Zmieniony aparat zapłonowy na inny ? brak Halla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Zmieniony aparat zapłonowy na inny ? brak Halla

Post autor: slonik98 » śr sty 30, 2008 20:06

Witam dzisiaj śledziłem kabelki które idą mi od modułu zapłonu i się bardzo zdziwiłem kiedyś jak wyciągałem silnik zauważyłem własnie jakieś trzy kable ale nie wiedziałem do czego są poniewaz były juz wczesniej zaklejone. WIęc tak sprawa wygląda tak: wczesniej w temacie pisałem, że po odłączeniu moduły zapłonowego nie widać różnicy w pracy auta. Nie dziwie się poniewż nie jest on nawet nigdzie podłączony. Kopułke w takim razie musze mieć inną. W mojej niema czujnika Halla i doprowadzony z cewki jest poprostu sam PLUS. Z tego wynika że mam zmienioną cewke zapłonową oraz aparat zapłonowy ? czy to źle ?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 21:05 przez slonik98, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 20:29

slonik98 pisze:wczesniej w temacie pisałem, że po odłączeniu moduły zapłonowego nie widać różnicy w pracy auta. Nie dziwie się poniewż nie jest on nawet nigdzie podłączony.
Jeśli miałbyś tranzystorowy układ zapłonowy silnik nie pracowałby bez modułu zapłonowego.
slonik98 pisze:W mojej niema czujnika Halla i doprowadzony z cewki jest poprostu sam PLUS.
To masz klasyczny, stykowy układ zapłonowy z przerywaczem zamiast halla.
slonik98 pisze:Z tego wynika że mam zmienioną cewke zapłonową oraz aparat zapłonowy ? czy to źle ?
Nie jestem pewien ale cewka jest chyba taka sama. Różnica jest w aparacie zapłonowym i istnieniu modułu sterującego.

Czy to źle? Układ na hallu jest lepszy, nie ma przerywacza którysię zużywa i potrafi się palić.



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sty 30, 2008 20:33

no dokladnie wogóle nie miałem przerwy na przerywaczu dopiero jak dzisiaj pojechalem na ustawienie zaplonu to mi ustawili. Jutro przekladam aparaty zaplonowe miejmy nadzieje ze jak podepne sio bedzie gites. Czyli ten plus który mi zostanie teraz z cewki wypiac i cacy ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 20:36

slonik98 pisze:Czyli ten plus który mi zostanie teraz z cewki wypiąć i cacy ?
Właściwie to jest masa sterująca cewki. Musisz podpiąć moduł prawidłowo z cewką i hallem w aparacie.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 30, 2008 20:37

a jednak :bigok: :bigok: pouczający był poprzedni twój temat jednak nie dalismy się zwiesć iluzjom cudów niema :bigok:
jhosef pisze:To masz klasyczny, stykowy układ zapłonowy z przerywaczem zamiast halla.
dokładnie
w poprzednim temacie zapodałem linka z rodzajami zapłonu tam mozezsz się dowiedzieć jaki jest efektywniejszy



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sty 30, 2008 20:38

tzn tak wydaje mi się że jest podpięty do cewki, ponieważ wiszą tylko te 2 kable czarny zielony i jakis tam. Czyli te od wtyczki do aparatu zapłonowego.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 30, 2008 20:40

dobrze by było przedstawić fotkę



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sty 30, 2008 20:42

wiem ide zrobić nie opuszczajcie mnie :) 5min.

[ Dodano: 30 Sty 2008 20:00 ]
Przedstawiam pare fotek starego zamontowanego apratuy i tego co będę montował jutro. oraz pare innych fot ocencie co i jak



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 30, 2008 21:07

na pierwszej fotce jest czujnik halla już widac że ktoś coś przy tym kombinował
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 21:08 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sty 30, 2008 21:10

tam bo sa 2 aparaty ten bez czujnika jest założony a ten z czujnikiem chce wmontowac jutro. Nie rozumiem do konca oco Ci chodzi ?

[ Dodano: 30 Sty 2008 20:12 ]
aha juz wiem co mi mozliwe wadzi w instalacji. Tam jest foto tych 3 kabelków co ida do aparatu z hellem, i musiały mi sie oprzec o kolektor i sie przepalila izolacja mozliwe ze tam jakies iskierki idą. Jutro zerkne



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 21:12

slonik98 pisze:tam bo sa 2 aparaty ten bez czujnika jest założony a ten z czujnikiem chce wmontowac jutro.
Ma szczęście oryginalna instalacja nie została zupełnie wypatroszona. Nie sądze aby samo przełożenie aparatu wystarczyło. Musisz poprawić instalację zapłonową. Bo została trochę uskuteczniona do innego aparatu.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 30, 2008 21:14

rzeczywiście trochę bałaganu jest i powiedz co chcesz teraz z tym zrobic
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 21:14 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sty 30, 2008 21:17

Powiem Wam tak nie mam bladego pojecia już co z tym robic. Z chęcią na złom bym to wywiózł tylko grzebie w tym non stop :( . Chciałem spytac co Wy byscie zrobili na moim miejscu ?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 21:22

Możesz oczywiście to doprowadzić do ładu ale nie licz że wystarczy podpiąć i będzie latało. Ciężko jest pomóc w instalacji elektrycznej przez neta. Znadź schemat instalacji elektrycznej do swojego auta i przejrzyj własną.
Tu masz schemat poglądowy ale potrzebny ci będzie dokładny podłaczeń.
Obrazek
Jeszcze to
http://rapidshare.com/files/87886600/Ig ... e.pdf.html
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 21:27 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości