[mk3]Zimmering skrzyni - wymiana...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

[mk3]Zimmering skrzyni - wymiana...

Post autor: Kiler » wt sie 02, 2005 12:35

Znajomy mechanik powiedział, ze musze wymieć "zimering" (nie wiem czy tak się to pisze) skrzyni biegów. Chciałbym zapytać, ile kosztuje ta część i jaki powinien być koszt wymiany/robocizny...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt sie 29, 2006 00:22 przez Kiler, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sie 02, 2005 17:16

Tylko jedno istotne pytanie : który uszczelniacz?? Bo może Ci lać z uszczelniacza wałka wybieraka, a może z walka sprzęgłowego....(lepiej i taniej by było gdyby to był ten pierwszy uszczelniacz :grin: )



Awatar użytkownika
plur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:59
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: plur » sob sie 06, 2005 09:57

jeżeli poci Ci sie to nie warto wymieniać. Chyba ,że faktycznie leje sie z niego. Ten problem jest chyba odwieczny, ja nie wymieniam bo trzeba było by pół auta przekopać a to kosztuje, jak cos mi siądzie to wtedy wymienie.


mietek

mac31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 07:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mac31 » czw sie 25, 2005 10:26

W sumie to zgadzam się z przedmówcą.Ja mam wyciek z zimmeringu wałka wybieraka.
Mechanik chciał za robotę ponad 300 zł.olałem to i jeżdżę dalej.Będę sie martwił jak coś mi siądzie.


Jeżdżę,więc jestem

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sie 25, 2005 10:34

Siemering wałka wybieraka kosztuje 8zł i wymienia się go bez wyjmowania skrzyni biegów. Należy tylko odkręcić dźwignie i śrubokrętem wyrwać stary siemering. Potem wciskamy nowy i zakręcamy dźwignie. Siemeringi flansz od półosi wymienia się po wyjęciu skrzyni biegów i zdjęciu flansz. Koszt takiego siemeringu to 24-32zł. Siemering wałka wysprzęglającego ten malutki kosztuje 16zł i raczej jest do dostania w I.C. lub serwisie VW. Wymienia się go po wyjęciu skrzyni. Siemering wałka wysprzęglającego duży kosztuje 8zł i też należy wyjąć skrzynie aby go wymienić. Te dwa ostatnie jak siadają to wykańczają sprzęgło zaolejając tarczę.



Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » czw sie 25, 2005 12:31

wymieniałem simeringi półosi.
razem z nowym olejem w skrzyni kosztowało to jakieś 170 zł, z tego co pamiętam...



wojtasss82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 15, 2005 16:08
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: wojtasss82 » czw sie 25, 2005 14:45

ja 2 razy wymieniałem uszczelniacz wybieraka skrzyni a i tak cieknie...
wszystko wskazuje na to, że wybierak się wyrobił....
chyba, że sie mylę... ktos ma jakis pomysł???



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » sob sie 27, 2005 18:32

W miejscu jak na zdjeciu po rozgrzaniu silnika jak postawie, to widze wiszącą tam kroplkę oleju. Jak postoi dłużej w jednym miejscu z gorącym olejem to kilka kropelek spadnie tworząc plamę 1-2 cm na asfalcie. Wzrokowo oceniając to olej spływa jakby z okolic miski olejowej ale skąd dokładnie to nie wiem bo ciężko to ocenić.

Co może być przyczyną???? Podejrzewam, że podczas jazdy to wycieknie troche oleju tamtędy, bo zdrobiłem trasą pare dni temu 700km i stracił okolo 100-130 ml oleju. Raczej nie spalił go tylko tamtędy sobie kapał. Jeżdze na półsyntetycznym Mobil Super S (10W40).

Czy to może być któryś z simeringów???? Czy raczej uszczelka miski olejowej???? Ewentualnie jak to sprawdzić???? Troche słabo widać skąd to sie bierze, więc może ktoś miał z Was podobnie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
krajzmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lip 29, 2005 18:14
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: krajzmen » ndz sie 28, 2005 09:44

Panowie ja mam wielki problem bo nie wiem co mam wymienić.Wczoraj rozsypał mi się przegub z lewej strony skrzyni i wyleciał olej nie wiem czy od strony wewnęcznej kielicha ma być jakiś uszczelniacz (bo jakiś zalążek gumy tam jest) i jak go wymienić bo w książkach tego nie ma.Pomużcie prosze ,THX :rotfl:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » ndz sie 27, 2006 13:30

mam ten sam problem co PAULOX więc przyłanczam sie do tematu....własnie byłem pod autem i za cholere nie moge dokładnie zlokalizować wycieku - ktoś miał podobnie ?????
Ile szykować gotówki..


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sie 27, 2006 16:25

vwmadison pisze: i za cholere nie moge dokładnie zlokalizować wycieku
najlepiej wytrzeć wszystko do sucha i obserwować gdzie olej się pojawi


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
kosmot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kosmot » ndz sie 27, 2006 20:14

TAZ pisze:Siemeringi flansz od półosi wymienia się po wyjęciu skrzyni biegów i zdjęciu flansz. Koszt takiego siemeringu to 24-32zł. .
dlaczego chcesz wyciągać skrzynie biegów do wymiany uszczelniacza półosi?? :otepienie:
jak ja wymieniałem to nic takiego nie miało miejsca, potrzeba tylko 2 osób aby przycisnąć sprężynę flanszy, jedną osobę nieda rady.

popieram, w celu zlokalizowania wycieku dobrze umyć silnik, a potem kontrolować skąd cieknie.


1.montaż wspomagania - wykonane
2.wymiana lamp przód na cleary - wykonane
3.wymiana atrapy bez znaczka - wykonane
4.wymiana lamp tył na cleary - wykonane
5.szeroki zderzak przód - wykonane
6.centralny zamek - wykonane
7.zegary z obrotomierzem - :(
8. przyciemniane szyby - :(
9.alufelgi - :(

Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » pn sie 28, 2006 00:43

mam taki sam problem a problem wynikł z jezdzenia na bijacych felgach (nie wywazonych dobrze) jak wywazyłem je to kapanie ustało jak załozyłem zimowe znowu kapało. co do wykrycia to powachaj olej jak ma zapach inny niz z korka wlewu oleju do silnika to jest z skrzyni ( a z tego co pokazujesz to wywala olej ze srodka skrzyni uszczelnienia poł osi czy jak to sie nazywa fachowo i wymiana tego bez wyjecia skrzyni nie jest chyba mozliwa Ps. sam jestem ciekawy jak mozna to naprawic


350 tys. km i ciagle jedzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 277 gości