Wymiana uszczelki pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Pim » pn sty 28, 2008 18:38

Witam
Mimo wszystko chciałbym jednak samemu wymienić wymieniony w temacie element.

Dostęp do narzędzi wszelkich mam.

Było by miło jakby ktoś z Was napisał mi przybliżoną chociażby kolejność działania przy wymianie tej uszczelki i to jakich narzędzi będę potrzebować.

:kufel: za pomoc ;)

Pozdrawiam

silnik: 1.3 MH (gaźnik), rocznik 1988.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pn sty 28, 2008 22:50

Nic trudnego. Poodłączaj wszystkie kabelki przypięte do głowicy, i kolektora ssącego. Odłącz linkę gazu, wężyk paliwa, odkręć rurę wydechową, oblukaj czy nic więcej nie jest dołączone do głowicy. Zdejmij pokrywę zaworów, pasek rozrządu i odkręć śruby głowicy. Kolejność odkręcania najlepiej z książki wziąć, zasada jest taka, że najpierw odkręcamy środkowe śruby po przekątnej i później dalsze w stronę tych na końcach głowicy. Jeśli wszystko miałeś poodłączane, to głowica to góry wraz z kolektorami ssącym i wydechowym.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt sty 29, 2008 01:59

Na twoim miejscu zakupił bym nowy gażnik po regeneracji , luknij na tą stronkę znajdziesz porady , cennik itd.
http://www.gaznik.pl/

mówie to z tego powodu że w poprzednim aucie robiłem uszczelkei przy okazji gażnik różnica była ogromna


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt sty 29, 2008 02:15

przy skałdaniu trzeba chyba jeszcze zawory ustawiać prawidło co podobno proste nie jest...


Obrazek

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » wt sty 29, 2008 08:24

Co do gaźnika to jeżdzę na weberze po regeneracji z wszelkimi nowymi uszczelkami itp.

Prosiłbym więcej szczegółów na temat czy potrzebne są klucze dynamometryczne czy jakiś bardziej wyspecjalizowany sprzęt. Ustawiałem zawory już kiedyś ale w dużym fiacie :) Jak wymienić popychacze to widziałem na forum.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
artur14/
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 07:20
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: artur14/ » wt sty 29, 2008 10:47

ja uzywam jednego klucza z kilkoma koncowkami. rozebrac to proste ale przy skladaniu kolejnosc przykrecania srub glowicy jest wazna robi sie to na trzy razy z trzema roznymi silami dociagniecia najlepiej wymienic odrazu uszczelke pod klawiatura na potem ustawienie rozrzadu i zalozenie paska tu trzeba dokladnie wszystko zpasowac a reszta to po dokrecac ja odrazu wymienilem uszczelki kolektorow itp a odrazu zobacz czy nietrzeba poprawic glowicy zaworow itp zycze powodzenia


VWOLF

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » wt sty 29, 2008 15:05

Klucz dynamometryczny jest bezwzględnie potrzebny do przykręcenia głowicy. Z jaka siła dokręcać i w ilu etapach to najlepiej się dowiesz jak kupisz uszczelkę firmy Victor Reinz. Dołączony jest do niej opis z wielkościami sił dokręcania w poszczególnych etapach. Śruby głowicy też dobrze byłoby zmienić na nowe, żeby stare nie padły przy dokręcaniu. Pozostałe rzeczy też jest dobrze dokręcać wg podanych przez producenta nastaw, chodzi o rozrząd, klawiaturę itp. Kolektorów nie ruszaj jeśli nie ma takiej potrzeby. Gdyby się okazało, że wydmuchanie w uszczelce jest spore, to zastanów się czy nie lepiej od razu dać głowicę do splanowania, lub przynajmniej do sprawdzenia, czy jest ok'.



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr sty 30, 2008 10:11

a swoją drogą, co z pompą wody? Można te dwie 'wymiany' jakoś połączyć? Jak ją wymienić?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości