Wysokie ładowanie alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
virilitas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr sty 23, 2008 11:34
Kontakt:

Wysokie ładowanie alternatora

Post autor: virilitas » śr sty 23, 2008 11:42

Witam klubowiczów! Mam pytanie gdyż wymieniłem regulator napięcia w alternatorze Valeo i ładowanie wskoczyło na 18 V ! Nie wiem w czym problem, o mały włos wysadziłbym akumulator! Gdzie szukać przyczyn? Pozdrawiam


Jetta - naprawa po spaleniu!

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr sty 23, 2008 11:55

virilitas pisze:Gdzie szukać przyczyn?
W regulatorze :chytry:



Awatar użytkownika
virilitas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr sty 23, 2008 11:34
Kontakt:

Post autor: virilitas » śr sty 23, 2008 12:00

Mam coś pecha, całkiem możliwe że kupiłem uszkodzony regulator napięcia! Muszę to sprawdzić! :rotfl: Już raz tak miałem z żarówkami do świateł mijania! 3 godziny grzebałem w elektryce aż okazało się że wolfram w żarówkach latał luźno, więc podjechałem do sklepu i wymienili na nowe! :grin:
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2008 12:44 przez virilitas, łącznie zmieniany 2 razy.


Jetta - naprawa po spaleniu!

Sly108
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Sly108 » śr sty 23, 2008 13:53

Regulator. W tym tkwi problem.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr sty 23, 2008 14:26

virilitas pisze:ładowanie wskoczyło na 18 V
Ja ostatnio też zmieniałem regulator z oryginalnego BOSCH na jakiś "noname" za 20zł bo skończyły się szczotki. Wcześniej ładowanie miałem idealnie 14,4V, teraz dochodzi do 15V i na niskich obrotach napięcie jest największe, a z ich wzrostem opada ale minimalnie więc to nie przeszkadza. Ale 18V to już spory rozrzut i można popalić coś cenniejszego niż tylko żarówki, np radyjko itd.



aluk94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 12:07
Lokalizacja: ŻARY
Kontakt:

Post autor: aluk94 » śr sty 23, 2008 15:03

wybaczcie ze sie wcinam w temat ale mam odwrotny problem moj 3 aletrnator nowe regulatory diody sprawne a ladowanie 13,6v i z czasem jak auto chodzi ladowanie stopniowo zanika 13,12,11,10v az wkoncu akumulator jest doszczetnie rozladowany
Moze ktos juz przerabial cos takiego???? jeszcze raz przepraszam i z gory dziekuje za pomoc...............



sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » śr sty 23, 2008 15:07

z tego co ja wiem to mamy rozne regulatory na rozne napiecia.moze masz zly regulatro


chętnie służe pomocą

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 23, 2008 17:45

aluk94, może się ślizgać pasek, może być złe zmasowanie altka do mocowania przy silniku, zmierzysz to omomierzem. Jeśli to wszystko wykluczysz to coś w altku nie tak. Do pomiaru opór uzwojeń i do obejrzenia ślizgi szczotek na wirniku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

daniel l
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob maja 09, 2009 13:27
Lokalizacja: Gdynia,Kętrzyn

Post autor: daniel l » pt mar 05, 2010 16:25

witam.ja mam ladowanie na wolnych obrotach 14.9v i mrugaja swiatla.nie wiem co jest.


dani

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob mar 06, 2010 00:14

Jak wyżej.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz mar 07, 2010 20:22

Dwa dni to 48 godzin, przy założeniu poboru na poziomie 0,4A po 48 godzinach wyniesie ok 20Ah. Pytanie jest czy akumulator zniesie taki uszczerbek, czyli czy jest w dobrym stanie. Nowy aku o pojemności ok. 84Ah powinien spokojnie zakręcić. jednak np. 61Ah i w dodatku kilkuletni może mieć kłopoty - i to jedna sprawa.
Druga - to sam ten pobór, oczywiście za duży. Na forum wielokrotnie podawano metodę wykrycia poboru: odłączać po jednym różne podejrzane urządzenia, aż do zmniejszenia poboru. Powinien wynosić ok. 0,022A.
I trzecia sprawa, napięcie. Jeśli miernik jest sprawny, to jest to za duże napięcie, lecz podejrzewam że jest nieco rozkalibrowany i raczej jest jakiś klopot z ładowaniem. Sprawdziłbym jeszcze innym miernikiem, w miarę możliwości.
Ostatnia sprawa - dobrze jest wyczyścić wszystkie połączenia, czasem tylko to wystarczy!



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn mar 08, 2010 01:12

Były dwa rodzaje regulatorów 14 i 14,5 pewnie dali Ci w sklepie 14,5


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 386 gości