Niedogrzany silnik...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Niedogrzany silnik...

Post autor: kruq » czw sty 31, 2008 20:14

no juz recemi opadly ..

temp max 70* jak osiagal 90 to albo w lata w korkach albo jak gazowalem na postoju , po ruszenieu temp spadala od razu do 70 , i co to moze byc ? termostat ? ! NIE

wymienilem wlasnie termostat i nadal to samo .. max 70 w drodze ..

sprawdzalem w garazu nie wiem jak to powinno byc dokladnie .. ale wg mnie przy 90 powinien byc obieg "zamkniety" wody .. a u mnie od poczatku jest tak .. czego to moze byc wina oprocz termostatu

czujnik temp ? w jaki sposob ? cos innego ?

dodam ze sprawdzalem oba (nowy i stary termostat ) w garku z gotujaca sie woda ... meinj wiecej w tym sammy czasie sie otwieraly roznica kilkunastu s. a potem sie zamykaly tak jak powinno .. czyli teoretycznie termostaty dobre ...



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » czw sty 31, 2008 20:26

U mnie jest to samo i wydaje mi się, że to wina wskazówki na zegarach bo na VAGu pokazuje normalną temperature, 87-90 stopni a na wskazówce mam góra 75 :(:(, czujnik temperatury wymieniłem i nic.... nawet kawałeczek się wskazówka nie poodniosła..... podobno wskaźniki w aucie oszukują.... a kiedy włącza Ci się wentylator, jak gdzie masz mniej wiecej wskazówke w aucie na ilu stopniach?

Nie wiem czy coś z tym zrobię, chociaż nie powiem, że nie chciałbym.... a weże przy tych 70 stopniach masz takie dość ciepłe?


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kruq » czw sty 31, 2008 20:28

no went wlancza mi sie jak mam wskazowke na okolo 92* czyli normalnie (chyba)
a wylancza sie przy 88-89

no ale jakby to bylo przeklamanie to nigdy by nie mial tych 90 ale on ma w korkach w lato , to jakby to bylo przeklamanie to mialby 110+ :hmm:
Ostatnio zmieniony czw sty 31, 2008 20:30 przez kruq, łącznie zmieniany 1 raz.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw sty 31, 2008 22:28

a może oba termostaty zle? jakiej formy kupiłes? polecam wahler. miałem tak samo jak wy kupiłem wahlera i spokój zawsze jest 90c.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Re: Niedogrzany silnik...

Post autor: paulox » czw sty 31, 2008 22:54

kruq pisze:no juz recemi opadly ..

temp max 70* jak osiagal 90 to albo w lata w korkach albo jak gazowalem na postoju , po ruszenieu temp spadala od razu do 70 , i co to moze byc ? termostat ? ! NIE

wymienilem wlasnie termostat i nadal to samo .. max 70 w drodze ..

sprawdzalem w garazu nie wiem jak to powinno byc dokladnie .. ale wg mnie przy 90 powinien byc obieg "zamkniety" wody .. a u mnie od poczatku jest tak .. czego to moze byc wina oprocz termostatu

czujnik temp ? w jaki sposob ? cos innego ?

dodam ze sprawdzalem oba (nowy i stary termostat ) w garku z gotujaca sie woda ... meinj wiecej w tym sammy czasie sie otwieraly roznica kilkunastu s. a potem sie zamykaly tak jak powinno .. czyli teoretycznie termostaty dobre ...
Miałem identycznie, jak tylko ruszyłem, minuta lub dwie i z 90 st robiło się 70.
Wymieniłem termostat na WAHLERa i jak ręką odjął, tzn podczas jazdy jest na oko 85 wg wskazówki.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kruq » pt lut 01, 2008 00:16

ale jak sprawdzalem "w gotowanej wodzie" to oba sie otwieraly i zamykaly ...

a w silniku wyglada jakby caly czas otwarte byly i puszczaly plyn na chlodnice ... nierozumiem tutaj dobre a tutaj nie .. ;/



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 01, 2008 00:22

kruq pisze:no went wlancza mi sie jak mam wskazowke na okolo 92* czyli normalnie (chyba)
a wylancza sie przy 88-89

no ale jakby to bylo przeklamanie to nigdy by nie mial tych 90 ale on ma w korkach w lato , to jakby to bylo przeklamanie to mialby 110+ :hmm:
czyli chyba jedziemy na tym samym wózku.... :kac: bo ja mam też 70, w korkach 85-90, a gdy wyjdzie kawałek poza pion (90 stopni) to wentylator się załącza, i też tak gdzieś do 88-89 schładza, i już potem tak nie opada całkiem do 70, nawet jak szybciej jadę, ale np. ruszając teraz i jechałbym w trasie cały czas 500km to może być góra 75 stopni....

Termostat nie wymieniałem, ale sprawdzałem go tak na sucho czy jest zamknięty, węże nie grzeją się jednakowo, najpierw górny potem dolny (jak ten górny już jest dobrze ciepły), w samochodzie ciepło leci już po przejechaniu 2km lub nawet może mniej ale wskazówka wtedy jeszcze na wskaźniku nawet do 70 nie dolatuje..... nie wiem czy mamy kombinowć jeszcze z tym termostatem czy to warto czy kolejne pieniądze na próżno wyrzucone... :otepienie: ??
Nie wiem już co robić.... :bigok:


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kruq » pt lut 01, 2008 00:24

co najgorsze ze na niedogrzanym silniczku chodzi automatycznie ssanie :( i pali przez to mi jak smok ... :grrr:



Awatar użytkownika
upel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

Post autor: upel » pt lut 01, 2008 00:32

kruq pisze:co najgorsze ze na niedogrzanym silniczku chodzi automatycznie ssanie :( i pali przez to mi jak smok ... :grrr:
Mi też w zimę właśnie teraz wykopcił 12 litrów na 100 km, fakt, że krótkie odcinki i cały czas miasto, ale i tak chyba sporo....

Nie wiem może ryzykować jeszcze ten termostat?


...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kruq » pt lut 01, 2008 00:41

hmm ja chyba skonsultuje sie z kilkoma mechanikami .. tutaj jakos nie ma za duzego odzewu... :grrr:



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » pt lut 01, 2008 00:50

kup termostat wahler i juz. Ty tez upel:)


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kruq » pt lut 01, 2008 01:02

to juz nic nierozumiem dlaczego te termostaty co teraz mam podczas sprawdzania dobrze sie otwieraly a po wlozeniu do silniaka juz nie dziala .. ;/



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » pt lut 01, 2008 01:07

a sparwdzałes do jakiej tem podgrzałes wode? jeden z tych termostatów byl całkiem nowy? jakiej firmy? materiałz jakiego jest zrobiobny ma kluczowe zaczenie. wahler kosztuje chyba z 30zł a wymiana jest prosta bardzo.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

kruq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sty 30, 2008 01:18
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kruq » pt lut 01, 2008 01:11

czy prosta to nei wiem , troche meczylem sie ze zdjeciem oslony pompy wspomagania , nie chaiel msie bawic w zdejmowanie paskow ...

tak jesden jest kompletnie nowy.... jakis niemiecki firmy nie pamietam

hmmm a woda to bylo tuz przed gotowaniem sie ....
Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 01:11 przez kruq, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości