Co to za jednostka... ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: dellos » ndz sty 20, 2008 21:05

Krzysztofie właśnie słyszałem, że jest to wersja 115km, niestety mam zamontowaną skrzynię 4 biegową którą muszę wywalić. Mam też problemy z wolnymi obrotami ale będzie silnik robiony :)

Generalnie droga do objęcia:
- remont jak potrzebny będzie
- nowe uszczelki
- rozprężenie silnika
- może turbinka i intercooler

w MK1 jest full miejsca na intercooler i inne duperele :) szczególnie, że ten silniczek taki malusio... na co Krzysztofie mam zwracać uwagę bo Masz pewno doświadczenia z tym silniczkiem ?? :)



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » ndz sty 20, 2008 21:16

Powiem szczerze że mam teraz Corrado G60 i gdybym zdemontował sprężarke to jest identyczny silnik jak ten co posiadasz. Potencjał ma super. Zastanawal bym sie na twoim miejscu czy nie poszukać do niego właśnie sprężarki od G60 + kolektor + wtrysk DIGIFANTA( wszystko od Corrado G60) i miałbyś wtedy nie 115 lecz 160KM. Wiem że G60 jest owiąny złą sławą z powodu remontów sprężarki (są drogie). Gdybyś to zrobił to jeszcze mała zabawa z chipem + mniejsze kolo na sprężarke i może by było ok 200KM lub lepiej. Ale zaczekaj na inne opinie bo może jest inny sposób i tańszy na większą moc.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

dellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: dellos » ndz sty 20, 2008 21:27

A Krzysztofie generalnie mam na coś uważać przy tym silniku ?? Jakieś jego słabe strony, które warto po zakupie przejrzeć ?? :) Nie ukrywam, że kasa bardzo potrzebna i nie ma na razie mowy na jakieś szalenie :(((

Ale jakoś wydoję kasę teraz na nowy olej, świece i pasek rozrządu ale już sam będę w domu grzebał bo nie ma kasy na to by oddać do serwisu...



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » ndz sty 20, 2008 21:40

Jedyne co może być w tym silniku godne uwagi to sprawdzenie wtrysków czy śą szczelne , uszczelniacze w których one siedzą czy nie są sparciałe. Wymiana oleju na czas bo inaczej zaczyna cykać jak dieselek tylko ciszej i nie myl tego z cykaniem pompy wtryskowej. Filtr powietrza bo zmniejszony przepływ może zakłucić prace wtrysków. Szczelność połączeń na dolocie do kolektora co jest tu akurat bardzo ważne. Czy wiesz że ten silniczek posiada chłodniczke oleju na filtrze? Gratuluje zakupu. Silnik bezawaryjny jak sie zmienia to co trzeba na czas. :grin: Jak coś to pomoge w miare możliwości.


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

dellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: dellos » ndz sty 20, 2008 21:43

Czyli skoro silnik dobry to superowo :) a to orginał z MK1 bo z tego co pisałeś GX to jest raczej mk2 :P



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » ndz sty 20, 2008 21:56

Nie wiem czy to oryginał. Ja kupiłem swoją dwójkęe zaraz po wejściu Polski do Uni. Miałem tam właśnie ten silniczek ale co dziwne to w nadwoziu GL 5 drzwiowym. Kto by pomyślał, silnik GTI w takim nadwoziu. Może ktoś sobie tak zażyczył w fabryce. U Ciebie też tak mogło być kiedyś. :bigok:


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

motorufus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: czw lut 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: motorufus » ndz sty 20, 2008 22:01

Jeżeli jest to MK I to silnik 1,6 i 112-115 koni (różnie podają). Miałem niegdyś takie cudo. naprawdę kręci się do 100 w okolicach 8,5 sek i to bez żadnego problemu. Skrzynię też miałem czwórkę i powiem ci że nie jest to złe rozwiązanie bo ma fajne przełożenia. chociaż maksymalna była słaba bo tylko 165 ale w normalnej eksploatacji wystarczy. później założyłem skrzynię piątkę i 2 paczki wycisnąłem z niej na A4. Sprzedałem tylko ze względu na tragiczny stan blach, ale gdybym trafił w dobrym stanie to bym brał bez namysły. życzę wytrwałości bo naprawdę warto. :pub:



krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » ndz sty 20, 2008 22:12

motorufus pisze:Jeżeli jest to MK I to silnik 1,6 i 112-115 koni
Zgadza sie. W pierwszym Golfie I miałem taki motor ale jest małe ale ; ten motor o którym mówisz jest to 1,6 i ma gażnik dwugardzielowy. Co do mocy zgoda 115KM u mnie była jeszcze fabryczna grzałka z tylu w bloku do utrzymania temperatury ok. 40 stopni WERSJE TYLKO NA SZWECJE i gdzieś tam w tamte strony. W tym temacie mówimy o innym silniku. Ale brawo za dobrą wiedze. :bigok: :grin: Pozdrawiam


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

dellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: dellos » ndz sty 20, 2008 22:17

No tak ale mój to 1.8 czy 1.6 bo wydaje się że 1.8 z tego co piszecie więc nie o tym 1.6 mówimy zresztą jeździ jak potrzeba narazie a skrzynkę 5tkę dostanie jak kupię :)



Awatar użytkownika
kamil g60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: śr sie 01, 2007 23:04
Lokalizacja: Suwalki
Kontakt:

Post autor: kamil g60 » ndz sty 20, 2008 23:02

Ten co na zdjeciu to jest silnik 1.8


Moje G60. Wjedż i oceń.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131744

Kupie BBs 15 RS lub Rm lub ranty


Filmik kiedys tak wygladał:)
http://pl.youtube.com/watch?v=jmtjYS3gS_A

Filmik 0-100km/h
http://pl.youtube.com/watch?v=ODqKlLZvth8

dellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: dellos » ndz sty 20, 2008 23:42

Tak już ustaliliśmy wreszcie 1.8 GX v8 na wtrysku mechanicznym :) i już będę się rozglądał za klamotami od G60 w celu lekkiego tuningu ale wpierw kasa musi zostać zdobyta a jak narazie została na golfa wydana i cięko przędę :((( ale w Niedzielę na Poznański zjazd pewno go dotankuję za jakieś ostatnie grosze :)


Serdecznie Pozdrawiam,
Marcin vel. dellos,
motto: "Old Volkswagens Neve Die, They Just Get Lower!"
Sprzedam wspomaganie kierownicy golf mk1 !!!

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » ndz sty 20, 2008 23:49

Bedzie dobrze. uszy do góry :bigok: Co do tego kompresora G60 to musiszposzukać śrub od G60 do zamocowania Kompresora na bloku. Miejsce na pompie wodnej masz przystosowane. Porywasz sie na coś trudnego. Ciężko bedzie. Licząc koszty z grubsza nie wiem czy nie warto poszukać samej jednostki G60 bo może być nawet taniej. Popytaj na forum co sie lepiej opłaca. Pozdrawiam. :grin:


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

dellos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: dellos » pn sty 21, 2008 01:39

Myśle że 2000zł może kosztować kompletne G60 bo tak coś mi kumpel mówił, że może za tyle znajdę. Ale 2000zł to kupa kasy więc niestety pozostaje w marzeniach narazie :P


Serdecznie Pozdrawiam,
Marcin vel. dellos,
motto: "Old Volkswagens Neve Die, They Just Get Lower!"
Sprzedam wspomaganie kierownicy golf mk1 !!!

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 21, 2008 02:32

krzysztof w pisze:Powiem szczerze że mam teraz Corrado G60 i gdybym zdemontował sprężarke to jest identyczny silnik jak ten co posiadasz. Potencjał ma super. Zastanawal bym sie na twoim miejscu czy nie poszukać do niego właśnie sprężarki od G60 + kolektor + wtrysk DIGIFANTA( wszystko od Corrado G60) i miałbyś wtedy nie 115 lecz 160KM.
masz prawie rację, bo PG czyli g60 jest zbudowany pratycznie na PFi, różnica polega jeszcze na wałkach , panewkach, tłokach (g60 ma natrysk na denko tłoka)
poza tym dokupić by trzeba cała wiązkę i pomontowac cały szereg czujników. G60 ponadto jest odprezony (chyba uszczelką i tłokami), pradopodobnie zawory są nieco inne (nie chodzi mi o wymairy bo to jest akurat takie samo)
takze przeróbka tego na g60 jest nieopłacalna tym bardzije ze cieżko dostac poszczególne czesci od g60, predzej caly silnik z osprzetem.
W zasadzie tego mk1 do g60 pasuje tylko kolektor ssacy. Bratem blizkiekiem dla g60 jest gti 8v z mk2 czyli PF
ten o ktorym tu mowa z mk1 to jest poprzednik PF, rożnią się przede wszystkim wtryskiem, widze tez ze tu jest silownik podcisnieniowy do sterowania zapłonem co swiadczy o dosc starym kompie, w mk2 gti juz ich nie bylo
tak czy inaczej zmierzam do tego ze przeróbka na g60 to mnóstwo czesci do zdobycia ( zupełnie inny wtrysk tu jest mechaniczny a w g60 sterowany kompueterem, spezarka, węże , intercooler, wiazka el , komputer, kilka czujników z g60, łapy silnika, przepustnica, paski napędowe, chłodnica i przygotowanie do doładowania w postaci odprężenia oraz tłoki z g60, potem panewki itd itd na pewno o wileu nie wiem i o wielu zapomnialem) i jest to raczej nieoplacalne
Juz Pf nie opłaca sie przerabiać na PG a co dopiero motor na innym wtrysku
Ostatnio zmieniony pn sty 21, 2008 02:33 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 458 gości