Ustawienie rozrządu bez sciągania dolnych kół pasowych???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ustawienie rozrządu bez sciągania dolnych kół pasowych???

Post autor: Jessy » śr sty 23, 2008 14:17

Tak jak w temacie, wymieniałem uszczelke pod głowica i czysciłem miske olejowa i niechcący obrucił sie wał korbowy :panna: Wiec jak ustawic rozrząd bez demontazu dolnych kół pasowych i koła posredniczącego?? W ksiąszkach jest napisane ale na zdemontowanych kołach. Silnik 1.6PN



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sty 23, 2008 14:26

Jessy, masz zdjeta głowice ? wrzuc bieg i popchnij auto, na dole w obudowie skrzyni masz dziure, tam masz znak do ustawienia rozrzadu
walek posredni to tez pikuś, zdejmujesz kopułke i krecisz az Ci sie palec ustawi na pierwszy cylinder.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » śr sty 23, 2008 14:30

Głowice mam zdjetą, W tym kole na skrzyni ma sie pokazac wcięcie?? Bedzie mały problem bo przy wymianie rozrządu mechanik stwierdził ze niemoże ustawic rozrządu gdyż znak na kole jest niewidoczny przez rdze na nim. i Teraz niewiem jak ustawic? tłok w górnym położeniu?


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sty 23, 2008 14:32

Jessy pisze:Teraz niewiem jak ustawic? tłok w górnym położeniu?
tak , pirwszy tłok w maksymalnym górnym połozeniu.
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2008 14:32 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 23, 2008 17:48

nie na zdjętych kołach. Koło pasowe wału trzeba zdjąć po to żeby zdjąć osłone rozrządu a potem załozyć nazad żeby zgrać znak na nim ze znakiem na wałku pośrednim. Bez wprawy nie kombinuj inaczej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » śr sty 23, 2008 22:02

Byłem u mechanika na osiedlu (Szik) powiedz ze niechce widziec rozebranego auta :owca: zebym złożył głowice itd, i dopiero wtedy przyjechał do niego na ustawienie rozrządu i zapłonu, za 120pln Gościa troszke poj**** :mlotek: Ostatnio jak było składane to na sróbe był nakładany preparat do gwintów i pneumatycznie skrecane, wiec grzechotką nic nie zdziałam, trzeba bedzie pokombinowac :hmm:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » śr sty 23, 2008 22:53

Nie panikuj, klej na śrubach nie jest taki straszny. Mocny imbus (może być na grzechotkę) i muszą śruby puścić. Jeżeli były już odkręcane kiedyś, to dobrze byłoby kupić nowe, żeby się te stare nie urwały przy dokręcaniu. Ustawisz sobie wg znaków i za te 120 zł co meches żąda, będziesz miał porządne klucze na przyszłość.



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » śr sty 23, 2008 23:01

Imbusy to mały pikuś 4szt :bajer: Gorzej z tą sróbą od wału bodajrze wielorowkowa sróba a nie zwykła 6kontna.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sty 23, 2008 23:11

dobrze jest obudzic srubki , młotek 2 Kg "ulubieniec" i puknac pare razy, pozniej dobrze oczyscic dziure zeby jebus wszedl dobrze, i probowac za jednym strzalem ze zrywa odkrecic, gorzej jak obrobisz srubke , to wtedy wbijac torxa wiekszego lekko i modlic sie zeby pusciło.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » śr sty 23, 2008 23:39

Tak jak pisałem imbusy to pestka, gorzej ze sróba która wchodzi w wał. Jutro pokombinuje coś. Aloe dzienki za info. A jak narazie to nadal czekam na głowice [-o<


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » czw sty 24, 2008 00:22

Eeeee... co ty z tą śrubą co wchodzi w wał? Tego nie ruszaj !!!!!! Do wymiany, czy sprawdzenia rozrządu tej śruby się nie odkręca. Pierwszy raz to robisz czy jak? Ta śruba nie trzyma kół pasowych, tylko koło zębate a ono do wymiany rozrządu pozostaje na wale nie ruszane, tylko koła pasowe trzeba zdjąć, bo inaczej osłona rozrządu nie zejdzie. I jeszcze o znaku na kole pasowym, bo piszesz że zardzewiał czy coś. To problem jest pilnikiem pogłębić tą ryskę? Zaznacz porządnie i spokój na lata.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 290 gości