słabe ładowanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
słabe ładowanie
Witam jak zawsze przeglądnąłem forum jednak nie mogłem znaleźć odpowiedzi więc to mój pierwszy post tutaj i witam wszystkich.
Rozładował mi się akumulator i to w czasie jazdy Był to okres przedświąteczny więc zakupy itp Pomyślałem że to może od częstego uruchamiania. Naładowałem a tu po paru dniach znowu to samo. kupiłem nowy akumulator i znów to samo. Sprawdziłem ładowanie i okazuje się że ma 12,5 - 11,8 na pełnym obciążeniu. Wymieniłem regulator napięcia to samo, wymieniłem jeszcze dwa razy regulator za każdym razem innej firmy i to samo. Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15 jak podłącze do aku spada na 12. Nie jestem elektrykiem ale z tego co się dowiedziałem z forum powinienem mieć ładowanie około 14 zawsze nawet jak podłącze akumulator.
p.s. Problemy zaczęły się po zakupieniu CB radia i podłączeniu do wtyku zapalniczki jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo. Silnik TD 1.6 swap z benzyny 1.8
edit: kontrolka ładowania się nie świeci
Rozładował mi się akumulator i to w czasie jazdy Był to okres przedświąteczny więc zakupy itp Pomyślałem że to może od częstego uruchamiania. Naładowałem a tu po paru dniach znowu to samo. kupiłem nowy akumulator i znów to samo. Sprawdziłem ładowanie i okazuje się że ma 12,5 - 11,8 na pełnym obciążeniu. Wymieniłem regulator napięcia to samo, wymieniłem jeszcze dwa razy regulator za każdym razem innej firmy i to samo. Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15 jak podłącze do aku spada na 12. Nie jestem elektrykiem ale z tego co się dowiedziałem z forum powinienem mieć ładowanie około 14 zawsze nawet jak podłącze akumulator.
p.s. Problemy zaczęły się po zakupieniu CB radia i podłączeniu do wtyku zapalniczki jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo. Silnik TD 1.6 swap z benzyny 1.8
edit: kontrolka ładowania się nie świeci
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 16:59 przez strang, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witamstrang pisze:11,8 na pełnym obciążeniu
To rzeczywiści niskie napięcie.
jakieś urządzenie pobiera tobie sporo prądu . Musisz je odnaleźć.strang pisze: Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15
Pewne jest że urządzenia podłączone potrafią pobierac dużo energi np.150W. Równie duzo prądu pobieraja np. podgrzewanie szyb, światła mijania.
Ja np mam na odpalonym silniku przy obciążeniu ok 13,9V.
Myślę że napioęcie rzedu 13,5V to minimalne.
Nie znam sie na Cb ale to zapewne będzie ono. Sam pewnie wiesz lepiej jak ono jest podłączone. Wyczytaj, być może w stanie czuwania także pobiera prąd.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
strang, został Ci alternator jescze do wymiany a powaznie to posprawdzaj wszystkie przewody idace od alternatora, oczysc wszystko , przesledz droge kabla, od alternatora do Aku, moze gdzies jest przerwany , moze na łączeniu cos zaniedziało, zardziewiało , jezeli wszystko bedzie ok , to chyba bedzie winny alternator.
[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 4:25 pm ]
[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 4:25 pm ]
Maćkooo pisze:Nie znam sie na Cb ale to zapewne będzie ono. Sam pewnie wiesz lepiej jak ono jest podłączone. Wyczytaj, być może w stanie czuwania także pobiera prąd.
strang pisze:jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
strang proponuję sprawdzić alternator a jeśli nie umiesz (ja nie:() to podjedź do elektryka i niech sprawdzi. za to nic nie zapłacisz. Ja miałem podobny przypadek i okazało się, że i szczotki i uzwojenie poszły. Za pełną regenerację zapłaciłem 150 zł i mam spokój
zacznij od sprawdzenia tego bo to nic nie kosztuje.
P.s. Czytając wszystkie wypowiedzi jestem w szoku bo u mnie ładowanie pokazuje na pełnym obciążeniu 12.6. Czy to źle? Osobiście nie odczuwam z tego powodu żadnych dolegliwości. Mam tylko elektryczby szyber i centralkę, nie liczę radia bo to oczywiste proszę o odpowiedź bo się ciut zmartwiłem i nie wiem czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć
zacznij od sprawdzenia tego bo to nic nie kosztuje.
P.s. Czytając wszystkie wypowiedzi jestem w szoku bo u mnie ładowanie pokazuje na pełnym obciążeniu 12.6. Czy to źle? Osobiście nie odczuwam z tego powodu żadnych dolegliwości. Mam tylko elektryczby szyber i centralkę, nie liczę radia bo to oczywiste proszę o odpowiedź bo się ciut zmartwiłem i nie wiem czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 18:36 przez zbysio84, łącznie zmieniany 1 raz.
guti pisze:czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć
idz , po regeneracji i 12 V ? to ja dziekuje za takie naprawy
ok. dzięki stary a powiedz mi jaki to może mieć wpływ na aku lub ogólnie na samochód bo już kilka miechów tak jeżdżę i aku sprawdzałem testerem i nic nie zauważyłem. Ale w poniedziałek to go na pewno odwiedzę
VW jest Bogiem a GOLF nałogiem
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
nic wielkiego sie nie stanie, aku MOZE byc niedoladowane, ale np jak masz aku na gwarancji jescze i pojedziesz do sklepu to koles na pewno Ci zmierzy napiecie ladowania, jezeli nie bedzie sie zgadzało to nie uzna gwarancji , gdyz nie spiełniłes warunków.zbysio84 pisze:ok. dzięki stary a powiedz mi jaki to może mieć wpływ na aku lub ogólnie na samochód bo już kilka miechów tak jeżdżę i aku sprawdzałem testerem i nic nie zauważyłem. Ale w poniedziałek to go na pewno odwiedzę
znam taki przypadek ze koles mierzyl koledze ladowanie, wedlug sprzedawcy bylo 12 z groszem a u kumpla ( elektronika ) wychodzilo ponad 14 kilka km dalej i juz widzisz jaki spadek napiecia
[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 6:00 pm ]
chyba ze masz zalozony taki regulator ktory nie przepuscza wiecej jak 13 V , ale chyba takiego jeszcze nie widzialem
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Jednak to nie wtyk od zapalniczki Na włączonym silniku wyciągałem po kolei wszystkie bezpieczniki jeszcze i nic to nie dało napięcie ładowania dalej 12 czy to możliwe że regulator nie chce puścić więcej napięcia skoro aku jest naładowane?? Tyle że włożyłem aku szwagra i to samo było i Pomiary wykonywałem też dwoma miernikami mam już dość jak do poniedziałku nie dam rad to dam zarobić elektrykowi.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html
ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V
http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html
[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 1:20 am ]
ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html
ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V
http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html
lub taki http://www.allegro.pl/item297469274_reg ... cedes.html
chodzi o budowe no i sa 14 V
ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V
http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html
[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 1:20 am ]
ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html
ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V
http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html
lub taki http://www.allegro.pl/item297469274_reg ... cedes.html
chodzi o budowe no i sa 14 V
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 482 gości