Wielki problem z odpalaniem w 1.3 NZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wielki problem z odpalaniem w 1.3 NZ
Witam
Mam wielki problem z dziewczyny Golfem MK2 1991r 1.3 NZ na wtrysku.
Mianowicie auto od poczatku zakupu ma taki problem:
Rano odpala na dotyk, po czym robi np. 5, 10 czy 50km i jedzie bez problemu. Co jakiś czas (ostatnio już bardzo często) jak chcę go uruchomić ponownie to auto odmawia posłuszeństwa i nie pali. Można go kręcić po 30 min i nic. Najdziwniejsze jest to, że na 2 dzień znów odpala na dotyk jakby nigdy nic.
Wczoraj było już gorzej bo jechałem w trase i po 20km gdy jechałem 100km/h nagle jakby odcieło zapłon i auto zgasło. Znów nie dało rady go zapalić itp. trza było na lince jechać do domu. Przed chwilką probowałem odpalić i na dotyk.
Te jego odchyły są teraz już często i strach nim jechać.
Dodam, że jest świeżo po wymianie kopułki, palca, kabli WN, świec (wszystko NGK, Beru)
Pompa paliwa działa. Iskra też jest jak nie chce odpalić.
Panowie co może być ? Miał ktoś już podobny problem ?
Mam wielki problem z dziewczyny Golfem MK2 1991r 1.3 NZ na wtrysku.
Mianowicie auto od poczatku zakupu ma taki problem:
Rano odpala na dotyk, po czym robi np. 5, 10 czy 50km i jedzie bez problemu. Co jakiś czas (ostatnio już bardzo często) jak chcę go uruchomić ponownie to auto odmawia posłuszeństwa i nie pali. Można go kręcić po 30 min i nic. Najdziwniejsze jest to, że na 2 dzień znów odpala na dotyk jakby nigdy nic.
Wczoraj było już gorzej bo jechałem w trase i po 20km gdy jechałem 100km/h nagle jakby odcieło zapłon i auto zgasło. Znów nie dało rady go zapalić itp. trza było na lince jechać do domu. Przed chwilką probowałem odpalić i na dotyk.
Te jego odchyły są teraz już często i strach nim jechać.
Dodam, że jest świeżo po wymianie kopułki, palca, kabli WN, świec (wszystko NGK, Beru)
Pompa paliwa działa. Iskra też jest jak nie chce odpalić.
Panowie co może być ? Miał ktoś już podobny problem ?
No właśnie nie jest proste. Też nie chciałbym oddawać auta do mechaników bo zaraz każą pełen remont niepotrzebnie zrobić. Może ktoś miał podobny problem? Na początku myślałem, że to wina leżąca po stronie zapłonu (zresztą jak zdejmowałem kopułkę to były tam krople wody) więc wymieniłem świece, kable itp itd. Ale to raczej układ zasilania paliwem. Pomocy Panowie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jeśli to takie gwałtowne i twierdzisz że iskra jest to wygląda że coś z zasilaniem listwy wtryskiwaczy. Podepnij się voltomierzem do ich wtyczki z boku, kolega zapala, ty patrzysz czy pojawiają się jakieś napięcia. Jeśli są trzeba sprawdzić filtr paliwa i obie pompy. Nie szkodzi że je słychać. Może być słychać jedną a drugą, w tym wypadku tą pod podłogą coś trafiło, może kable do niej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-czy dochodzi paliwo do układu wtryskuTo teraz tylko co po kolei posprawdzać w tym układzie zasilania ?
pierwsza rzecz jaką byś musiał sprawdzić
no i to co zasugerował Paweł Marek
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 20:33 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Znam odpowiedź na Twój problem. źle wspominam tą przygode jak przy wyprzedzaniu potrafił zgasnąć, a po zjechaniu na pobocze po 5 minutach znowu odpalał.
wina leży w czujniku Halla w aparacie zapłonowym!!! miałem niedawno to samo, identycznie kropka w kropke takie same objawy. jeździłem po trzech elektrykach. aż w końcu przy czwartym elektryku zgasł i szybko ustalił że to czujnik Halla. i problem zniknął po wymianie czujnika a dokładnie kupiłem używany aparat.
P.S. Chyba to przypadłość NZ-ów
wina leży w czujniku Halla w aparacie zapłonowym!!! miałem niedawno to samo, identycznie kropka w kropke takie same objawy. jeździłem po trzech elektrykach. aż w końcu przy czwartym elektryku zgasł i szybko ustalił że to czujnik Halla. i problem zniknął po wymianie czujnika a dokładnie kupiłem używany aparat.
P.S. Chyba to przypadłość NZ-ów
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2008 21:19 przez Ryhoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Potwierdzam czujnik HALLA. Miałem ten silnik i robił tak samo. Do tego stopnia, że bałem się jeździć autem żeby mi nagle nie zgasł na środku skrzyżowania (raz mu się zdarzyło, nic przyjemnego). Problem nigdy nie występował na zimnym silniku, tzn. rano zawsze zapalił.
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 14:29 przez tronic, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://vwforum.pl/edycje/function.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 300 gości