szarpanie przy gwaltownym przyśpieszaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
co do układu chłodzenia to sprawdź sobie termostat - pod odpaleniu totalnie zimnego silnika wskazówka powinna wyjść z białego pola w czasie krótszym niż 10 minut (nawet w zimie), kolejna sprawa - kontrolka może mrugać również jeśli masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.
czujniki temperatury ogólnie możesz sprawdzić omomierzem - na zimno powinny mieć opór rzędu 1-2-3 kOhm a na ciepło (po rozgrzaniu silnika) ok 100-200-300 Ohm
a zanim zaczniesz podejrzewac gaźnik upewnij się że :
> masz świeży filtr paliwa
> masz sprawną pompę paliwa (nie cieknie)
> masz sprawny i działający układ zapłonowy tzn : świeże kable, świeże świece, świeżą kopułkę i palec rozdzielacza no i prawidłowo ustawiony zapłon
> masz szczelne i poprawnie połączone węże podciśnienia (zwłaszcza ten z podstawy gaźnika)
> masz szczelną podstawę gaźnika (nie bierze przez nią lewego powietrza)
Dopiero wtedy zabierz się za gaźnik, jak chcesz to napisz swojego maila na PW to ci podesle info na temat budowy i diagnozy problemow z 2e2/2e3.
czujniki temperatury ogólnie możesz sprawdzić omomierzem - na zimno powinny mieć opór rzędu 1-2-3 kOhm a na ciepło (po rozgrzaniu silnika) ok 100-200-300 Ohm
a zanim zaczniesz podejrzewac gaźnik upewnij się że :
> masz świeży filtr paliwa
> masz sprawną pompę paliwa (nie cieknie)
> masz sprawny i działający układ zapłonowy tzn : świeże kable, świeże świece, świeżą kopułkę i palec rozdzielacza no i prawidłowo ustawiony zapłon
> masz szczelne i poprawnie połączone węże podciśnienia (zwłaszcza ten z podstawy gaźnika)
> masz szczelną podstawę gaźnika (nie bierze przez nią lewego powietrza)
Dopiero wtedy zabierz się za gaźnik, jak chcesz to napisz swojego maila na PW to ci podesle info na temat budowy i diagnozy problemow z 2e2/2e3.
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 11:23 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.
TDPower
szarpanie przy gwaltownym przyśpieszaniu
witam sprawdzałem termostat i wskazówka od miesca co stoi do białego pola i przez białe pole przeszła w 8 min, podstawe gaźnika mam dobrą, kable,kopułka i palec są nowe, przewody podciśnieniowe wyglądają na dobre ale je wymienie, pompka paliwa nie cieknie jest sucha
pawełłłł pisze:wskazówka od miesca co stoi do białego pola i przez białe pole przeszła w 8 min,
to w takim razie sprawdz jeszcze temp plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym, u mechanika to sprawdzisz, za przyslowiowego browara.
Tylko NIE odkrecaj zbiorniczka na goracym silniku, bo plyn wyleci i sie mozesz poparzyc!
[ Dodano: 17 Sty 2008 15:01 ]
a wracajac do mulenia sie podczas przyspieszania, to ustaw poprawnie zaplon, sprawdz jeszcze regulator zaplonu, czy nie jest dziurawy,
ja mam podobny problem z moim mk2 1,8 na pelnym wtrysku, oznaczenie silnika GX wersja usa, jak jest zimny to musze ruszac bardzo powoli... wręcz kulajac sie do przodu bo jesli chcial bym ruszyc normalnie to szarpie strasznie, gdy silnik pochodzi troche i przejade z 5-6km to wskazowka od temp. wychodzi dopiero z delikatnie z bialego pola i wtedy chodzi troche plynniej ale przy gwaltownym dodaniu gazu nadal szarpie... jak sie rozgrzeje co zajmuje mu conajmniej z 20-30 min jazdy z predkoscia okolo 70-80km/h to pozniej juz chodzi w miarę normalnie.. ale przy ruszaniu zdazy mu sie tez delikatnie szarpnac choc nie zawsze
prosil bym o jakas rade, bo wyzej widzialem tylko porady dla gaznika
pozdrawiam
prosil bym o jakas rade, bo wyzej widzialem tylko porady dla gaznika
pozdrawiam
witam
ja mam podobny problem z tym szarpaniem, tylko u mnie pojawił sie po tym jak zauważyłem że mam źle popodłanczane przewody od podciśnienia. niedawno kupiłem to auto i poprzedni właściciel coś pomieszał z tymi przewodami, znalazłem na necie schemat włąściwego podłączenia tych przewodów i powtykałem je we włąściwe miejsca, dodam ze na dodatek jeden miałem całkowicie zaślepiony (ten co jest podłączony pod ten termostacik znajdujący sie w obudowie filtra powitrza) i od tego momentu przy gwałtownym dodawaniu gazu silnik mi sie dławi i szarpie nim, przed tem było troche lepiej, bo sie nie dławił i lepiej wchodzil na obroty. o co tu chodzi skoro teraz dopiero mam dobrze podłączone te przewodu a jest gorzej niż jak było przed tą zmianą???
ja mam podobny problem z tym szarpaniem, tylko u mnie pojawił sie po tym jak zauważyłem że mam źle popodłanczane przewody od podciśnienia. niedawno kupiłem to auto i poprzedni właściciel coś pomieszał z tymi przewodami, znalazłem na necie schemat włąściwego podłączenia tych przewodów i powtykałem je we włąściwe miejsca, dodam ze na dodatek jeden miałem całkowicie zaślepiony (ten co jest podłączony pod ten termostacik znajdujący sie w obudowie filtra powitrza) i od tego momentu przy gwałtownym dodawaniu gazu silnik mi sie dławi i szarpie nim, przed tem było troche lepiej, bo sie nie dławił i lepiej wchodzil na obroty. o co tu chodzi skoro teraz dopiero mam dobrze podłączone te przewodu a jest gorzej niż jak było przed tą zmianą???
łobuz83 pisze:e na dodatek jeden miałem całkowicie zaślepiony (ten co jest podłączony pod ten termostacik znajdujący sie w obudowie filtra powitrza) i od tego momentu przy gwałtownym dodawaniu gazu silnik mi sie dławi i szarpie nim, przed tem było troche lepiej, bo sie nie dławił i lepiej wchodzil na obroty. o co tu chodzi skoro teraz dopiero mam dobrze podłączone te przewodu a jest gorzej niż jak było przed tą zmianą???
prawdopodobnie zostal zaslepiony aby nie bral lewego powietrza, jednak nie sadze aby on byl przyczyna szarpania. Termostat moze byc dziurawy czy nieszczelny i zostal odlaczony a rurka zaslepiona.
Podaj jaki masz silnik
- Kubus1984Chorzow
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob sty 06, 2007 00:15
- Lokalizacja: N:50.30371, E:18.95022
- Kontakt:
Witam ja miałem problem ze szarpaniem i duszeniem gdy silnik był zimny a na rozgrzanym było ok. Pomogła wymiana paska rozrządu. Okazało się że pasek od chwili zakupu był źle ustawiony tzn był przestawiony o jeden ząbek i dla tego auto umierało. A co do ciężko wchodzących biegów może być winna oleju w skrzyni, ja np miałem pomieszany syntetyk z mineralnym i czasem nie szło żadnego biegu wrzucić.
Witam wczoraj padł mi samochód w czasie jazdy zaczą szalec tracił moc i stawał zero jazdy minuta postoju i jak nowy jechał dfalej po kilku km znowu to samo i tak kilka rqazy do tego na odcinku 300km spalił prawie 40l paliwa i na ostatnich km zaświecila mi sie kontrolka od ładowania, która przy włączonym zapłonie nie świeci, a jak zapale to wtedy swieci . Pomocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 194 gości