Dziwny objaw po przekreceniu kluczyka w SDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kondi69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 26, 2007 12:31
Lokalizacja: zawiercie

Dziwny objaw po przekreceniu kluczyka w SDI

Post autor: kondi69 » pn lis 26, 2007 13:24

Jestem totalnie lewy w temacie elektryki samochodowej. Moj problem jest następujący, po przekręceniu kluczykiem na pierwsza pozycje (do momentu zapalenia kontrolek) slychac dziwne buczenie cos chyba zwiazanego z nagrzewaniem swiec. Buczenie nie ustaje. Samochod mam od miesiaca i od samego poczatku tak było. Nie wiem czy to jest normalne bo w octavi jaka tez jezdze (tdi 90km) po przekreceniu cos buczy i po paru sekundach przestaje wtedy mozna odpalic samochod. Chcialbym znac przyczyne zanim mnie oskubią w warsztacie. Z góry wielkie dzieki za jakiekolwiek sugestie!
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 13:28 przez kondi69, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lis 26, 2007 13:28

Sprawdz czy to jakis przekaznik tak buczy.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

kondi69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 26, 2007 12:31
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: kondi69 » pn lis 26, 2007 13:33

Problem jest tego typu ze nie wiem co to jest przekaznik :D i gdzie go szukac

[ Dodano: 26 Lis 2007 12:35 ]
Cos ewidentnie sie smazy bo jak go dluzej zostawie w tej pozycji to czuje zapach palonego plastiku



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lis 26, 2007 13:53

kondi69 pisze:Problem jest tego typu ze nie wiem co to jest przekaznik i gdzie go szukac
Przekaznik to taka kostka o wymiarach 3x3x3cm, wpiety w skrzynce bezpiecznkow. Odpowiada za sterowanie np wycieraczkami, kierunkami itd itp. Skrzynka bezpiecznikow w MK4 jest chyba pod kierownica na dole.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

kondi69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 26, 2007 12:31
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: kondi69 » pn lis 26, 2007 14:09

ok fajnie sprawdze to tez. ten dzwiek nie dochodzi z kabiny tylko bardzie z okolic silnika



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lis 26, 2007 14:13

kondi69 pisze:ten dzwiek nie dochodzi z kabiny tylko bardzie z okolic silnika
Sluch moze czasami mylic.. Skoro tak piszesz to najlepiej niech ktos kreci kluczykiem a ty sluchaj pod maska gdzie dzwoni.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

kondi69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 26, 2007 12:31
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: kondi69 » pn lis 26, 2007 14:40

bylem to jeszcze raz sprawdzic, na 100% nie dochodzi z kabiny. To jest glosny dzwiek z okolic swiec przy silniku aha i trwa caly czas od przekrecenia kluczyka na pierwsza pozycje przed odpaleniem i 3 sekundy po wyciagnięciu kluczyka
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 14:41 przez kondi69, łącznie zmieniany 1 raz.



jarek85sc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 31, 2008 12:00
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: jarek85sc » pt lut 01, 2008 23:35

Miałem to samo. Na silniku jest taka jakby elektryczna przepustnica która powinna odcina dopływ powietrza podczas gaszenia silnika. Najwidoczniej masz uszkodzoną zębatkę w tej przepustnicy i dlatego nie może sie ona otworzyć całkowicie i dlatego tak "buczy" . Proponuje po prostu odłączyć wtyczkę od tej przepustnicy i po problemie ponieważ jej rolą jest tylko to ze trochę mniej szarpie autem przy gaszeniu silnika.



kondi69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 26, 2007 12:31
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: kondi69 » sob lut 02, 2008 01:07

jarek85sc moglbys jeszcze powiedziec w ktorym miejscu odlacza sie to urzadzenie, to w koncu cos z tym zrobie



jarek85sc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw sty 31, 2008 12:00
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: jarek85sc » ndz lut 03, 2008 00:03

Jak masz filtr powietrza i później tą "rure" od filtra to zaraz przy połączeniu tej rury z reszta silnika jest właśnie ten elektrozawór jest chyba wykonany z aluminium albo jakiegoś podobnego materiału . Pod nim właśnie znajduje się wtyczka którą musisz odłączyć i powinno być po problemie tzn nie powinno już tak "buczeć".



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 269 gości