Ustawienie rozrządu... Dobre?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Ustawienie rozrządu... Dobre?

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 14:51

Moze to juz bylo, ale potrzebuje kilku odpowiedzi w moim konkretnym przypadku...
Byłem u mechanika, powiedział ze mam zle ustawiony rozrzad nic sie nie zgadzalo zaden ze znakow... Mowi ze jest przestawiony o 4 zeby. To jest mozliwe ze auto w ogole jezdziło?? Po ustawieniu wszystkie znaki sie zgadzaja oprocz palca pod kopolka jest przestawiony o 180 stopni.. Koles poprzepinał kable zapłonowe tak zeby palec był na kablu od 1 cylindra. Czy takie ustawienie jest prawidłowe?? Dodam, że w czasie pracy silnika w dziurze na dole strzalke caly czas widac... Prosze o szybka odpowiedz.... Z gory dzieki :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 30, 2008 15:13

jest możliwe takie przestawienie 4 zęby to nie tragedia
zapłon aby dobrze ustwić tzn palec na 1cylndrze trzba wykręcić świece znaleść GMP tłoka a póżniej już tylko(kosmetyka ) korekta wyprzedzenia zapłonu
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 15:15 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 15:26

no tak tylko czy moze byc palec przestawiony o 180 stopni i tylko kable dobrze ustawione?? Czy to raczej palcem trzeba cos krecic?? Bo jak przestawia sie palec to inne znaki sie nie zgadzaja.. aktualnie palec jest ustawiony jak wskazuwka minutowa w zegarze na 25 minut..
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 15:32 przez diver666, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 15:28

Aparat zapłonowy mógł być kiedyś przestawiony względem wałka pośredniego i/ lub rozrządu. Jak mechanik robił rozrząd gdy ustawił go prawidłowo wymagało przestawienia zapłonu, aby wypadał w odpowiednie miejsce.
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 15:31 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 15:33

Dodam jeszcze ze pod swieca wał jest o gory, a jak sie zdejmie uszczelke pod głowica i ta obudowe to te cypki sie mijają, koles mowi ze tak powinno byc... tylko ten palec mnie niepokoi...
Zapłon ustawiał po rozrzadzie mowil ze byl o duzo za wczesny..
Faktem jest ze woz lepiej jezdzi przyspiesza lepiej ale zeby to byla kolosalna roznica to nie powiem
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 15:34 przez diver666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 15:38

Przestawienie wałka pośredniego nie robi tragedii. On napędza aparat zapłonowy i pompę oleju. Ja mam w ogóle przestawiony aparat zapłonowy niż normalnie jest on ustawiony. Możesz przestawić aparat zapłonowy i też będzie dobrze. tylko trzeba będzie kable poprzepinać ay zapłon trafiał w odpowiedni cylinder i kąt wyprzedzania był prawidłowy.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 15:41

ok dzieki za pomoc :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr sty 30, 2008 15:42

jhosef
ci wyjaśnił ! :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 15:51

dziejo pisze:jhosef
ci wyjaśnił ! :bigok: :bigok:
Mylę się?
Bo ja mam przestawiony aparat o ćwierć obrotu i na razie do roboty rozrządu go nie przestawiam. Zapłon jest ustawiony na tej pozycji.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 15:58

Tak ogolem moze ktos mi powiedziec jak sie "dosłuchac" czy silinik chodzi na wszystkie gary?? czy tylko na 3-2?

Jeszcze jedno pytanie do czego słuzy druga przepustnica w gazniku 2ee ?? Kiedy sie zalacza?? Przy odpowiedniej predkosci czy odpowiednich obrotach czy moze caly czas dziala?? Mianowicie u mnie ona nie działa w ogole... Znacie moze jakies objawy i ewentualne wskazowki jak to naprawic??
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 16:01 przez diver666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 16:06

diver666 pisze:Tak ogolem moze ktos mi powiedziec jak sie "dosłuchac" czy silinik chodzi na wszystkie gary?? czy tylko na 3-2?
Nieregularna praca silnika, "telepanie się" silnika, jak doświadczysz będziesz wiedział.
diver666 pisze:Kiedy sie zalacza?? Przy odpowiedniej predkosci czy odpowiednich obrotach czy moze caly czas dziala??
Druga przepustnica otwiera się przy siłownikiem podciśnieniowym przy odpowiednim wyhyleniu pierwszej przepustnicy, wcześniej pierwsza blokuje możliwość otwarcia drugiej.
diver666 pisze:Znacie moze jakies objawy i ewentualne wskazowki jak to naprawic??
Wymiana siłowniczka podciśnieniowego drugiej przepustnicy ale najpierw kontrola czy jest odpowiednio przyłączony (podciśnienie).



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 16:34

Jeżeli dobrze rozumiem to od tej drugiej przepustnicy zalezy przyspieszenie samochodu i vmax? Jak wyglada ten silowniczek??



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 30, 2008 16:44

diver666 pisze:Jeżeli dobrze rozumiem to od tej drugiej przepustnicy zalezy przyspieszenie samochodu i vmax?
Tak, dokładnie.
diver666 pisze:Jak wyglada ten silowniczek??
czarny okrągły o średnicy około 5 cm, pod kątem 45 stopni od piony gaźnika, przypięty do przepustnicy. Widać to na zdjęciu
http://moto.allegro.pl/item303056714_ga ... kadet.html
Wystaje z niego wężyk.



diver666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: pt sie 10, 2007 17:58

Post autor: diver666 » śr sty 30, 2008 16:59

W piatek jade to wymienic. Machanik pokazywal mi to ze jakas gumka jest zepsuta i dlatego nie dziala... Nie wiem co zrobil ale od tamtego czasu czasami jak dodam wiecej gazu (wnioskuje ze powinna sie otworzyc wtedy druga przepustnica) gaz wcisniety zostaje a nawet przyspiesza sam.. Pomaga wylaczenie zaplonu i popompowanie gazem na sucho... Mam nadzieje ze w piatek bedzie wszystko cacy :)
Zastanawialem sie jeszcze czy sa jakies korzysci z zastosowania filtra stozkowego powietrza???
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 17:01 przez diver666, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości