raczej mieszać płynów rożnych producentów i typów a nie wiesz, co masz obecnie zalane. Najlepiej wymienić cały płyn(niecały litr, wystraczy 1 opakowanie), koszt niewielki a głowa spokojna. Osobiście polecam ogrinalny ZIELONY G00200 płyn WV/AUDI lub zamiennik FEBI M6162,(także zielony) oba dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych. Nie ma poco kombinować? Po zlikwidowaniu wycieku i zalaniu nowym, będziesz jeździł i jeździł...
A co do wymiany, zdejmujesz węże z pompy wspomagania, spuszczasz stary płyn. Można i nawet lepiej odkręcić także wąż z listwy przekładni. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicą w lewo i prawo aby opróżnić maglownicę. Po wszystkim wszystko skręcić i zalać nowy płyn do zbiorniczka wyrównaczego do poziomu MAX. Odpalić silnik i poczekac chwilke aby płyn poszedł w układ. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicę w prawo i lewo do oporu na kilka sekund, powrócić do ustawienia na wprost. Zgasić silnik i dolać ponownie płyn do poziomu pomiedzy środkiem a max. Po tym pozostaje oczywiście okresowa kontrola poziomu w zbiorniczku. Nie zaszkodziłoby takze całą operację powtorzyć po kilku dniach, w cewlu przepłukania układu.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 14:41 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 4 razy.
GRIZLI
A może wiesz ile tego tam wejdzie??
A może wiesz ile tego tam wejdzie??
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 14:45 przez Niemiec, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niemiec, raczej nie miej złudzeń, skoro wyje ale wogóle jakiś płyn w zbiorniczlku jeszcze był to najpewniej siadło łożysko i simering na pompie. Można regenerować są porady i firmy od tego. Koło mnie 120 zeta. Płynu wejdzie 770 ml.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- grubasmkIV
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 23:56
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
moj kolega mial taki przypadek w pasacie plyn uciekal jak dolal to nic nie wylo jak plyn znikl to wyl strasznie okazalo sie ze to maglownica byla
A płynu od wspomagania wchodzi dokladnie albo 0,7 L albo 0,8 L
A płynu od wspomagania wchodzi dokladnie albo 0,7 L albo 0,8 L
[img]http://images46.fotosik.pl/113/caa69986529815cc.jpg[/img]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Paweł Marek
..niby dlaczego nie można mieć złudzeń? Coś ściemniasz koledze...U mnie tak właśnie było jak w temacie. pompa wyje, gdy jest za mało płynu a nie tylko przy uszkodzeniu. Po dolewce płynu, wycie zanikło. najpierw jednak trzeba znaleźć przyczynę ubytku a może być ich kilka. Uszkodzenie pompy -wyciek, uszkodzone węże metalowe lub gumowe, simeringi na przekładni, poluzowane opaski na wężach.
..niby dlaczego nie można mieć złudzeń? Coś ściemniasz koledze...U mnie tak właśnie było jak w temacie. pompa wyje, gdy jest za mało płynu a nie tylko przy uszkodzeniu. Po dolewce płynu, wycie zanikło. najpierw jednak trzeba znaleźć przyczynę ubytku a może być ich kilka. Uszkodzenie pompy -wyciek, uszkodzone węże metalowe lub gumowe, simeringi na przekładni, poluzowane opaski na wężach.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 16:11 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a co powiecie na to?umnie bylo ponizej glupi bylem i dolalem do zielonego czerwony.po kilku minutach pomp awyc zaczela.oczywiscie spuscilem wsio i na nowo zalalem tylko czerwonym.i dalej wyje.wymienilem jeszcze raz caly plyn i dalej wyje.czy pompa do wymiany czy regeneracji?co w niej wyje?lozysko czy lopatki bo lopatek sie nieregeneruje..?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jak wspomaganie działa to łopatki dobre, można je od biedy odwrócić odwrotną stroną (niezużytą), opis gdzieś jest chyba w FAQ. A co do płynu to czemu nie zalałeś takiego jak mam być w golfie, czyli zielony np Febi? Nie wiem czy mieszalne sa te płyny ale takich doświadczeń się nie robi. Z kolei stan łożyska łatwo sprawdzić. Wystarczy zdjąć pasek i ręką sprawdzić czy koło pompy ma luz i nie chroboce jak zakręcisz. U mnie taki luz był, ale zwlekałem. Skonczyło się na zatarciu łożyska i spaleniu paska. Na szczęście wystarczyło zmienić łożysko z simeringiem, nie robiłem tego sam, zapłaciłem 120 zeta w specjalistycznej firmie od pomp. Sam materiał to może 20 zeta. Demontowałem i montowałem pompę po naprawie sam bo auto potrzebne na codzień.piotr2 pisze:co w niej wyje?lozysko czy lopatki bo lopatek sie nieregeneruje..?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ale mogłeś zmienić zaraz nazad na zielony. Ludzie jeżdżą na czerwonym ale przypuszczam choć szczegółów nie znam, że zielony mająć odpowiednie właściwości lepkościowe może tą pompę akurat trochę wyciszyć. Sprawdź tylko łożysko, jeśli niema luzu wlej zielony i śmigaj póki wspoma nie przestanie działać. Stara zużyta pompa musi trochę odgłosów wydawać ale może będzie ciszej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Uciekł płyn do wspomagania.
może maglownica ??? zobacz czy tam niema wycieku i czy nie poci sie...Niemiec pisze:Witam. Ostatnio zauważyłem że przy skręcaniu wyje mi pompa od wspomagania. Zajrzałem pod maskę, a tu płyj noniżej minimum!! A jeszcze jakieś miesiąc temu sprawdzałem i wszystko było ok.
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?
Dzięki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości