1.6 SR i wasze problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Piszecie ze spalanie 12-14l to duzo, wg mnie to bardzo duzo na 1.6 8v, mi pali po trasie 8,5l przy spokojnej jezdzie i tez uwazam ze to bardzo duzo.
Wczesniej mialem Vento 1.8 silnik ABS i on palil mi 6,5l na trasie.
Piszecie tez ze winna jest sondla lambda, jak ja mozna sprawdzic?
Ile powinien srednio palic Golfik z takim silnikiem?
Wczesniej mialem Vento 1.8 silnik ABS i on palil mi 6,5l na trasie.
Piszecie tez ze winna jest sondla lambda, jak ja mozna sprawdzic?
Ile powinien srednio palic Golfik z takim silnikiem?
[quote="sopel0"]Piszecie ze spalanie 12-14l to duzo, wg mnie to bardzo duzo na 1.6 8v, mi pali po trasie 8,5l przy spokojnej jezdzie i tez uwazam ze to bardzo duzo.
Ja tez uwazam ze za duza spala!moja bora z tym silnikiem po warszawie(wiecej stojac w korkach niz jadac)pali mi po miescie max 9l a w trasie jadac 120/130km okolo 7l. Dodam ze ma przejechane 200000km. Dodam tez ze sprzeglo przy tym przebiegu bierze z samej góry i nie słychac ani nie czuc zeby cos sie z nim działo.
Znowu prosba do UCHO: Napisz koszt i opis dokladnych przeróbek bo jestem na etapie zastanawiania sie na wymiane silnika na 1,8t i nie wiem czy to bedzie oplacalne bo koszty beda wysokie!!!
Ja tez uwazam ze za duza spala!moja bora z tym silnikiem po warszawie(wiecej stojac w korkach niz jadac)pali mi po miescie max 9l a w trasie jadac 120/130km okolo 7l. Dodam ze ma przejechane 200000km. Dodam tez ze sprzeglo przy tym przebiegu bierze z samej góry i nie słychac ani nie czuc zeby cos sie z nim działo.
Znowu prosba do UCHO: Napisz koszt i opis dokladnych przeróbek bo jestem na etapie zastanawiania sie na wymiane silnika na 1,8t i nie wiem czy to bedzie oplacalne bo koszty beda wysokie!!!
- Street Fighter
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:32
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Będą wysokie... Lepiej opłaca sie kupić inną Bore z tym silnikiem...mariosol pisze:Znowu prosba do UCHO: Napisz koszt i opis dokladnych przeróbek bo jestem na etapie zastanawiania sie na wymiane silnika na 1,8t i nie wiem czy to bedzie oplacalne bo koszty beda wysokie!!!
\(O8o)==®==(o8O)/
[b]S[/b]augrohr[b]R[/b]egisterumschaltbar rulez ;)
[b]S[/b]augrohr[b]R[/b]egisterumschaltbar rulez ;)
Będą wysokie... Lepiej opłaca sie kupić inną Bore z tym silnikiem...
Masz racje z tym silnikiem, Ostudziłem juz zapał co do kupna drugiego silnika (zbyt duzo z tym zabawy)
Zastanawiam sie teraz ile kosztowaloby podwyzszenie mocy na jakies 120km oraz momentu obr. i w jaki sposób to zrealizowac(napisałem juz emaila do Ucho)zeby nie ucierpiala zywotnosc silnika.
Masz racje z tym silnikiem, Ostudziłem juz zapał co do kupna drugiego silnika (zbyt duzo z tym zabawy)
Zastanawiam sie teraz ile kosztowaloby podwyzszenie mocy na jakies 120km oraz momentu obr. i w jaki sposób to zrealizowac(napisałem juz emaila do Ucho)zeby nie ucierpiala zywotnosc silnika.
Czesc!
Mam Golfa z silnikiem SR od pięci lat i problemy mam te same. Po pierwsze falują obroty, czyściłem przepustnice i wymieniłem swiece ale nie wiele to zmieniło. Po drugie cieżko sie płynnie rusza i praktycznie nie moża powoli jechać, czyli np toczyć sie na 1 biegu bez dodania gazu bo szarpie. Co do spalania to przestałem liczyć i niezależnie czy w mieście czy poza przyjmuję 10L/100km. Przejechałem 12o ooo km, wymieniam olej co 1o ooo km łącznie z wszytkimi filtrami.
Najbrardziej denerwuje ruszanie i szarpanie przy toczeniu sie bez gazu. Zauważyłem też że przy skręcaniu przesuwa sie poprzecznie dzwignia zmiany biegów. Idąc tym tropem sprawdziłem zawieszenie silnika sądząc że zerwana poduszka szarpie silnikiem. Nic z tego, poduszki są ok. Nie mam pomysłu co to może być. Może mieliście taki problem i udało sie znalesć powód szarpania.
Mam Golfa z silnikiem SR od pięci lat i problemy mam te same. Po pierwsze falują obroty, czyściłem przepustnice i wymieniłem swiece ale nie wiele to zmieniło. Po drugie cieżko sie płynnie rusza i praktycznie nie moża powoli jechać, czyli np toczyć sie na 1 biegu bez dodania gazu bo szarpie. Co do spalania to przestałem liczyć i niezależnie czy w mieście czy poza przyjmuję 10L/100km. Przejechałem 12o ooo km, wymieniam olej co 1o ooo km łącznie z wszytkimi filtrami.
Najbrardziej denerwuje ruszanie i szarpanie przy toczeniu sie bez gazu. Zauważyłem też że przy skręcaniu przesuwa sie poprzecznie dzwignia zmiany biegów. Idąc tym tropem sprawdziłem zawieszenie silnika sądząc że zerwana poduszka szarpie silnikiem. Nic z tego, poduszki są ok. Nie mam pomysłu co to może być. Może mieliście taki problem i udało sie znalesć powód szarpania.
- BARTEK W.
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 13:37
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontakt:
No a u mnie przede wszystkim skrzynia tj. zmiana z 1 na 2 bieg- słyszalny jest zgrzyt, gdy obroty poniżej 2000 obr. jest ok. Jednak powoli się do tego przyzwyczajam bo wymiana synchronizatora jest trochę zadroga. Narazie elektryka działa (lusterka, szyby, otwieranie wlewu paliwa), obroty ma dobre- nie falują. Był bity- teraz się o tym dowiedziałem i cały malowany, ale to już nie było spowodowane tym, że jest to wersja 1.6 AKL A tak pozatym może być.
witam
mój SR też był malowany wszędzie, także nawet nie szukam już oryginalnego lakieru.
w silniku rok temu był wymieniony synchronizator dwójki, latem uszczelka i szlif bo było wyszczerbienie w bloku. teraz już nie pije G12. ostatnio padła kostka stacyjki i zamki w drzwiach. o reszcie nie piszę, bo nie wiem, czy jest to skutek zużycia, czy niefachowych napraw. przebieg 205tys jakby ktoś chciał wiedzieć
jeszcze zepsuła się klapka od wlewu paliwa, wiecie kto może to uczciwie naprawić w lublinie?
mój SR też był malowany wszędzie, także nawet nie szukam już oryginalnego lakieru.
w silniku rok temu był wymieniony synchronizator dwójki, latem uszczelka i szlif bo było wyszczerbienie w bloku. teraz już nie pije G12. ostatnio padła kostka stacyjki i zamki w drzwiach. o reszcie nie piszę, bo nie wiem, czy jest to skutek zużycia, czy niefachowych napraw. przebieg 205tys jakby ktoś chciał wiedzieć
jeszcze zepsuła się klapka od wlewu paliwa, wiecie kto może to uczciwie naprawić w lublinie?
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 12:37 przez nentamer, łącznie zmieniany 1 raz.
w silniku rok temu był wymieniony synchronizator
A mozesz napisac ile kosztowal Cie sam synchronizator i ile wymiana? Bo u mnie nieraz jedynka ciezko wchodzi i jak przelaczam na dwojke to tez z wieksza sila trzeba ja wrzucac. Dodam ze olej wymienilem jakis niecaly rok temu w serwisie vw a tydzien temu dolałem dodatku motrol live do skrzyni ale to nic nie pomoglo. Za to nic ni zgrzyta i sprzeglo bierze z samej góry. Borka ma przejechane 200000tys km.
A mozesz napisac ile kosztowal Cie sam synchronizator i ile wymiana? Bo u mnie nieraz jedynka ciezko wchodzi i jak przelaczam na dwojke to tez z wieksza sila trzeba ja wrzucac. Dodam ze olej wymienilem jakis niecaly rok temu w serwisie vw a tydzien temu dolałem dodatku motrol live do skrzyni ale to nic nie pomoglo. Za to nic ni zgrzyta i sprzeglo bierze z samej góry. Borka ma przejechane 200000tys km.
Szykuje sie do wymiany przewodów zaplonowych i swiec. Jest to zabieg prewencyjny gdyz przy zapalaniu: raz na 30 potrafi nie zapalic za pierwszym razem. Doradzcie czy kupowac oryginalne swiece i przewody vw, czy moze jakies japonskie,na co zwrocic uwage kupujac przewody i swiece (podajcie jakies dobre i sprawdzone marki producentów). Z góry dziekuje
[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości