Napiecie ladowania 12,8 z obciazeniem, bez 13,2 ;/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Napiecie ladowania 12,8 z obciazeniem, bez 13,2 ;/

Post autor: MrUkAs » czw sty 24, 2008 19:08

Tak jak w temacie. Do wymiany regulator napiecia? Aku juz slabo zaczal krecic, wiec wzialem go na prostownik. Co zobaczyc, bo ladowanie stanowczo za niskie :/


www.SportCom.PL

Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Davies1 » czw sty 24, 2008 19:42

Może słabo naciągnięty pasek na alternatorze i się ślizga??? :hmm:


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw sty 24, 2008 19:46

Raczej odpada, bo niedawno byl naciagany i widac, ze jest dosc dobrze uciagniety. Nie slychac by piszczal...wiec pewnie to cos innego, ale co? Jak mierzylem jakis miesiac temu to jeszcze bylo napiecie 13.6 bez obciazenia i 13.2 z obciazeniem, a dzisiej juz 13.2 bez obciazenia i 12.8 z obciazeniem (tylko wlaczone swiatla mijania).


www.SportCom.PL

marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » czw sty 24, 2008 19:49

Regulator napiecia na bank . min 13,8 powinno byc na obciązeniu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 24, 2008 19:54

słabe styki na kablach przy aku i altku, słabe zmasowanie,altka do silnika, za krótkie szczotki lub wytarty ich pierścień ślizgowy, przebicia na uzwojeniach. Sam posprawdzaj połączenia, zmasowanie (odkręć altek i oczyść miejsca stylu z uchytem), oceń długość szczotek, reszta sprawdzania wymaga rozbiórki alternatora. Regulator napięcia postawiłbym gdiześ przy końcu tej listy, jeśli chodzi o prawdopodobieństwo uszkodzenia
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 19:55 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw sty 24, 2008 20:48

Ponad rok temu mialem podobnie i po wymianie regulatora napiecie wzroslo do 13.6 na obciazeniu. Jutro jak bede montowal aku to posprawdzam przewody, przesmaruje wazelina techniczna klemy. A zmasowanie altka jak sprawdzic, ktory to kabel? Jak wyciagne regulator to szczotki powinny miec minimum 5mm, tak? Dodam, ze kontrolka od ladowania mi nie swieci...
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 20:49 przez MrUkAs, łącznie zmieniany 1 raz.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 24, 2008 20:51

MrUkAs pisze:A zmasowanie altka jak sprawdzic, ktory to kabel
nie kabel, masa z altka leci na masę silnika poprzez połączenia śrobami, zdara się jeśli altek był np niedokręcony (konkretnie mnie się zdarzyło) że na tych łączeniach tworzy się izolujący dla prądu tlenek. Dla sprawdzenia tego - mierzysz opór pomiędzy korpusem altka a blokiem silnika. Ma być zerowy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » pt sty 25, 2008 00:10

Jak bedziesz robił coś z regulatorem to sprawdź stan pierścieni na wirniku. Jesr to dość ważny element a bardzo często pomijany



aluk94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 12:07
Lokalizacja: ŻARY
Kontakt:

Post autor: aluk94 » pt sty 25, 2008 00:21

ostatnio borykalem sie z podobnym problemem ladowanie tak mi spadalo ze wyladowywalo mi aku rozebralem cala instalacje elektryczna na czynniki pierwsze i podlaczalem ja od nowa sprawdzilem diody regulator pierscienie slizgowe i wszystko co bylo mozliwe a problem byl w pasku klinowym mianowicie byl on lekko przypalony i nie przylegal cala powierzchnia do prowadniczki na kole od altka wynienilem pasek i problm zniknal pozdrawiam



Awatar użytkownika
mattai
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: sob paź 27, 2007 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mattai » wt sty 29, 2008 20:28

To ja sie moze podkleje pod temacik bo szkoda rozbijac to

Mialem ostatnio przygode kieyd wsiadam sobie wieczorkiem do autka i jade na male zakupy (30 km w obie strony)

Rano sobie chce odpalic autko i tylko w pieknym stylu podziekowala mi lampka akumulatorka.
Napiecie na akumulatorku 11, 38V (!)
No to nic, wio z zapasowym akumulatorkiem na ladowarke i 10 h przygotowan do analizy
problemu.
Uzyskalem na klemach 12,9V i odpalilem bez problemu
Po chwili pomiar na klemach napiecie ladowania 14,28V
czyli wyglada mi ze jest ok
Wylaczylem autko i mam 0,21A pradu obciazenia przy wyciagnietym firzycznie radyjku.

Pozostaje tylko pytanie czy szaleje chwilami prad ladowania czy mam jakiegos tasiemca energetycznego w aucie co sie budz jak ide spac?
Bo moge znow rano nie odpalic...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości