Swap z automata na manuala???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Danny B.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 21:01
Lokalizacja: Orzysz
Kontakt:

Swap z automata na manuala???

Post autor: Danny B. » wt sty 22, 2008 20:29

Witam. Chyba padł mi dyfer w Golfie Mk2 1.6 D automat i może będę musiał zmieić na manual, czy można to zrobić że tak powiem "z mety" czy trzeba coś zmienić, co może nie pasować i co oprócz skrzyni trzeba zakupić??? pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 21:29 przez Danny B., łącznie zmieniany 1 raz.


..::Kierowca Dieslowca::..

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt sty 22, 2008 21:12

Danny B., no napewno cały mechanizm do zmiany biegów itd


Obrazek

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » wt sty 22, 2008 21:13

Inne półosie są, wybierak biegów z całym mechanizmem, linka gazu, rozrusznik, pedały, przednia łapa silnika też raczej. Ale tez inne elementy, tak na szybko nie pamiętam.



Awatar użytkownika
Danny B.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 21:01
Lokalizacja: Orzysz
Kontakt:

Post autor: Danny B. » śr sty 23, 2008 11:02

1 6 D, jesteś pewien że są inne półosie, bo wczoraj sprawdzałem i jedna(dłuższa) półoś ma za duże bicie to może być przyczyną "tłuczenia" które przypomina rowalony dyfer, tym bardziej że od dyfera nie dochodzą żadne dźwięki kiedy samochód stoi na kołkach, a koła są rospędzone do 100km/h. Jedyne co się czuje to drgania i delikatne łomotanie, no i widać tą krzywą półoś. Ale do czego zmierzam, będę musiał taką równą półoś zkupić i muszę być pewien że jest inna w automacie. pozdr czekam na odpowiedź.
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2008 11:02 przez Danny B., łącznie zmieniany 1 raz.


..::Kierowca Dieslowca::..

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr sty 23, 2008 14:50

Teraz przejrzałem ETKE dokładniej i w nie wszystkich silnikach są inne półosie. JP ma na szczęście te same według numerów.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 23, 2008 14:58

1 6 D pisze:przednia łapa silnika też raczej
Przednia i tylna łapa silnika są inne w autmacie.
Poza tym praktycznie wszystko wymienił 1 6 D, z tym że z półosiami sprawa dyskusyjna. Do tego zależnie od silnika także niektóre węże układu chłodzenia ze względu na chłodnicę oleju skrzyni, poduszka skrzyni podobno jest inna, nie wiem jak koło zamachowe, słyszałem o drobnej różnicy w gaźniku co nie przeszkadza w manualu.



Awatar użytkownika
Danny B.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 21:01
Lokalizacja: Orzysz
Kontakt:

Post autor: Danny B. » śr sty 23, 2008 15:54

jeszcze trzeba jeden pedał dołożyć :rotfl: never mind, na razie spróbuje to naprawić, problemem jest tłuczenie które po dzisiejszych oględzinach nie dobiega od dyfera, wyciągnełem półoś i wzrokowo oceniając nie jest ona krzywa, ale dopatrzyłem się jednej rzeczy po zdjęciu półosi, wszystko zajejestrowałem na filmie. Powiedzcie co myślicie o tym "biciu" na kole do któreko mocuje się półoś, Czy może być powodem równomiernego tłuczenia podczas jazdy z włączonym silnikiem jak i jazdy na luzie?? Triller z bijącym kołem w roli głównej <<<<<<LINK DO FILMU
Ostatnio zmieniony śr sty 23, 2008 15:57 przez Danny B., łącznie zmieniany 2 razy.


..::Kierowca Dieslowca::..

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr sty 23, 2008 21:55

takiego bicia nie powinno być absolutnie. To trochę niebezpieczne jest przy jeździe z większymi prędkościami. Możliwe że samochód dostał kiedys w koło i przeszło na mocowanie półosi w dyfrze.



Awatar użytkownika
Danny B.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 21:01
Lokalizacja: Orzysz
Kontakt:

Post autor: Danny B. » czw sty 24, 2008 09:48

jhosef, 1 6 D, jak narazie dzięki chłopaki, plan jest taki wymieniam flansze i składam wszystko do kupy i piszę dalej co jest grane pozdro.

[ Dodano: 25 Sty 2008 15:27 ]
flansza wymieniona, problem się nie rozwiązał mimo iż wsześniejsza flansza rzeczywiście miała bicie, ale przyszła mi do głowy pewna myśl jak pojawiły się te stuki to wziełem fure na kanał i dojrzałem się że był połamany kawałek obudowy skrzyni biegów, tak że dotykał i szorował o sprzęgło , być może uderzenie spowodowało odkształcenie sprzęgła, bądź wybiło je z jego naturalnego położenia, to by mi się zgadzało.. co myślicie na ten temat??


..::Kierowca Dieslowca::..

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości