1.8 RP Sonda Lambda gdzie jest i jaka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » czw sty 31, 2008 01:16

Jest wkrecona w kolektor wydechowy.
Jak wejdziesz w kanał do zobaczysz ja, wyglada jak świeca.



Awatar użytkownika
wedr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 11:27
Lokalizacja: Poznań, Wrocław
Kontakt:

Post autor: wedr » czw sty 31, 2008 01:28

kyniuwlkp pisze:Ile ma kabli?
Jeden. Ostatnio wymieniałem. Nie kupiłem Boscha, znalazłem zamiennik MagnettiMarelli za około 75 pln z wysyłką. Allegro, pamiętam że firma z Kędzierzyna-Koźla..ACK?

Znalazłem- http://www.allegro.pl/item305329807_son ... odowa.html

Polecić chyba jeszcze nie mogę, zrobiłem na niej dopiero parę tysięcy km, ale zaprzyjaźniony gazownik takie właśnie zakłada i je chwali, ale zdziwiła go ta cena..

[ Dodano: 31 Sty 2008 00:30 ]
kyniuwlkp pisze:musze wejsc w kanał??
Kyniu-zobaczysz ją pod monowtryskiem, oczywiście za nim, w kolektorze, ale wykręcić zapieczoną lambdę od góry to sztuka..


Golf mi się rozrósł do Sharana i zaczął pić ropę.

Awatar użytkownika
wedr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 11:27
Lokalizacja: Poznań, Wrocław
Kontakt:

Post autor: wedr » czw sty 31, 2008 01:44

kyniuwlkp pisze:pzdr!!
acha-sonda nowa ma tylko kawałek kabelka z rurką do zaciśnięcia-odepnij wtyczkę starej i dosztukuj kabel tak żeby nowy miał tę samą długość. Cześć pracy!


Golf mi się rozrósł do Sharana i zaczął pić ropę.

qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » czw sty 31, 2008 13:12

Pozwolcie że dołącze się do tematu
Otuż mam ten sam silnik ale pali mi masaktyczne ilosci benzyny. Zrobiłem diagnostyke ale pokazało 4x4 czyli niby 0 błędow. Mam pytanie co powinno się stać jeżeli odepnę sonde w czasie pracy silnika na benzynie oczywiscie jjuż rozgrzanego. Bo u mnie nic się nie dzieje. Jak sprawdzić tą sondę?



Franz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn sty 21, 2008 00:45
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Franz » pt lut 01, 2008 11:28

jak sprawdzic czy sonda jest napewno uszkodzona ?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lut 02, 2008 12:42

kyniuwlkp, ja wiedziawszy ze mam do wymiany sonde popsułem jak tak zeby na sama nakretke weszła nasadka, długa grzechotka , kawałek rury do pomocy i poszlo , ciezko bylo ale dało rade, aaa wyrwalem przy okazji stary gwint, ale nowa byla wkercona na zywca w ta dziure i trzyma sie pieknie.
Całosc robilem od góry autka, tylko kolektor ssacy zdjalem, bo wydechowy to ciezka sprawa jak sie cos ukreci to moze byc niewesoło.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » sob lut 02, 2008 13:22

guti pisze:kyniuwlkp, ja wiedziawszy ze mam do wymiany sonde popsułem jak tak zeby na sama nakretke weszła nasadka, długa grzechotka , kawałek rury do pomocy i poszlo , ciezko bylo ale dało rade, aaa wyrwalem przy okazji stary gwint, ale nowa byla wkercona na zywca w ta dziure i trzyma sie pieknie.
Całosc robilem od góry autka, tylko kolektor ssacy zdjalem, bo wydechowy to ciezka sprawa jak sie cos ukreci to moze byc niewesoło.
raczej w kolektorze gwint sie nie uszkodził bo on żeliwny i twardy, raczej tylko na sondzie poszedł a co za tym idzie został w kolektorze i dlatego ciężko było wkręcić nowa!

[ Dodano: 02 Lut 2008 12:23 ]
Franz pisze:jak sprawdzic czy sonda jest napewno uszkodzona ?


jak masz gaz to najlepiej podpiąć sie pod sterownik LPG

lub kodami błyskowymi RP ma taka moliwosc!



Franz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn sty 21, 2008 00:45
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Franz » pn lut 11, 2008 16:42

hmmm ale jak mam silnik gx na mechanicznym wtrysku to on ma wogole komputer ?:D

pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 11, 2008 16:47

to zależy bo możesz mieć czysto mechaniczny (k-jetronic) lub sterowany elektronicznie (ke jetronic). Nawet przy tym pierwszym masz sterownik regulatora wolnych obrotów i sterownik zapłonu więc nie jest możliwe żeby elektroniki wcale nie było. Ale bardziej zaawansowany komputer sterujący dawką paliwa do tylko w ke-jetroniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości