słabo odpala i lekko szarpie na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pit.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 19, 2006 23:34
Lokalizacja: Częstochowa

słabo odpala i lekko szarpie na zimnym silniku

Post autor: Pit. » pn sty 28, 2008 11:32

GOLF III 1.8 BENZYNA
golf słabo odpala i szarpie na zimnym silniku. Jak się nagrzeje, przejadę kawałek to wszystko jest super i problemu nie ma. Silnik jest nagrzany, moze nawet stac pare godzin i odpala na dotyk. Postoi całą noc i rano jest problem.


zmieniłem
- kable wysokiego napięcia (NGK)
- palec
- kopułkę
- świece (ngk)
- akumulator prawie nowy i sprawdzany
- filtr paliwa
-choć nie ma to znaczenia raczej w tym wypadku to zmieniłem mu nawet olej i wszystkie pozostałe filtry.
-myślałem że to może wina złego paliwa, to zalałem go shell v-power racing - dalej to samo.

Problem występuje co jakiś czas tzn. czasami przez 3-4 dni jest super, a następnego nie mogę odpalić auta. za 4-5 razem odpala i szarpie. Czasami gaśnie. Szarpie tylko jak auto stoi (nie ma znaczenia czy na luz czy trzymam sprzęgło i jest wrzucona 1). Jak jedzie to problemu nie ma.

Byłem u jednego elektromechanika - posprawdzał wszystko i mówi że nic nie widzi złego.
pojechałem dziś do lepszego serwisu gdzie mają komputery, podłączyli vag i zero błędów.
Tyle że jak do nich dojechałem to auto już było nagrzane i odpala na dotyk.

Czy ktoś miał podobny problem? Czego to może być wina?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 28, 2008 12:27

powiem ci tak :: aby sprawdzić błędy jakie są załapane nalezy obserwrować cały proces pracy silnika od momentu startu zimnego silnika poprzez nagrzewanie się i do momentu załączenia wentylatora
ja bym przyjrzał się czujnikowi temperatury tj ten na głowicy (na króćcu )



Awatar użytkownika
Pit.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 19, 2006 23:34
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Pit. » pn sty 28, 2008 13:03

przyjdzie mi chyba zostawić auto na noc u mechanika, żeby sprawdził na zimnym. Najgorsze jest jednak to że może być u niego tak że odpali od razu i problemu nie będzie.
Zauważyłem jeszcze, że problem pojawia się najczęściej jak jest duża wilgoć, np. wczoraj sypał śnieg z deszczem i odrazu rano był problem.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn sty 28, 2008 13:06

Wymieniłeś "cały" układ zapłonowy oprucz........... często padającej w golfach cewki WN. Ona potrafi robić takie cuda (łapie wilgoć i są przebicia wewnątrz).
Ostatnio zmieniony pn sty 28, 2008 13:06 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Pit.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt gru 19, 2006 23:34
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Pit. » czw sty 31, 2008 00:58

znalazłem! :okej:
plastikowa obudowa cewki z boku miała takie mini pęknięcie i pewnie tam wilgoć się dostawała i takie problemy czasami były. Zakleiłem to dokładnie taśmą izolacyjną i po problemie.
Dzięki za pomoc!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 294 gości