Wymiana uszczelki pod głowicą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam
Mimo wszystko chciałbym jednak samemu wymienić wymieniony w temacie element.
Dostęp do narzędzi wszelkich mam.
Było by miło jakby ktoś z Was napisał mi przybliżoną chociażby kolejność działania przy wymianie tej uszczelki i to jakich narzędzi będę potrzebować.
za pomoc
Pozdrawiam
silnik: 1.3 MH (gaźnik), rocznik 1988.
Mimo wszystko chciałbym jednak samemu wymienić wymieniony w temacie element.
Dostęp do narzędzi wszelkich mam.
Było by miło jakby ktoś z Was napisał mi przybliżoną chociażby kolejność działania przy wymianie tej uszczelki i to jakich narzędzi będę potrzebować.
za pomoc
Pozdrawiam
silnik: 1.3 MH (gaźnik), rocznik 1988.
Nic trudnego. Poodłączaj wszystkie kabelki przypięte do głowicy, i kolektora ssącego. Odłącz linkę gazu, wężyk paliwa, odkręć rurę wydechową, oblukaj czy nic więcej nie jest dołączone do głowicy. Zdejmij pokrywę zaworów, pasek rozrządu i odkręć śruby głowicy. Kolejność odkręcania najlepiej z książki wziąć, zasada jest taka, że najpierw odkręcamy środkowe śruby po przekątnej i później dalsze w stronę tych na końcach głowicy. Jeśli wszystko miałeś poodłączane, to głowica to góry wraz z kolektorami ssącym i wydechowym.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Na twoim miejscu zakupił bym nowy gażnik po regeneracji , luknij na tą stronkę znajdziesz porady , cennik itd.
http://www.gaznik.pl/
mówie to z tego powodu że w poprzednim aucie robiłem uszczelkei przy okazji gażnik różnica była ogromna
http://www.gaznik.pl/
mówie to z tego powodu że w poprzednim aucie robiłem uszczelkei przy okazji gażnik różnica była ogromna
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do gaźnika to jeżdzę na weberze po regeneracji z wszelkimi nowymi uszczelkami itp.
Prosiłbym więcej szczegółów na temat czy potrzebne są klucze dynamometryczne czy jakiś bardziej wyspecjalizowany sprzęt. Ustawiałem zawory już kiedyś ale w dużym fiacie Jak wymienić popychacze to widziałem na forum.
Prosiłbym więcej szczegółów na temat czy potrzebne są klucze dynamometryczne czy jakiś bardziej wyspecjalizowany sprzęt. Ustawiałem zawory już kiedyś ale w dużym fiacie Jak wymienić popychacze to widziałem na forum.
ja uzywam jednego klucza z kilkoma koncowkami. rozebrac to proste ale przy skladaniu kolejnosc przykrecania srub glowicy jest wazna robi sie to na trzy razy z trzema roznymi silami dociagniecia najlepiej wymienic odrazu uszczelke pod klawiatura na potem ustawienie rozrzadu i zalozenie paska tu trzeba dokladnie wszystko zpasowac a reszta to po dokrecac ja odrazu wymienilem uszczelki kolektorow itp a odrazu zobacz czy nietrzeba poprawic glowicy zaworow itp zycze powodzenia
VWOLF
Klucz dynamometryczny jest bezwzględnie potrzebny do przykręcenia głowicy. Z jaka siła dokręcać i w ilu etapach to najlepiej się dowiesz jak kupisz uszczelkę firmy Victor Reinz. Dołączony jest do niej opis z wielkościami sił dokręcania w poszczególnych etapach. Śruby głowicy też dobrze byłoby zmienić na nowe, żeby stare nie padły przy dokręcaniu. Pozostałe rzeczy też jest dobrze dokręcać wg podanych przez producenta nastaw, chodzi o rozrząd, klawiaturę itp. Kolektorów nie ruszaj jeśli nie ma takiej potrzeby. Gdyby się okazało, że wydmuchanie w uszczelce jest spore, to zastanów się czy nie lepiej od razu dać głowicę do splanowania, lub przynajmniej do sprawdzenia, czy jest ok'.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości