Smarowanie - kontrolka oleju.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Smarowanie - kontrolka oleju.
Witam
VW II 1,6 td SB
Zapala bez najmniejszego problemu czy zimny czy ciepły, idzie jak przecinak 150km/h nie ma problemu, ale po przejechaniu dystansu ok. 15km z podobną prędkością zaczyna migać smarowanie, po odczekanie ok. 15-20min jest ok., przy jeździe 90-100km/h nie zapala się i po przejechaniu 50km, czujniki oleju nowe.
Pozdrówko
VW II 1,6 td SB
Zapala bez najmniejszego problemu czy zimny czy ciepły, idzie jak przecinak 150km/h nie ma problemu, ale po przejechaniu dystansu ok. 15km z podobną prędkością zaczyna migać smarowanie, po odczekanie ok. 15-20min jest ok., przy jeździe 90-100km/h nie zapala się i po przejechaniu 50km, czujniki oleju nowe.
Pozdrówko
Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
zjazd na stację benzynową dolewka 1 l oleju i po palacej się kontrolce !
Mądrzy konstruktorzy dają czas na uzupełnienie przed zatarciem silnika.
Ja u siebie olej zalewam nie do połowy, nie na 3/4, ale nieco poniżej max. i tak jest najlepiej dla silnika...
Przyzczyną świecenia kontrolki może być tylko niski poziom oleju, lub wadliwy czujnik poziomu
Sprawdz poziom oleju na zimnym silniu najepiej rano przed odpaleniem
Mądrzy konstruktorzy dają czas na uzupełnienie przed zatarciem silnika.
Ja u siebie olej zalewam nie do połowy, nie na 3/4, ale nieco poniżej max. i tak jest najlepiej dla silnika...
Przyzczyną świecenia kontrolki może być tylko niski poziom oleju, lub wadliwy czujnik poziomu
Sprawdz poziom oleju na zimnym silniu najepiej rano przed odpaleniem
Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))
poziom, poziomem, dobry poziom oleju to podstawa ...
ważne również żeby filtr i olej był świeży ...
ale jak mrygaja kontrolki a poziom jest ok to polecam sprawdzić ciśnienie oleju - może się zdarzyć że się czymś zaprał smok od pompy oleju, albo pompa już cienko pompuje - lepiej to sprawdzić.
Z tym zjazdem na stacje to bym uważał - bezpieczniej trzymaj się zasady że jak mruga czerwona kontrolka to stajesz w miejscu i od razu gasisz silnik ... są sytuacje że po 15 sekundach będzie już za późno ... ku przestrodze dodam że znajoma to zajechała na świecącej kontrolce aż do serwisu gdzie kilka dni później wymienili jej silnik bo się zatarł ...
a teraz konkretnie kontrolka od oleju ... jeśli świeci (mruga) tylko na wolnych obrotach a gaśnie po dodaniu gazu to jeszcze pół biedy ... można próbować jechać choć nie wiadomo co się stanie za 100 m... zdecydowanie najlepiej zaciągnać auto do mechanika żeby sprawdził ciśnienie !
ważne również żeby filtr i olej był świeży ...
ale jak mrygaja kontrolki a poziom jest ok to polecam sprawdzić ciśnienie oleju - może się zdarzyć że się czymś zaprał smok od pompy oleju, albo pompa już cienko pompuje - lepiej to sprawdzić.
Z tym zjazdem na stacje to bym uważał - bezpieczniej trzymaj się zasady że jak mruga czerwona kontrolka to stajesz w miejscu i od razu gasisz silnik ... są sytuacje że po 15 sekundach będzie już za późno ... ku przestrodze dodam że znajoma to zajechała na świecącej kontrolce aż do serwisu gdzie kilka dni później wymienili jej silnik bo się zatarł ...
a teraz konkretnie kontrolka od oleju ... jeśli świeci (mruga) tylko na wolnych obrotach a gaśnie po dodaniu gazu to jeszcze pół biedy ... można próbować jechać choć nie wiadomo co się stanie za 100 m... zdecydowanie najlepiej zaciągnać auto do mechanika żeby sprawdził ciśnienie !
TDPower
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
witam,bez sprawdzenia cisnienia lepiej nie jezdzic, sprawdzisz to manometrem gwint M10X1,a skala na manometrze to powinna miec tak do 10bar, cisnienie przy 2000obr/min. to 2 bary przy temperaturze 80 stopni celcjusza,
[ Dodano: 23 Sty 2008 14:40 ]
jak bedziesz sprawdzal to w dwoch miejscach to rob,w glowicy z prawej strony i nad filtrem oleju,wkrecasz manometr w miejsce czujnikow cisnienia oleju
[ Dodano: 23 Sty 2008 14:44 ]
jezeli masz dobre czujniki i poziom oleju ok. to moze byc winna pompa oleju albo panewki,wiem bo ostatnio to przerabialem w passacie1.8,kontrolka zapalala sie po nagrzaniu silnika i przy obrotach 1900obr./min. , a juz przy 2000 gasla, okazalo sie ze panewki wszystkie do wymiany i szlif walu,a winna byla pompa oleju za duze luzy juz miala, i jak sie olej rozgrzal to nie bylo smarowania
[ Dodano: 23 Sty 2008 14:40 ]
jak bedziesz sprawdzal to w dwoch miejscach to rob,w glowicy z prawej strony i nad filtrem oleju,wkrecasz manometr w miejsce czujnikow cisnienia oleju
[ Dodano: 23 Sty 2008 14:44 ]
jezeli masz dobre czujniki i poziom oleju ok. to moze byc winna pompa oleju albo panewki,wiem bo ostatnio to przerabialem w passacie1.8,kontrolka zapalala sie po nagrzaniu silnika i przy obrotach 1900obr./min. , a juz przy 2000 gasla, okazalo sie ze panewki wszystkie do wymiany i szlif walu,a winna byla pompa oleju za duze luzy juz miala, i jak sie olej rozgrzal to nie bylo smarowania
Chcesz kolego powiedzieć że połowa lub 3/4 miarki może spowodować palenie się kontrolki smarowania bez urazy ale ja poszukuję konkretnej porady co jest przyczyną - zapalania się kontrolki smarowania i to po dobrym nagrzaniu silnika, bo przy spokojnej jeździe jest ok' .duszekm pisze: Ja u siebie olej zalewam nie do połowy, nie na 3/4, ale nieco poniżej max. i tak jest najlepiej dla silnika...
Przyzczyną świecenia kontrolki może być tylko niski poziom oleju, lub wadliwy czujnik poziomu
Sprawdz poziom oleju na zimnym silniu najepiej rano przed odpaleniem
Olej jest na odpowiednim poziomie, czujniki obydwa nowe
Jaki kolor czujnika pow. być w głowicy, a jaki przy filtrze, ja mam głowica-brąz, filtr-biały.
Jakie powinno być ciśnienie przy jakich obrotach - w głowicy a, jakie przy filtrze.
Czyli bez zdjęcia misy się nie obejdzie ?
Pozdrówko
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 00:54 przez kaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
Witamaluk94 pisze:proponuje na sam poczatek zalac autko nowym olejem np castrol texon
Castrol to wiadomo, a co to jest "texon" bliżej proszę ? !!!
Silnik został zalany olejem Midland 15W40 a wcześniejsza nazwa to Quaker State, jeżeli ktoś znał Quakera to nie muszę nic więcej mówić na temat tego oleju, tu link do strony jak by ktoś chciał se poczytać :
http://www.midland.pl/
Dzięki kolego będę se chyba musiał zajrzeć pod tą miskę co tam się dzieje z pompę i ewentualnie z panewkami, ale najpierw pomierzę ciśnienie.chodorek1981 pisze:jezeli czujniki dobre i poziom dobry,to przyczyna moze byc pompa olejowa, lub panewki, a cisnienie to min. 2bary przy 2000obr./min. i temp. silnika 80 stopni C
Ciśnienie mierzymy przy filtrze czy przy głowicy ?
Jakie ciśnienie przy filtrze jakie przy głowicy ?
Czy wskazane ciśnienie na wolnych obrotach coś obrazuje czy niema to znaczenia czy ważne jest tylko przy 2000obr./min ?
Według mnie to masz nie bardzo z tymi czujnikami ponieważchodorek1981 pisze: a ja mam czujniki w filtrze brązowy a w glowicy niebieski,
brązowy jest na 0,3 bar nie wiem od ilu do ilu znalazłem tylko że na 0,3 bar
niebieski 0,15-0,35 bar
szary 0,75-1,05 bar
czarny 1,2-1,5 bar
biały 1,6-2 bar
Więc brązowy i niebieski to praktycznie to samo i mogą być zamienne zresztą w wielu sklepach i hurtowniach zamienia się jeden na drugi !!!
Więc przy filtrze powinieneś mieć na pewno coś innego, wydaje mi się że biały ale ręki nie dam uciąć.
Pozdrówko
Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czujniki w VW możemy podzielić na dwie grupy. Czujniki zaniku ciśnienia oleju i czujniki niedostatecznego ciśnienia oleju. Mają one różne kolory ale oprucz ciśnienia na jakie są wyskalowane róznią się również zasadą działania. I tak np. niebieski jest to czujnik zaniku ciśnienia oleju. w stanie spoczynkowym jego obwód elektryczny jest zamknięty. Obwód otwiera się po przekroczeniu ciśnienia znamianowego. Biały np. czujnik niedostatecznego ciśnienia oleju . Jego obwód elektryczny działa odwrotnie a więc w stanie spoczynkowym jest otwarty. Obwód zamyka się po przekroczeniu ciśnienia znamianowego. Kolor pierwszego rodzaju czyjników nie jest aż tak ważny ponieważ ich parametry są prawie identyczne natomiast kolor drugiego czujnika jest zależny typu silnika w jakim się znajduje.
No w końcu jakieś ciekawe informacje. Dziękihasiek pisze:Czujniki w VW możemy podzielić na dwie grupy. Czujniki zaniku ciśnienia oleju i czujniki niedostatecznego ciśnienia oleju. ....
A jak działa brązowy ?
I w jaki sposób fachowo dokonać pomiaru ciśnienia ?
To chyba oto Ci chodzi kolego:aluk94 pisze:olel texion
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028293
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028294
I na pewno go można zamówić w każdym sklepie, a nikt tego nie trzyma na półce bo taki towar nie schodzi. Trzeba go będzie spróbować w takim razie, a który z nich masz zalany ?
Pozdrówko
Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
mam zalany olej z drugiego linku mozna go nabyc w warsztatach samockodowych ktore maja w swojej ofercie produkty tego producenta nie kupowac oleju w sklepach a bron boze w marketach przedstawiciel castrola na szkoleniu kiedys powiedzial ze oleje w sklepach nie maja tych wartosci co oleje w warsztatach bo w razie jekiejs usterki klient wroci z reklamacja do warsztatu ktory bedzie musial mu usunac ta usterka a z oliwka ze sklepu moze miec pretensje do samego siebie
'pozdrawiam
'pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:53
- Lokalizacja: zabrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości