Dziwne napiecie sondy, zbyt wysokie obroty, duze spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mako69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 18, 2008 14:37
Lokalizacja: Lublin

Dziwne napiecie sondy, zbyt wysokie obroty, duze spalanie

Post autor: mako69 » pt sty 18, 2008 15:25

Witam wszystkich
Mam nastepujacy problem, niedawno kupilem MK3 1.8 GL z silnikiem ABS, wymienilem w nim swiece,kopulke i palec oraz sonde NGK. Silnik ladnie przyspiesza,nie dymi ale: po rozgrzaniu wolne obroty ma w granicach 1000-1100 obr/min, jak doda sie gazu to do 2000 ladnie spadaja a nastepnie wolno :otepienie: Silnik bardzo duzo palil ok. 12 l w trasie, wymienilem w nim sonde na NGK i jest kolejny problem-po wymianie zmierzylem miernikiem napiecie i jakie bylo moje zaskoczenie jak miernik pokazuje tylko napiecie w granicach 0,02V-0,4V oczywiscie na rozgrzanym silniku. Po dodamiu gazu pokazuje 0,4V. Dzisiaj cala noc byl odlaczony akumulator ale nie to nie dalo...;/
Co moze byc tego przyczyna-prosze o pomoc



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt sty 18, 2008 15:27

A jakie napięcie było na starej sondzie?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

mako69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 18, 2008 14:37
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mako69 » pt sty 18, 2008 15:34

sonda nic nie pokazywala-chyba 0,03 o ile sie nie myle a jak wpielo sie do kostki od kompa to pokazywala 0,4V-caly czas. Teraz zdjalem czesc izolacji i wpinajac miernik ladnie faluje alt tylko do 0,4V



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt sty 18, 2008 15:42

Sonda wskazuje jak przy "przybiednej" mieszance. Pytanie tylko dlaczego tak się dzieje. Pomiary oczywiście robiłeś na rozgrzanej sondzie (to znaczy przy wystarczająco dużej temperaturze spalin) czyli po kawałku żwawej jazdy na rozgrzanym silniku ?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

mako69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 18, 2008 14:37
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mako69 » pt sty 18, 2008 15:43

silnik mial ok 85 stopni. Wlasnie oto pytanie dlaczego mieszanka jest taka uboga? Od razu zaznaczam ze nie mam gazu



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt sty 18, 2008 15:55

Pytanie moze głupie, ale czy jesteś na 100% pewien że dobrze podłaczyłeś sondę. Bo tak się zastanawiam jakie napięcie byłoby na sondzie jakby plus był zamieniony z masą. Kombinuję tak dlatego iż piszeszesz o dużym spalaniu i podwyższonych obrotach a to raczej wskazuje na bogatszą mieszankę niż na biedną. A może po prostu sonda trefna?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

mako69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 18, 2008 14:37
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mako69 » pt sty 18, 2008 16:56

sonda jednoprzewodowa....wiec raczej trudno pomylic:) Ale tak dla pewnosci bo zakladal mi to znajomy czarny w kostce od komputera to masa a brazowy sonda-zgadza sie?



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob sty 19, 2008 01:03

wysokie obroty wskazują na padnięty czujnik temperatury płynu chłodniczego mako69, umnie sonda cały czas stała na 0,8V i okazało się że komp silnika był zchrzaniony 9nieregulował mieszanki

[ Dodano: 19 Sty 2008 00:05 ]
czarny w kostce od komputera to masa a brazowy sonda-zgadza sie?
czarny to sygnał a brązowy masa
Ostatnio zmieniony sob sty 19, 2008 01:05 przez marek2907, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

mako69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 18, 2008 14:37
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mako69 » sob sty 19, 2008 14:22

czujnik temp. sprawdzony miernikiem-pracuje idealnie.
A co do podlaczenia sondy to ja sie pomylilem,zalozona byla dobrze



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob sty 19, 2008 16:42

mako69, jak masz możliwośc to podłącz autko pod Vaga
jakieś błędy wyskoczą
a przy okazji sprawdź czy niema przerw na kablach od czujnika temperatury do kompa
schemat pinów we wtyczce kompa jest gdzieś w necie


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 307 gości