Stukanie przy skręcaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Stukanie przy skręcaniu
Witam! Wczoraj rozciągałem sąsiada w jego "poltku" i coś mi padło w moim golfiku. Podczas skręcania słychać stukanie. Ponad to na krótkim odcinku kierownica dostała dosyć mocnych drgań a na ostrym zakręcie ciężko było ją utrzymać, gdyż próbowała wyrównać koła. Ale te dwa ostatnie objawy zdarzyły się tylko raz. Sprawdzałem w opcji "szukaj", ale każdy przypadek jest inny... Gdzie szukać przyczyny?
mujesz kolo, odkrecasz srubę piasty, odkrecasz amor od zwrotnicy, zciagasz zacisk hamulca (choć nie koniecznie) ulatwieniem jest demontaz sworznia wachacza, ale pozniej trzeba na zbieznosc jechac i dobierasz sie do przegubu, zdejmujesz oslone gumowa potem pierscien zabezpieczajacy a reszte to juz bedziesz wiedzial
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 18:06 przez papaj, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165
witam wymiana przeguba wcale nie jet taka trudna, odkręcasz końcówke ukladu kierowniczego, sforzeń wachacza wybijasz, całej zwrotnicy z amortyzatorem nie musisz wyciągać, możesz odchylić i też wymienisz przegub,ale jakchcesz to odkręcasz cały amortyzator razem ze zwrotnicą i dzięki temu nie będzesz musiał ustawiać zbieżności, uchwyt chamulców musisz odkręcić ą tam dwie śruby ampulowe, tylko na początku odkręć śrubę mocującą przegub, bo później nie odkręcisz,zdejmiesz osłone gumową i albo będzie zabezpieczenie albo poprostu zbijesz mlotkiem przegub
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Opisy sa nie bardzo koledzy.
Po pierwsze najcięzej idzie śróba centralna piasty, porządny klycz z przedłużką na aucie stojącym na kołach. Po drugie wybija sie tylko dolny sworzeń zwrotnicy, po wyukręceniu jego śróby nic nie ruszać z układem kierowniczym. Kolumnę się odchyla i przegub wyłazi z piasty, potem go zbić młotkiem przez drewno, ale czasem trzyma w środku pierścień seger i trza go podważyć śróbokręcikiem grzebiąc w smarze. Zbieżności żadnej nie trzeba robić. Piszę skrótowo bo dokładne opisy sa na forum i można znaleźć szukajką.
Po pierwsze najcięzej idzie śróba centralna piasty, porządny klycz z przedłużką na aucie stojącym na kołach. Po drugie wybija sie tylko dolny sworzeń zwrotnicy, po wyukręceniu jego śróby nic nie ruszać z układem kierowniczym. Kolumnę się odchyla i przegub wyłazi z piasty, potem go zbić młotkiem przez drewno, ale czasem trzyma w środku pierścień seger i trza go podważyć śróbokręcikiem grzebiąc w smarze. Zbieżności żadnej nie trzeba robić. Piszę skrótowo bo dokładne opisy sa na forum i można znaleźć szukajką.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
U mnie też na trochę się samo naprawiło: w niedzielę zaczęło coś stukać w zakrętach, ale jeszcze tego samego dnia przestało. Następnego dnia OK, we wtorek zaczęło się poważniej, w pewnym momencie kierownicy nie dało się utrzymać w rękach (na szczęście wolno jechałem i po pustej drodze) i coś strasznie piszczało. Po chwili znowu się uspokoiło, a parę kilometrów dalej przegub całkiem się wysypał i stanąłem na poboczu. Na wahaczu znalazłem 4 kulki z przegubu i w sumie to odetchnąłem z ulgą, bo bałem się że to skrzynia padła.sebano79 pisze:na drugi dzień jak ręką odjął
Ja na twoim miejscu bym wymieniał skoro już kupiłeś ten przegub, dużo roboty nie jest a niebezpieczeństwo w razie awarii jest duże. Dla pewności możesz na kanale ściągnąć gumę z przegubu (jeśli wg jest cała) i dokładnie obejrzeć wianek który trzyma kulki, bo to jego pęknięcie najczęściej jest przyczyną wszystkiego.
Aha, i do piasty potrzebujesz solidny klucz nasadowy 30, ja jeden połamałem a wyglądał solidnie. Cała operacja zajęła mi 2 godziny (łącznie z wyprawą do sąsiada po porządny klucz) i nieźle się przy tym wybrudziłem ;p
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 12:28 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
- emilson
- Gadatliwa bestia
- Posty: 928
- Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
- Lokalizacja: lubliniec
- Kontakt:
czy ja wiem czy taki dobry ...ja zainwestowalem w Loobro drogi bo drogi ale wolalem do abfa wsadzic cos lepszegogolofs pisze:Jedno wiem ze przegub to tylko firmy ruville
a co do stukania to zmieniaj jak najszybciej bo mialem to samo jeszcze na starym silniku przed swapem
zaczolem wymieniac silnik wyciagnolem przegub lewy i po sciagnieciu rozlecial sie w drobny mak q dobym momencie sie za to wziolem
never ending story
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
- Lokalizacja: Opole
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 204 gości