słabe ładowanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

strang
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 11, 2007 16:37
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

słabe ładowanie

Post autor: strang » sob sty 19, 2008 16:54

Witam jak zawsze przeglądnąłem forum jednak nie mogłem znaleźć odpowiedzi więc to mój pierwszy post tutaj i witam wszystkich.
Rozładował mi się akumulator i to w czasie jazdy Był to okres przedświąteczny więc zakupy itp Pomyślałem że to może od częstego uruchamiania. Naładowałem a tu po paru dniach znowu to samo. kupiłem nowy akumulator i znów to samo. Sprawdziłem ładowanie i okazuje się że ma 12,5 - 11,8 na pełnym obciążeniu. Wymieniłem regulator napięcia to samo, wymieniłem jeszcze dwa razy regulator za każdym razem innej firmy i to samo. Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15 jak podłącze do aku spada na 12. Nie jestem elektrykiem ale z tego co się dowiedziałem z forum powinienem mieć ładowanie około 14 zawsze nawet jak podłącze akumulator.
p.s. Problemy zaczęły się po zakupieniu CB radia i podłączeniu do wtyku zapalniczki jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo. Silnik TD 1.6 swap z benzyny 1.8
edit: kontrolka ładowania się nie świeci
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 16:59 przez strang, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob sty 19, 2008 17:21

strang pisze:11,8 na pełnym obciążeniu
Witam
To rzeczywiści niskie napięcie.
strang pisze: Jak ściągnę klemy z akumulatora to ładowanie jest 14,8 - 15
jakieś urządzenie pobiera tobie sporo prądu . Musisz je odnaleźć.

Pewne jest że urządzenia podłączone potrafią pobierac dużo energi np.150W. Równie duzo prądu pobieraja np. podgrzewanie szyb, światła mijania.

Ja np mam na odpalonym silniku przy obciążeniu ok 13,9V.
Myślę że napioęcie rzedu 13,5V to minimalne.

Nie znam sie na Cb ale to zapewne będzie ono. Sam pewnie wiesz lepiej jak ono jest podłączone. Wyczytaj, być może w stanie czuwania także pobiera prąd.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sty 19, 2008 17:23

strang, został Ci alternator jescze do wymiany :D a powaznie to posprawdzaj wszystkie przewody idace od alternatora, oczysc wszystko , przesledz droge kabla, od alternatora do Aku, moze gdzies jest przerwany , moze na łączeniu cos zaniedziało, zardziewiało , jezeli wszystko bedzie ok , to chyba bedzie winny alternator.

[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 4:25 pm ]
Maćkooo pisze:Nie znam sie na Cb ale to zapewne będzie ono. Sam pewnie wiesz lepiej jak ono jest podłączone. Wyczytaj, być może w stanie czuwania także pobiera prąd.


strang pisze:jednak teraz bez CB jeżdżę i jest dalej to samo.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
zbysio84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 25, 2007 18:10
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: zbysio84 » sob sty 19, 2008 18:33

strang proponuję sprawdzić alternator a jeśli nie umiesz (ja nie:() to podjedź do elektryka i niech sprawdzi. za to nic nie zapłacisz. Ja miałem podobny przypadek i okazało się, że i szczotki i uzwojenie poszły. Za pełną regenerację zapłaciłem 150 zł i mam spokój :hmm:
zacznij od sprawdzenia tego bo to nic nie kosztuje.

P.s. Czytając wszystkie wypowiedzi jestem w szoku bo u mnie ładowanie pokazuje na pełnym obciążeniu 12.6. Czy to źle? Osobiście nie odczuwam z tego powodu żadnych dolegliwości. Mam tylko elektryczby szyber i centralkę, nie liczę radia bo to oczywiste :grin: proszę o odpowiedź bo się ciut zmartwiłem i nie wiem czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć :grin:
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 18:36 przez zbysio84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sty 19, 2008 18:43

zbysio84 pisze:czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć

idz , po regeneracji i 12 V ? to ja dziekuje za takie naprawy


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

strang
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 11, 2007 16:37
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: strang » sob sty 19, 2008 18:50

Ale jeśli alternator jeśli się odepnie pokazuje 15V to chyba dobrze więc myślałem że to regulator napięcia ale chyba niemożliwe żeby oryginalny + 3 różne były wadliwe. Tak sobie właśnie pomyślałem że może to być gniazdo zapalniczki bo w sumie zaczęło się od tego jak tam wetknąłem wtyk.



Awatar użytkownika
zbysio84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 25, 2007 18:10
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: zbysio84 » sob sty 19, 2008 18:51

guti pisze:czy mam iść z psem do elktryka i go poszczuć

idz , po regeneracji i 12 V ? to ja dziekuje za takie naprawy

ok. dzięki stary a powiedz mi jaki to może mieć wpływ na aku lub ogólnie na samochód bo już kilka miechów tak jeżdżę i aku sprawdzałem testerem i nic nie zauważyłem. Ale w poniedziałek to go na pewno odwiedzę :grrr:


VW jest Bogiem a GOLF nałogiem

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sty 19, 2008 18:59

zbysio84 pisze:ok. dzięki stary a powiedz mi jaki to może mieć wpływ na aku lub ogólnie na samochód bo już kilka miechów tak jeżdżę i aku sprawdzałem testerem i nic nie zauważyłem. Ale w poniedziałek to go na pewno odwiedzę
nic wielkiego sie nie stanie, aku MOZE byc niedoladowane, ale np jak masz aku na gwarancji jescze i pojedziesz do sklepu to koles na pewno Ci zmierzy napiecie ladowania, jezeli nie bedzie sie zgadzało to nie uzna gwarancji , gdyz nie spiełniłes warunków.
znam taki przypadek ze koles mierzyl koledze ladowanie, wedlug sprzedawcy bylo 12 z groszem a u kumpla ( elektronika ) wychodzilo ponad 14 :) kilka km dalej i juz widzisz jaki spadek napiecia :D

[ Dodano: Sob Sty 19, 2008 6:00 pm ]
chyba ze masz zalozony taki regulator ktory nie przepuscza wiecej jak 13 V , ale chyba takiego jeszcze nie widzialem :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

bettek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:01
Lokalizacja: z Tyndy :)
Kontakt:

Post autor: bettek » sob sty 19, 2008 21:43

moze regulator napiecia??


BETTEK

[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]

Awatar użytkownika
zbysio84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 25, 2007 18:10
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: zbysio84 » sob sty 19, 2008 23:51

dzięki panowie. elektrykowi na pewno się dostanie a jak mnie mocno zdenerwuje to na pewno psem poszczuje :grin: ale po piwku stawiam :pub:



strang
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 11, 2007 16:37
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: strang » ndz sty 20, 2008 01:37

Jednak to nie wtyk od zapalniczki Na włączonym silniku wyciągałem po kolei wszystkie bezpieczniki jeszcze i nic to nie dało napięcie ładowania dalej 12 czy to możliwe że regulator nie chce puścić więcej napięcia skoro aku jest naładowane?? Tyle że włożyłem aku szwagra i to samo było i Pomiary wykonywałem też dwoma miernikami mam już dość jak do poniedziałku nie dam rad to dam zarobić elektrykowi. :kac:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sty 20, 2008 02:19

ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html

ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V

http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html

[ Dodano: Nie Sty 20, 2008 1:20 am ]
ja nie wiem jak to jest z tymi regulatorami, spojrz na tego http://www.allegro.pl/item294441091_reg ... kazja.html

ma napisane 12V i pewnie wiecej nie pusci , wiec moze masz taki załozony , a powinienes miec 14 V

http://www.allegro.pl/item297468872_reg ... bosch.html

lub taki http://www.allegro.pl/item297469274_reg ... cedes.html

chodzi o budowe no i sa 14 V


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

rado_d9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 02:34
Lokalizacja: Wawa

Post autor: rado_d9 » ndz sty 20, 2008 02:42

zmierz prad spoczynkowy na wylaczonym silniku (amperomierz pradu stalego wlaczony szeregowo miedzy dodatnia kleme a plus akumulatora). zapamietaj wynik a potem odlacz radio i porownaj otrzymane dane. jak jest ok to odlaczaj po kolei pozostale odbiorniki.



strang
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 11, 2007 16:37
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: strang » ndz sty 20, 2008 11:10

radio 0,4 zegqarek 0,2 A już próbowałem.Odłączałem też bezpieczniki na włączonym silniku i nic się nie zmieniło.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 140 gości