Duzy wyciek oleju. Pomocy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » pt paź 19, 2007 17:03

zmien tez te 3 gumki pod srubami ewentualnie daj podkladki pod sruby,wtedy lepiej dociagniesz pokrywe u mnie dopiero to pomoglo



Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

Post autor: man1ek » śr sty 30, 2008 18:19

Odświeżam temat, ponieważ po wymianie uszczelki pod deklem dalej leci. Teraz to wygląda jakby leciało spod uszczelki pod głowicą.
Ale uszczelka chyba nie poszła, bo mocy nie utracił, jeździć jeździ, płyn chłodniczy się nie gazuje tylko że oleju ubywa, ale to widzę bo po prostu ten olej wycieka. Co to może być??
Wogóle ostatnio się tak zastanawiałem, ponieważ poprzedni właściciel powiedział że lał do niego full syntetic ja też na taki olej wymieniłem po zakupie, no i właśnie jakieś 2 miesiące po wymianie pojawił się ten wyciek. Może tam jednak był półsyntetyk albo mineral?? Czy to może być przyczyną wycieku?? Jak na wiosnę będę wymieniał to może zalać go mineralem??
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 18:21 przez man1ek, łącznie zmieniany 1 raz.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » śr sty 30, 2008 18:27

może być. lepiej do trójek lac połsyntetyk. syntetyk za rzadki. a na bagnecie widac ubytki? musisz dolewać? jak nie musisz dolewac i auto jeździ dobrze to nie ma sie co martiwć.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
Momek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 23:19
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Momek » śr sty 30, 2008 20:47

Sorry ze się podczepie,ale mam pytanie odnosnie tego oleju na pasku rozrzadu? Czym to grozi? W pazdzierniku albo listopadzie jak wymieniałem olej to rzygło mi sie na osłone rozrządu trochę :crazy: ,ale to olałem. CZy chodzi Wam tylko oto że olej ma zły wpływ na pasek czy jeszcze coś innego? Pozdro



Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

Post autor: man1ek » śr sty 30, 2008 21:00

Jeśli chodzi o ubytki to widać gołym okiem na bagnecie, że spada poziom. Co jakis czas dolewam jak juz jest mocno ponizej polowy. Ale oleju nie spala bo widze że nie zostawia chmurki.
Co do jeżdżenia to jest ABD na gazie, więc wiadomo że nigdy rakieta nie był ale nie czuje jakis spadków mocy. Cały czas ślimaczy się tak samo :D
To lepiej wlać półsyntetyk?? Czy może zmienić na minerala??



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 30, 2008 21:15

To lepiej wlać półsyntetyk?? Czy może zmienić na minerala??
ja z syntetyku na półsyntetyk przeszedłem przy 198 tys. km, teraz mam 240 tys. i tylko poci się spod uszczelki pokrywy zaworów.

Po wymianie uszczelki należy po ok 100-150 km jeszcze dociągnąć śrubki - uszczelka pod wpływem temperatury siada i się rozszczelnia pod wpływem ciśnienia oleju.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

Post autor: man1ek » śr sty 30, 2008 21:25

Po wymianie uszczelki należy po ok 100-150 km jeszcze dociągnąć śrubki - uszczelka pod wpływem temperatury siada i się rozszczelnia pod wpływem ciśnienia oleju.
Tak tylko u mnie już tego wycieku spod dekla zaworów się pozbyłem, wydaj mi się że teraz leci albo spod uszczelki pod głowicą?? albo jakoś bokami może. Nie wiem...



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 30, 2008 21:34

sprawdź, czy nie leci przez czujnik oleju, wycieki będą najbardziej widoczne zaraz po zatrzymaniu auta i wyłączeniu silnika. Czujniki oleju są dwa i znajdują się po stronie świec, bliżej paska rozrządu, podłączone mają po jednym kabelku.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw sty 31, 2008 08:04

Jeszcze zobacz czy zawór spustowy(śruba z podkładką chyba z miedzi) w misce oleju nie przepuszcza ( u mnie tak jest ).


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw sty 31, 2008 14:40

Pierwsze zdjęcia mogą przedstawiać wyciek spod pokrywy zaworów, spod korka lub z gumowego pierścionka w apracie zapłonowym. Kolejne zdjęcia (lewa strona silnika patrząc z przodu) to ewidentny wyciek z siemeringu wałka rozrządu. Gdyby to był wyciek spod głowicy nie miałbyś mokrych plam oleju idących od góry, które zjadują sobie "schronienie" na łączeniu głowicy z blokiem.
Przyczynami tego problemu mogą być: Niesprawna odma, za rzadki olej - przy sprzedaży często stajemy się ofiarami sprzedającego, który chcąc nam udowodnić jaki to ma super silnik kłamie nas co do jakości oleju, który wlewał. NIestety zalanie pełnego syntetyka po mineralu może zostawiac takie skutki czego sam niejednokrotnie bylem świadkiem. Trzeci problem może tkwić w zużyciu uszczelek. Należałoby wymienić siemering na wałku. Jeśli wałek jest już "podrobiony" należy założyć pierścień dwuwargowy, który zamknie sprawe wycieku raz na zawsze. Należy tez wymienić uszczelke pod pokrywą oraz oring w aparacie.



Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

Post autor: man1ek » sob maja 03, 2008 20:26

Znów odświeżam temat. Teraz troche ode mnie jak walczylem z ta awaria.
Po 1 - wymienilem olej na mineral, wyciek sie zmniejszyl ale nie zniknal
Po 2 - wymienilem uszczelke pod deklem zaworow, znowu sie troszeczke zmiejszylo
Po 3 - wymienilem uszczelniacz walka rozrzadu i po tym zabiegu jak na razie odpukac jest w miare sucho. Takze dziekuje wszystkim za porady. :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 146 gości