Praca silnika AEE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

_Rajtuz_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 07, 2006 08:04
Lokalizacja: Wrocław

Praca silnika AEE

Post autor: _Rajtuz_ » pt sty 18, 2008 13:39

Witam....
Pomóżcie bo po woli puszczają mi nerwy. Mam gofika 1.6 benzyna AEE. Problem polega na tym, że od czasu do czasu na wolnych obrotach silnik zaczyna szaleć i gaśnie. Nie ma w tym żadnej reguły, czasami przez tydzień nic się nie dzieje, silnik pracuje idealnie ale gdy zacznie gasnąć to nie sposób utrzymać go na jakichkolwiek obrotach, po prostu wskazówka obrotomierza leci do samego dołu i tyle. Wyczyściłem przepustnice, świece i kable są nowe....
na vag-u nie ma żadnych błędów. Auto po za ta usterką sprawuje się bardzo dobrze. Może ktoś z was miał już taki problem z tym silnikiem .... jak tak to proszę o pomoc...



Awatar użytkownika
witus29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
Lokalizacja: małopolska/wadowice
Kontakt:

Post autor: witus29 » pt sty 18, 2008 14:29

A masz lpg ?


Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.

_Rajtuz_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 07, 2006 08:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: _Rajtuz_ » pt sty 18, 2008 14:52

Tak mam sekwencje.....Ale testowałem go juz na benzynie i jest dokładnie to samo.....

[ Dodano: 18 Sty 2008 13:58 ]
Moze nie wyraziłem się wcześniej dokładnie ale chodzi tylko o obroty biegu jałowego.... przy normalnej jeździe nie ma żadnych problemów....



Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » pt sty 18, 2008 15:22

_Rajtuz_ pisze:Tak mam sekwencje.....
Kto Ci tam sekwencje założył?? :shock:



Awatar użytkownika
witus29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
Lokalizacja: małopolska/wadowice
Kontakt:

Post autor: witus29 » pt sty 18, 2008 18:53

h2so4 pisze:Kto Ci tam sekwencje założył?? :shock:
Nie czaje :bajer: Przecież sekwencja to najlepsze rozwiązanie dla tego silnika.
Pytam o lpg, ponieważ u mnie działo się podobnie,ale tylko jak były mrozy i to tylko rano po odpaleniu i przejściu na lpg a po przejechaniu kawałka się uspokajało.
Może Ci poprostu przepustnica klęka. Przeprowadź jeszcze raz dokładnie adaptacje i będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym o ile się nie mylę należałoby sprawdzić wskazania TPS.
Tyle mogę Ci doradzić czy zadziała? Nie wiem.
Pozdro.
Ostatnio zmieniony pt sty 18, 2008 18:54 przez witus29, łącznie zmieniany 1 raz.


Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » pt sty 18, 2008 19:33

witus29 pisze:Przecież sekwencja to najlepsze rozwiązanie dla tego silnika.
No ale do naszego silnika (bo wszyscy trzej mamy ten sam) wystarcza w zupełności instalacja II generacji, sekwencja to tylko niepotrzebny, 2x droższy koszt instalacji.



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pt sty 18, 2008 19:56

h2so4 pisze: No ale do naszego silnika (bo wszyscy trzej mamy ten sam) wystarcza w zupełności instalacja II generacji, sekwencja to tylko niepotrzebny, 2x droższy koszt instalacji.
W AEE tylko sekwencja.Przecież tam jest plastikowy kolektor i w przypadku "strzału" jest problem :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 18, 2008 20:06

_Rajtuz_, poczytaj o usterkach czujnika halla w aparacie zapłonowym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pt sty 18, 2008 20:18

No to je też sie dołączę do tematu.

Ja też mam sekwencje i problemy jak jest silnik niedogrzany to też gaśnie.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

_Rajtuz_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 07, 2006 08:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: _Rajtuz_ » sob sty 19, 2008 00:00

Coś w tym jest bo faktycznie zauważyłem ze silnik częściej gaśnie gdy jeszcze dobrze się nie rozgrzeje. Co do uwagi do mojej instalacji to muszę powiedzieć że innej w życiu już bym nie założył. Samochód dużo mniej pali przy praktycznie tej samej dynamice...
Poczytam jeszcze o "usterkach czujnika halla w aparacie zapłonowym" bo auto mam juz 2 lata a problemy zaczęły sie dopiero 4 miesięce temu....więc musi być jakaś przycznyna takiego zachowania silnika....

[ Dodano: 04 Kwi 2008 12:06 ]
Witam wszystkich .... w końcu rozwiązałem problem gasnącego silnika AEE na biegu jałowym. Okazało się że problem tkwił we wtryskiwaczach gazowych. Ponoć mają w sobie jakąś mazista substancje która przy niskiej temperaturze traci lekko swoje właściwości i przez to wtryskiwacze nie pracują tak jak powinny. A przy 640 obr/min dużo nie trzeba aby silnik zgasł. Ja przejechałem na swoich 48000 km i od jakiegoś czasu musiałem trzymać dla pewności na skrzyżowaniach nogę na gazie aby silnik mi nie zgasł. Gazownik „cwanik” wiedział co jest grane ale nie chciał się do tego przyznać bo koszt tych wtryskiwaczy to praktycznie połowa ceny całej instalacji gazowej. Dopiero jak przyjeżdżałem na okrągło na regulacje wymienili mi je i od tego momentu auto pracuje jak złoto.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 446 gości