szarpanie przy gwaltownym przyśpieszaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw sty 17, 2008 11:15

co do układu chłodzenia to sprawdź sobie termostat - pod odpaleniu totalnie zimnego silnika wskazówka powinna wyjść z białego pola w czasie krótszym niż 10 minut (nawet w zimie), kolejna sprawa - kontrolka może mrugać również jeśli masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.
czujniki temperatury ogólnie możesz sprawdzić omomierzem - na zimno powinny mieć opór rzędu 1-2-3 kOhm a na ciepło (po rozgrzaniu silnika) ok 100-200-300 Ohm
a zanim zaczniesz podejrzewac gaźnik upewnij się że :
> masz świeży filtr paliwa
> masz sprawną pompę paliwa (nie cieknie)
> masz sprawny i działający układ zapłonowy tzn : świeże kable, świeże świece, świeżą kopułkę i palec rozdzielacza no i prawidłowo ustawiony zapłon
> masz szczelne i poprawnie połączone węże podciśnienia (zwłaszcza ten z podstawy gaźnika)
> masz szczelną podstawę gaźnika (nie bierze przez nią lewego powietrza)
Dopiero wtedy zabierz się za gaźnik, jak chcesz to napisz swojego maila na PW to ci podesle info na temat budowy i diagnozy problemow z 2e2/2e3. :bigok:
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 11:23 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.


TDPower

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw sty 17, 2008 11:19

ppoll27 pisze:diagnozy problemow z 2e2.
pawełłłł posiada pitburga 2e3 :jezor: :smoke:



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

szarpanie przy gwaltownym przyśpieszaniu

Post autor: pawełłłł » czw sty 17, 2008 15:52

witam sprawdzałem termostat i wskazówka od miesca co stoi do białego pola i przez białe pole przeszła w 8 min, podstawe gaźnika mam dobrą, kable,kopułka i palec są nowe, przewody podciśnieniowe wyglądają na dobre ale je wymienie, pompka paliwa nie cieknie jest sucha



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw sty 17, 2008 15:59

pawełłłł pisze:wskazówka od miesca co stoi do białego pola i przez białe pole przeszła w 8 min,

to w takim razie sprawdz jeszcze temp plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym, u mechanika to sprawdzisz, za przyslowiowego browara.

Tylko NIE odkrecaj zbiorniczka na goracym silniku, bo plyn wyleci i sie mozesz poparzyc!

[ Dodano: 17 Sty 2008 15:01 ]
a wracajac do mulenia sie podczas przyspieszania, to ustaw poprawnie zaplon, sprawdz jeszcze regulator zaplonu, czy nie jest dziurawy,



Franz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn sty 21, 2008 00:45
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Franz » sob sty 26, 2008 01:07

ja mam podobny problem z moim mk2 1,8 na pelnym wtrysku, oznaczenie silnika GX wersja usa, jak jest zimny to musze ruszac bardzo powoli... wręcz kulajac sie do przodu bo jesli chcial bym ruszyc normalnie to szarpie strasznie, gdy silnik pochodzi troche i przejade z 5-6km to wskazowka od temp. wychodzi dopiero z delikatnie z bialego pola i wtedy chodzi troche plynniej ale przy gwaltownym dodaniu gazu nadal szarpie... jak sie rozgrzeje co zajmuje mu conajmniej z 20-30 min jazdy z predkoscia okolo 70-80km/h to pozniej juz chodzi w miarę normalnie.. ale przy ruszaniu zdazy mu sie tez delikatnie szarpnac choc nie zawsze

prosil bym o jakas rade, bo wyzej widzialem tylko porady dla gaznika

pozdrawiam



łobuz83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:44
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: łobuz83 » ndz sty 27, 2008 21:36

witam
ja mam podobny problem z tym szarpaniem, tylko u mnie pojawił sie po tym jak zauważyłem że mam źle popodłanczane przewody od podciśnienia. niedawno kupiłem to auto i poprzedni właściciel coś pomieszał z tymi przewodami, znalazłem na necie schemat włąściwego podłączenia tych przewodów i powtykałem je we włąściwe miejsca, dodam ze na dodatek jeden miałem całkowicie zaślepiony (ten co jest podłączony pod ten termostacik znajdujący sie w obudowie filtra powitrza) i od tego momentu przy gwałtownym dodawaniu gazu silnik mi sie dławi i szarpie nim, przed tem było troche lepiej, bo sie nie dławił i lepiej wchodzil na obroty. o co tu chodzi skoro teraz dopiero mam dobrze podłączone te przewodu a jest gorzej niż jak było przed tą zmianą???



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz sty 27, 2008 21:52

łobuz83 pisze:e na dodatek jeden miałem całkowicie zaślepiony (ten co jest podłączony pod ten termostacik znajdujący sie w obudowie filtra powitrza) i od tego momentu przy gwałtownym dodawaniu gazu silnik mi sie dławi i szarpie nim, przed tem było troche lepiej, bo sie nie dławił i lepiej wchodzil na obroty. o co tu chodzi skoro teraz dopiero mam dobrze podłączone te przewodu a jest gorzej niż jak było przed tą zmianą???

prawdopodobnie zostal zaslepiony aby nie bral lewego powietrza, jednak nie sadze aby on byl przyczyna szarpania. Termostat moze byc dziurawy czy nieszczelny i zostal odlaczony a rurka zaslepiona.

Podaj jaki masz silnik



Awatar użytkownika
Kubus1984Chorzow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob sty 06, 2007 00:15
Lokalizacja: N:50.30371, E:18.95022
Kontakt:

Post autor: Kubus1984Chorzow » ndz sty 27, 2008 22:10

Witam ja miałem problem ze szarpaniem i duszeniem gdy silnik był zimny a na rozgrzanym było ok. Pomogła wymiana paska rozrządu. Okazało się że pasek od chwili zakupu był źle ustawiony tzn był przestawiony o jeden ząbek i dla tego auto umierało. A co do ciężko wchodzących biegów może być winna oleju w skrzyni, ja np miałem pomieszany syntetyk z mineralnym i czasem nie szło żadnego biegu wrzucić.



łobuz83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:44
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: łobuz83 » ndz sty 27, 2008 22:24

silnik 1.6 benzyna+ gaz, gażnik pierburg 2ee



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » pn sty 28, 2008 01:19

Witam wczoraj padł mi samochód w czasie jazdy zaczą szalec tracił moc i stawał zero jazdy minuta postoju i jak nowy jechał dfalej po kilku km znowu to samo i tak kilka rqazy do tego na odcinku 300km spalił prawie 40l paliwa i na ostatnich km zaświecila mi sie kontrolka od ładowania, która przy włączonym zapłonie nie świeci, a jak zapale to wtedy swieci . Pomocy



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn sty 28, 2008 08:57

a podstawe pod gaznikiem masz dobra ? Moze czas ja wymienic ? Sprawdzales ?



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » pn sty 28, 2008 20:13

Tak ppodstawe gaźnika mam dobrą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości