Jak odkręcić kierownice? Jak wyjac airbag?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 14:07
- Lokalizacja: Dębica/Kraków
Jak odkręcić kierownice? Jak wyjac airbag?
Jak w temacie. Jak się z tym uporać, aby nie uszkodzić poduszki powietrznej? A chcę to zrobić, ponieważ gdy jadę na wprost, kierownice mam przechyloną delikatnie w lewo i poprostu mnie to irytuje chyba, że to wina czegoś innego? dzięki z góry za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 21:42 przez klaksongolf, łącznie zmieniany 1 raz.
]klaksongolf pisze:delikatnie w lewo
jeżeli jest to naprawde delikatnie to ustawią ci na diagnostyce, jeżeli sporo to trzeba odkręcać kierownice
pozdrawiam
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 14:07
- Lokalizacja: Dębica/Kraków
witam i odswierzam temat prosze sie nie denerwować jesli to złe miejsce ale szukajka nic bardziej podobnego nie pokazała... wiec jak wyzej . jak wymontować poduszke kierowcy golf 4 chodzi mi dokładnie o to jakie są te 2 sruby które tzymaja poduche... torx jebus czy jeszcze coś innego... ciężko tam podejrzeć wraziłem tam wszystko co mam i nic nie pasi .. nie wiem nawet jaki klucz kupic... z góry dzięki.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
jeżeli jest tak jak w mk3, to wystarczy odpiąć aku i torxem odkręcasz dwie śruby, zamiast torx'a mozna użyć imbusa w odpowiednim rozmiarze. Jak już odkręcisz tą poduche to odciągnij ją od kierownicy delikatnie i wypnij taśme z poduchy w mk3 wychodzi bez żadnych problemów - w mk4 może to być troszke inaczej rozwiązane ale nie mam pojęcia jak bo nigdy tego nie robiłem w mk4
tam nie ma śrubek od przodu kierownicy masz dwa otwory krótkim śrubokrętem musisz odchaczyć sprężyny które trzymają poduchę i cały airbag wyciągasz do siebie to wszystko
"Zabawne jak mało ważna jest twoja praca, gdy prosisz o podwyżke, a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości, gdy prosisz o urlop."
jarciu_T4, tam nie ma żadnych śrub. Przekręcasz kierownicę o 90 stopni w prawo (lub lewo) i wtedy z tyłu kierownicy odsłania Ci się dziurka. Wsadzasz tam płaski śrubokręt (nie powinien być gruby), próbujesz wyczuć zaczep i jak go wyczujesz to ciągniesz rączkę śrubokręta do góry - robisz po prostu dźwignię. Wtedy sprężyna trzymająca poduszkę odskakuje i poduszka wypina się z jednej strony. Później robisz dokładnie to samo z drugiej strony i możesz wyjąć poduszkę. Odpinasz wtyczkę, odkładasz poduszkę i masz dostęp do śruby mocującej kierownicę.
Do odkręcenia kierownicy będziesz potrzebował klucza spline (taki torx, tylko ma więcej ząbków - rozmiaru nie pamiętam). Odkręcasz śrubę, zdejmujesz kierownicę i zakładasz tak jak trzeba. Tylko uważaj, bo z przekręceniem kierownicy bardzo łatwo przegiąć w drugą stronę. Wydaje się, że obracasz niewiele, a później okazuje się, że przesadziłeś. Próbuj co 1 ząbek przeskakiwać.
Jeśli chcesz wymienić kierownicę całkowicie to będziesz musiał z blaszek pozdejmować kable od klaksonu itd. Na nową zakładasz je w tych samych miejscach, zakręcasz, podpinasz taśmę podsuszki, wciskasz poduszkę tak, żeby zaczepy wskoczyły i po robocie.
Ja aku nie odpinałem przy odkręcaniu kierownicy. Niektórzy to robią, inni nie - niby nie trzeba, ale robisz to na własną odpowiedzialność. Chociaż teoretycznie jeśli nie masz zapłonu włączonego to komputer nie powinien zapisywać błędów. Dla pewności przy odpinaniu i wpinaniu taśmy poduszki wolałem się odchylić na bok, żeby w paszczę nie oberwać.
Krótko mówiąc - operacja banalna tylko potrzebny jest odpowiedni klucz. Powodzenia. ;]
Do odkręcenia kierownicy będziesz potrzebował klucza spline (taki torx, tylko ma więcej ząbków - rozmiaru nie pamiętam). Odkręcasz śrubę, zdejmujesz kierownicę i zakładasz tak jak trzeba. Tylko uważaj, bo z przekręceniem kierownicy bardzo łatwo przegiąć w drugą stronę. Wydaje się, że obracasz niewiele, a później okazuje się, że przesadziłeś. Próbuj co 1 ząbek przeskakiwać.
Jeśli chcesz wymienić kierownicę całkowicie to będziesz musiał z blaszek pozdejmować kable od klaksonu itd. Na nową zakładasz je w tych samych miejscach, zakręcasz, podpinasz taśmę podsuszki, wciskasz poduszkę tak, żeby zaczepy wskoczyły i po robocie.
Ja aku nie odpinałem przy odkręcaniu kierownicy. Niektórzy to robią, inni nie - niby nie trzeba, ale robisz to na własną odpowiedzialność. Chociaż teoretycznie jeśli nie masz zapłonu włączonego to komputer nie powinien zapisywać błędów. Dla pewności przy odpinaniu i wpinaniu taśmy poduszki wolałem się odchylić na bok, żeby w paszczę nie oberwać.
Krótko mówiąc - operacja banalna tylko potrzebny jest odpowiedni klucz. Powodzenia. ;]
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 23:16 przez brz, łącznie zmieniany 1 raz.
• t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h •
SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;
od razu mi sie to podejrzane wydało bo dłubalem tam i za huu nie mogłem wyczuć czy to jebus torx czy zwykłe coś... nigdy bym na to nie wpadl ze to jest na zaczepy wiekszość poduch jest na śruby i raczej bez porady nie odwarzył bym sie tam grzebac śrubstakiem... a tak to wiem wsio jutro dzialam ..... wielkie dzięki kolego brz oczywiście zajebisty punkcior dla ciebie.... juz dziś tak sie wkurrr ze zaczolem ksiazke sciągać hehehehe... jakdodać ci punkciora????brz pisze:Krótko mówiąc - operacja banalna tylko potrzebny jest odpowiedni klucz. Powodzenia. ;]
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 23:26 przez jarciu_T4, łącznie zmieniany 2 razy.
jarciu_T4, to musiałby być Twój temat o ile się orientuję. Ta poduszka to chyba jeden z niewielu przypadków, w którym projektanci auta nie utrudnili życia lubiącym sobie podłubać. Już widzę próbę wkręcania śruby na ślepo w tej głębokiej dziurze. ;] Na szczęście tam są tylko sprężyny (te zaczepy ;]), które trzeba podważyć.
• t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h •
SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;
jak wiesz o co chodzi to pewnie ze jest łatwo ale kilka kier zdjolem i jak zawsze zaczolem wtykac torksy jebusy... a tu taka niespodzianka... człowiek sie uczy do śmierci.. jeszcze raz wielkie dzieki dla brz, i dla safik25, pozdrawiam.. kiere chce załozyc ładniejszą od anglika bo jak pisałem wcześniej moj vwiii ma 360 tysiaków i szwabka chyba jezdziła lato zima w rękawiczkach... albo jakis edward nozycoręki jezdził... jeszcze raz dzięki i pozdrawiam....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości