drgania kierownicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
drgania kierownicy
witam koledzy co to moze byc ze drga mi kierownica na nierównosciach zwłaszcza czuc na kostce ,na stacji gumy ,koncówki drazków niby ok , zbieznosc i geom. ok , w układzie kierowniczym słychac straszne zgrzyty ,gdzies chyba tam przy tej przekładni cos chrobota jak krece kierownica? co to moze byc i jaki ewentualny koszt wymiany tej przekładni czy listwy , sam nie wiem jak tam jest , a moze jakis przegub tam jest krzyzakowy? z góry dzieki za info pozdro
Niestety niewiem jaki koszt nowego
Ja u siebie wymieniałem sam - miałem łożysko w starej kolumnie. około 2 godziniki roboty. Trzeba zdjąć kierownice, półke pod kierownicą, obudowe stacyjki, manetki, odkręcić krzyżak na dole i 2 śruby od karoserii, które trzymają kolumnę. Wyciągasz całość, wyjmujesz długi drążek (ze stacyjką - ten, do którego jest przykręcona kierownica). W tej czarnej osłonie jest na samym dole łożysko (chyba pomarańczowe), wybijasz je i wkładasz nowe. Potem wszystko składasz do kupy i powinno być Ok...
Ja u siebie wymieniałem sam - miałem łożysko w starej kolumnie. około 2 godziniki roboty. Trzeba zdjąć kierownice, półke pod kierownicą, obudowe stacyjki, manetki, odkręcić krzyżak na dole i 2 śruby od karoserii, które trzymają kolumnę. Wyciągasz całość, wyjmujesz długi drążek (ze stacyjką - ten, do którego jest przykręcona kierownica). W tej czarnej osłonie jest na samym dole łożysko (chyba pomarańczowe), wybijasz je i wkładasz nowe. Potem wszystko składasz do kupy i powinno być Ok...
Ostatnio zmieniony sob sty 26, 2008 20:24 przez bettek, łącznie zmieniany 1 raz.
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
ja zdejmowałem stacyjke kilka razy bez żadnego specjalnego klucza. Wystarczy tylko nasadowy 10 lub 13 (już niepamiętam)piter13 pisze:a do stacyjki jakis klucz nie jest specjalny potrzebny sciagacz czy co tam ?
mi sie to po 2 miesiącach znowu rozsypało i jeżdżę z tym juz 1,5 roku, bo nie ma kiedy się tym zająć Nic sie nie stanie - tylko strasznie bedziesz czuć drgania w kierownicy na nierównościachpiter13 pisze:a moge z tym jezdzic narazie czy jak sie rozypie to pojade prosto na zakrecie ?
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
najpardopodobniej tak. Mi zgrzytało i piszczało podczas skrętów - ale okazało się, że to ta blaszka z tyłu kieronicy - masa na klakson - nie była nasmarowana. Ale Te zgrzytania u Ciebie mogą świadczyć o tym, że jeszcze masz parę kuleczek z łożyska - ja juz nie mam ani jednegopiter13 pisze:a te zgrzyty to tez od tego sa?
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
no kolego ty to jestes rzeznik krzyzak jest miedzy kolumna a maglownica zlap za dolna jego czesc i pokrec kierownica jezeli kierownia sie obraca a krzyzak nie to onpiter13 pisze:tylko wymieniałem koncówke drazka kier. i jak ja wybijałem młotkiem to od tamtej pory tak sie stało . to moze byc od tego walenia młotkiem?
[ Dodano: 27 Sty 2008 07:56 ]
a moze jak tak pracowales mlotem to polecial drazek kierowniczy (to do czego przykreciles koncowke )
VWOLF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 201 gości