Spaliny w wnętrzu auta
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Spaliny w wnętrzu auta
Jak w temacie. Gdy silnik jest zimny to spaliny są niewyczuwalne. Problem zaczyna się gdy temperatura oleju dochodzi do 70 stopni i mam włączony ciepły nawiew. Potrafi mi się nawet osadzić szary nalot na przedniej szybie. Tlumik na pewno jest cały. Jakieś 6 miesięcy temu(2000km) próbowałem wymieniać uszczelkę pod klawiaturą w silniku, ale facet sprzedał mi złą i sporo oleju się rozlało na silnik i w ostateczności skończyło się u mechnanika. Jak podniose mache i gazuje to nigdzie nie widać gołym okiem aby gdzieś unosił się dym.
Czy mozna jakoś zlokalizować przyządem zrodlo wydostawania sie spalin?
Czy moze to ten olej teraz się wypala i czuc go w środku?
Czy mozna jakoś zlokalizować przyządem zrodlo wydostawania sie spalin?
Czy moze to ten olej teraz się wypala i czuc go w środku?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zadnych sladow na parkingu pod autem nie zostawiam, tak wiec raczej nie cieknie, chyba ze minimalnie i się wypala i nie zdazy skapnac na beton.
Jest troche w miare wilgotnego oleju kolo nakretek od klawiatury zwlaszcza na tych 4 od strony wnetrza samochodu, ale nie wim silnik ma juz 15 lat wiec to chyba normalne. Jedyny sposob to chyba wyczyscic go do blysku i wtedy sprawdzic czy cos cieknie.
Jest troche w miare wilgotnego oleju kolo nakretek od klawiatury zwlaszcza na tych 4 od strony wnetrza samochodu, ale nie wim silnik ma juz 15 lat wiec to chyba normalne. Jedyny sposob to chyba wyczyscic go do blysku i wtedy sprawdzic czy cos cieknie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Tak tylko ubytkow oleju praktycznie nie mam moze weznie mi z 100ml na 1000km. I pytanie czy taka niewielka ilosc jest w stanie osadzic sie wewnatrz na szybie majac wlaczona dmuchawe na 1. Chyba raczej trzeba szukac gdzies nieszczelnosci w spalinach.
Bo filtr od nawiaewow to chyba raczej nie. Chociaz byl wymieniany jeszcze przed przygoda z uszczelka.
Bo filtr od nawiaewow to chyba raczej nie. Chociaz byl wymieniany jeszcze przed przygoda z uszczelka.
Przyczyną przenikania spalin do kabiny są nieszczelności układu wydechowego. Nieszczelności te nie muszą objawiać się zwiększoną głośnością pracy silnika spowodowaną wypływem spalin przez dziurę powstałą w skorodowanym elemencie. Przyczyną może być także wydmuchana uszczelka pod głowicą silnika, przetarty element elastyczny, lub poluzowana obejma łącząca dwie części układu wydechowego. Ponieważ przenikające do kabiny gazy są trujące, m.in. tlenek węgla, nie można odkładać naprawy.
Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wiesz co nie należy się wstydzić że się czegoś nie wie, więc zapytaj jakiegoś doświadczonego samochodziarza czy śmierdzi olej spalony czy spaliny. Ten smród jest zupełnie inny. Bo tak to możemy sobie gdybac w nieskończoność a smrodu w pliku cyfrowym nikt nie prześle żebyś mógł powąchać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Masz racje w sumie to nie da sie tego ustalic przez forum. Boje sie tylko ze jak pojade do mechanika to nawstawia mi bajek ze trzeba zrobic sporo rzeczy a faktycznie skasuje jak za zboze i tylko cos uszczelni.
Myslalem ze jest moze jakis taki przyzad jak maja ludzie co sprawdzaja wycieki gazu, ze da sie ustalic dokladnie zrodlo przecieku spalin.
Myslalem ze jest moze jakis taki przyzad jak maja ludzie co sprawdzaja wycieki gazu, ze da sie ustalic dokladnie zrodlo przecieku spalin.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości