Ściąga po wymianie łożyska. Geometria dobra
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 108
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
- Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
- Kontakt:
witam podłaczam sie do tematu mam ten sam problem w moim golfie mnie sciaga na lewo i to dosc mocno wymienialem amortyzatory lacznie z lozyskami opisywanymi wczesniej,poduszki wszystkie ok ,sprawdzalem go na hamowni zero oporow geometria robiona w 3 roznych zakladach i zawsze wychodzi ze wszystko jest ok. opony zmieniane wiec tez to wykluczylem .powiem szczerze ze tez trace do niego sile.na szarpakach tez wszystko ok.pozostaje mi tylko układ kierowniczy moze to kolumna jest walnieta ale nie wiem jak to sprawdzic chyba zeby zalozyc inna ale pewnosci znow nie ma. pozdrawaiam
- barton23
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 14:04
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
pablo2303 a po co odkręcałeś od zwrotnicy skoro i tak cały amor wyciągałeś ?
Mogłeś przykręcić w tym samym miejscu to by sie bardzo nie zmieniło(chociaż wątpię). Na stacji diagnostycznej to jest taki obraz mniej więcej bo on tam staje na takie czarnej macie i mierzy prawe według lewego i to mierzy tylko zbieżność. Nie wiem czy kojarzę dobrze ale skoro odkręcałeś te 3 śruby pod piastą mocujące do wahacza to nie zmieniłeś zbierzności tylko kąt pochylenia koła.
Mogłeś przykręcić w tym samym miejscu to by sie bardzo nie zmieniło(chociaż wątpię). Na stacji diagnostycznej to jest taki obraz mniej więcej bo on tam staje na takie czarnej macie i mierzy prawe według lewego i to mierzy tylko zbieżność. Nie wiem czy kojarzę dobrze ale skoro odkręcałeś te 3 śruby pod piastą mocujące do wahacza to nie zmieniłeś zbierzności tylko kąt pochylenia koła.
TDI - To Dobrze Iezdzi :)
No dokładnie zmienił się kąt pochylenia koła i dlatego chciałem ustawić geometrię czyli właśnie o to pochylenie mi chodziło.barton23 pisze:Nie wiem czy kojarzę dobrze ale skoro odkręcałeś te 3 śruby pod piastą mocujące do wahacza to nie zmieniłeś zbierzności tylko kąt pochylenia koła.
Zależy mi na tym bo juz wcześniej miałem wymieniane amory i nigdy geometria nie była ustawiana, a muszę kupić nowe opony i nie chcę zeby się nie równo zjechały (stare zimówki były nie równo zdarte)
Tak wiem jak to zrobić, ale i tak miałem zamiar ustawić geometrię, a ten pajac na stacji mi nie chciał robić bo powiedział że jest dobrze!! Kierownica nadal krzywo i lekko idzie na prawo, więc mam nadzieję że ta geometria załatwi sprawę, ale to dopiero w przyszłym tygodniu, jak znajde kogoś komu bedzie się chciało to ustawiać. hehe
Do wszystkich tych którzy w tym temacie opisywali,że wszystko z autem ok a i tak ściaga- przyznam,że nie daje mi to spokoju i przyszła mi do głowy jeszcze jedna mysl-skoro z przodu wszsytko jest nówka i ustawiona na kompie, to przyczyna ściagania przeciez może byc tył! Te stalowo gumowe silentbloki w mocowaniu belki skretnej zużywają sie i belka może wówczas powodowac ściaganie. Sprawdźcie je sobie-jesli guma odłazi od metalu lub łaczenie gumy jest peknięte to są na pewno zjechane
Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
- Lokalizacja: Świętohłowice
aj też się podłącze pod temat
Dodam że autko ściągało mi w lewo
Zrobiłem zawieszenie przednie amory poduszki łozyska amorów. Oczywiście zrobiłem pełną geometrię konty pochylenia zbieżności itp, sprawdzone opory toczenia.
Założone 3 różne komplety kół i ściąga - jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł choćby najgłupszy i niedorzeczny to niech napisze bo dostane @$#@#&^$*&^&^ z tym ściąganiem
Zrobiłem zawieszenie przednie amory poduszki łozyska amorów. Oczywiście zrobiłem pełną geometrię konty pochylenia zbieżności itp, sprawdzone opory toczenia.
Założone 3 różne komplety kół i ściąga - jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł choćby najgłupszy i niedorzeczny to niech napisze bo dostane @$#@#&^$*&^&^ z tym ściąganiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
- Lokalizacja: Świętohłowice
Witam wszystkich...
koledzy... ja w swoim mk3 mam dokladnie ten sam problem i wszystkie opisy powyzej, w mniejszym, wiekszym ub calkowitym stopniu sie pokrywaja z moja sytuacja...
pomino dwukrotnego sprawdzenia i minimalnej korekty zbieznosci+geometria+zmina kól auto mi sciaga w lewo i zeby jechac na wprost musze kontrowac lekko w prawo (i kierownica jest wtedy minimalnie w prawo skoro kontruje). Na dodatek podobnie jak kolega pisal powyzej... w zimie na zimowkach i przy nizszej temp to sciaganie jest jakby wieksze, a przynajmniej takie sprawia wrazenie.
Dodam... w lecie wymienilem cale zawieszenie, gumy, silentbloki, lozyska, bebny, tarcze, drazki... i jak bylo przed (sciagalo) tak jest po (tez sciaga w ta sama strone i tak samo)... pomimo komputerowej geometrii i zbieznosci. Autko bylo oderzone w lewy przod, tzn wpadlo do rowu kiedys i nie wiem jak to wygladalo, ale mialo wymieniany blotnik... czy komputerowa diagnostyka nie wykazalaby, ze geometria albo zbieznosc sa nie do ustawienia ? (skoro wszystko jest ok i w granicahc tolerancji). A moze faktycznie nalezy sprawdzic to ... wyprzedzenie jednego kola wzgledem drugiego, bo moze cofniete albo co...? myslicie, ze zrobia to dobrze w serwisie vw? probowal ktos u nich?
z gory dziekuje i posdrawiam
koledzy... ja w swoim mk3 mam dokladnie ten sam problem i wszystkie opisy powyzej, w mniejszym, wiekszym ub calkowitym stopniu sie pokrywaja z moja sytuacja...
pomino dwukrotnego sprawdzenia i minimalnej korekty zbieznosci+geometria+zmina kól auto mi sciaga w lewo i zeby jechac na wprost musze kontrowac lekko w prawo (i kierownica jest wtedy minimalnie w prawo skoro kontruje). Na dodatek podobnie jak kolega pisal powyzej... w zimie na zimowkach i przy nizszej temp to sciaganie jest jakby wieksze, a przynajmniej takie sprawia wrazenie.
Dodam... w lecie wymienilem cale zawieszenie, gumy, silentbloki, lozyska, bebny, tarcze, drazki... i jak bylo przed (sciagalo) tak jest po (tez sciaga w ta sama strone i tak samo)... pomimo komputerowej geometrii i zbieznosci. Autko bylo oderzone w lewy przod, tzn wpadlo do rowu kiedys i nie wiem jak to wygladalo, ale mialo wymieniany blotnik... czy komputerowa diagnostyka nie wykazalaby, ze geometria albo zbieznosc sa nie do ustawienia ? (skoro wszystko jest ok i w granicahc tolerancji). A moze faktycznie nalezy sprawdzic to ... wyprzedzenie jednego kola wzgledem drugiego, bo moze cofniete albo co...? myslicie, ze zrobia to dobrze w serwisie vw? probowal ktos u nich?
z gory dziekuje i posdrawiam
- barton23
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 14:04
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
ściaganie wygrało
Ja miałem badane wyprzedzenie koła i nic wszelkie pomysly sie skonczyly i wbijam w to bo juz nie mam sily
TDI - To Dobrze Iezdzi :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 250 gości