Faluja obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pavlo GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: pn sty 14, 2008 22:27
Lokalizacja: bochnia

Faluja obroty

Post autor: Pavlo GT » czw sty 17, 2008 20:43

Witam Wszystkich.
Poczytałem sobie trochę na temat falowania i spadków obrotów, ale u mnie jest chyba trochę inaczej. Pozwolę opisać sobie objawy w moim MK3 1,6 GT typ silnika AFT. Sytuacja bez względu na to czy jazda jest na gazie czy na benzynie występuje tak samo może na benzynie jest trochę mniejszy spadek obrotów. Podczas jazdy gdy wrzucę luz obroty spadają do 500 a następnie wracają na 900-1000 obr, z regóły nie jest to falowanie po prostu spadają w dół a następnie wskazówka wraca na 900 i jest ok. Bardzo rzadko ale czasem wskazówka zjadzie na 500 skoczy na 900 potem spada na 600 i z powrotem na 900 spadek na 700 i się normuje na 900 ale to raczej przy tym jak staję na skrzyżowaniu. Jeszcze nic nie robiłem powoli będę się do tego zabierał. Na początek myślę o przepustnicy i o resecie kompa. Czy ktoś wie czy w tym silniku to skomplikowana dostać się do niej a może ktoś już to przetrenował. Acha czy rozłączenie akumulatora przy tym silniku powoduje wykasowanie błędów czy trzeba jechać na VAG. Dzieki za podpowiedzi.
_________________
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 09:18 przez Pavlo GT, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob sty 19, 2008 23:34

rozlaczenie aku skasuje bledy
podobne objawy sa przy uszkodzonym TPSie-obroty tez faluja



Deniro1981

Post autor: Deniro1981 » sob sty 19, 2008 23:38

juz probowalem, zrobilem reseta i nic nie pomoglo, podejzewam ze to przepustnica ale nie jestem do konca pewny.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob sty 19, 2008 23:42

Rozłączenie aku przy tym silniku nie wyczyści błędów. Po wyczyszczeniu przepustnicy możesz jedynie odłączyć aku w celu ponownej kalibracji przepustnicy, która jednak zostanie dokonana do starych nastaw podstawowych. Jeśli wiec czyszczenie i odpięcie pomoże to nie znaczy że są skasowane błędy. Wówczas wystarczy udać się na VAG w celu usunięcia zapisanych błędów. Przy okazji sprawdź kąt wyprzedzenia zaplonu



Awatar użytkownika
Qban
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr sie 18, 2004 22:46
Lokalizacja: DOLNY ŚLĄSK

Post autor: Qban » sob sty 19, 2008 23:45

Miałem podobne objawy. Pojechałem do warsztatu wyczyścili mi przepustnice ustawili wszystko na nowo i jest ok. Koszt czyszczenie + adaptacja VASem to 100zl.



Deniro1981

Post autor: Deniro1981 » sob sty 19, 2008 23:55

w takim razie w poniedzialek ruszam na poszukiwania jakiegos dobrego mechanika, dzieki :bigok:



Awatar użytkownika
Qban
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr sie 18, 2004 22:46
Lokalizacja: DOLNY ŚLĄSK

Post autor: Qban » sob sty 19, 2008 23:58

Spoko. Nie ma problemu. Powodzenia



Jari88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 21, 2009 19:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jari88 » sob cze 27, 2009 18:32

A możecie mi chłopaki powiedzieć jakie są objawy 'zmęczenia' silniczka krokowego? Bo dzieje sie u mnie praktycznie tak samo też falują przy hamowaniu i zrzucaniu biegu, a także przy odpalaniu, chociaż ostatnio jak odpalam na biegu ze sprzegłem to obroty tak spadają że aż gaśnie auto, to też wszystko przez tą przepustnice?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 413 gości