Jakie nowe zawieszenie?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie nowe zawieszenie?
Witam wszystkich serdecznie.
Wiem, że temat był wałkowany już trochę na forum ale chciałbym jeszcze raz wrócić do niego.
Jestem właścicielem Golfa 1.4 16V z 98 r. Ostatnio mam wrażenie, że zawieszenie stało się miękkie i samochód zachowuje się jakby miał za mało powietrza w oponach.
Poza tym chciałbym aby było trochę niżej (max. 3 cm) - szczególnie z tyłu, gdzie w tej chwili mam dosyć dużą szczelinę pomiędzy kołem (15") a nadkolem - wygląda to trochę dziwnie. Dopiero po załadowaniu tyłu samochód trochę siada.
Z tego co wyczytałem należałoby wymienić zawiasy - najlepiej amorki + sprężyny.
Myślałem o taki zestawie:
- sprężyny Eibach Pro-Kit: VW Golf IV 30/30 - ok. 600 zł (http://autotuningshop.pl/index.php?p196 ... vw-golf-iv)/ lub weitec 30/30 - ok. 500 zł (http://www.weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=25)
- amorki Bilstein B4 - standard - komplet ok. 450 zł
Pytanie - jak to będzie działało i czy standardowe Bilsteiny B4 (nie B4 sport) będą pasowały do sprężyn?
A może polecicie jakieś inne rozsądne rozwiązanie - nie chcę aby było przesadnie drogo (do ok. 1000 zł na podstawowe części + ew. na wymianę łożysk amorków itd.), chcę aby auto było bardziej twarde (ale bez przesady), zależy mi bardziej na obniżeniu tyłu niż przodu (nie chcę na każdej nierówności zahaczać miską olejową).
Wiem, że temat był wałkowany już trochę na forum ale chciałbym jeszcze raz wrócić do niego.
Jestem właścicielem Golfa 1.4 16V z 98 r. Ostatnio mam wrażenie, że zawieszenie stało się miękkie i samochód zachowuje się jakby miał za mało powietrza w oponach.
Poza tym chciałbym aby było trochę niżej (max. 3 cm) - szczególnie z tyłu, gdzie w tej chwili mam dosyć dużą szczelinę pomiędzy kołem (15") a nadkolem - wygląda to trochę dziwnie. Dopiero po załadowaniu tyłu samochód trochę siada.
Z tego co wyczytałem należałoby wymienić zawiasy - najlepiej amorki + sprężyny.
Myślałem o taki zestawie:
- sprężyny Eibach Pro-Kit: VW Golf IV 30/30 - ok. 600 zł (http://autotuningshop.pl/index.php?p196 ... vw-golf-iv)/ lub weitec 30/30 - ok. 500 zł (http://www.weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=25)
- amorki Bilstein B4 - standard - komplet ok. 450 zł
Pytanie - jak to będzie działało i czy standardowe Bilsteiny B4 (nie B4 sport) będą pasowały do sprężyn?
A może polecicie jakieś inne rozsądne rozwiązanie - nie chcę aby było przesadnie drogo (do ok. 1000 zł na podstawowe części + ew. na wymianę łożysk amorków itd.), chcę aby auto było bardziej twarde (ale bez przesady), zależy mi bardziej na obniżeniu tyłu niż przodu (nie chcę na każdej nierówności zahaczać miską olejową).
Dziękuję za pomoc. Poszukałem jeszcze na innych forach i potwierdza się, że przy -30/-30 nie powinno być jeszcze problemu i większość standardowych amortyzatorów będzie pracować w tym zakresie, chociaż mogą szybciej zużyć się.
Mam jeszcze pytanie - które sprężyny będą lepsze - Eibach czy Weitec? Jakie są Wasze doświadczenia?
Z tego co widzę z Eibachami może być problem, ponieważ są dostępne na zamówienie.
Chyba, że macie jakieś namiary na sklep w którym mogę dostać je bez problemu? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.
Mam jeszcze pytanie - które sprężyny będą lepsze - Eibach czy Weitec? Jakie są Wasze doświadczenia?
Z tego co widzę z Eibachami może być problem, ponieważ są dostępne na zamówienie.
Chyba, że macie jakieś namiary na sklep w którym mogę dostać je bez problemu? Byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/141/73bd3085f681752c.jpg[/img][/url]
Kurcze, trochę dużo te -45mm... myślałem, że przy standardowych amorkach i dosyć miękkim eibachu będzie ok. 25mm.
Ciekaw jestem czym to jest spowodowane, może właśnie tym, że masz cięższy silnik?
Jak się jeździ przy takiej glebie, nie haczysz michą, zawieszenie nie tłucze?
To może w takim razie wziąć twardszego Weiteca i będzie git.
Ciekaw jestem czym to jest spowodowane, może właśnie tym, że masz cięższy silnik?
Jak się jeździ przy takiej glebie, nie haczysz michą, zawieszenie nie tłucze?
To może w takim razie wziąć twardszego Weiteca i będzie git.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/141/73bd3085f681752c.jpg[/img][/url]
siema
ja tylko testowalem standardowy amorek ze sprezyna eibacha bylo nisko a w dodatku na dziurach dobijalo no i jakos dziwnie auto sie prowadzilo na zakretach, mimo ze sprezyna twardsza nizzsza i powinno byc ok bo srodek ciezkosci obnizony, jak zalozylem amorki eibacha dedykowane do sprezyn inna bajka. poputaj kolegow z forum albo poszukaj na forum polecaja b6 ze niby daja rade, ale b4 sobie odpuść. jezeli amorki ju zmasz to sam sobie stestuj te sprezyny ale jak chcesz kupic sprezyny i do tego nowe b4 to moim zdaniem niema sensu
pzodrawiam
ja tylko testowalem standardowy amorek ze sprezyna eibacha bylo nisko a w dodatku na dziurach dobijalo no i jakos dziwnie auto sie prowadzilo na zakretach, mimo ze sprezyna twardsza nizzsza i powinno byc ok bo srodek ciezkosci obnizony, jak zalozylem amorki eibacha dedykowane do sprezyn inna bajka. poputaj kolegow z forum albo poszukaj na forum polecaja b6 ze niby daja rade, ale b4 sobie odpuść. jezeli amorki ju zmasz to sam sobie stestuj te sprezyny ale jak chcesz kupic sprezyny i do tego nowe b4 to moim zdaniem niema sensu
pzodrawiam
No to teraz mam dylemat, wypytałem się www.AutoTuningShop.pl i oto jaką dostałem odpowiedź:
No i teraz zonk bo nie wiem czy pchać się w normalne springi, Weiteca czy jednak Eibacha?Seria Eibach Pro-Kit dedykowana jest zarówno do seryjnych amortyzatorów jak i sportowych. Nie ma zatem przeciwskazań, aby stosować je z B4. Co więcej stosujemy takie kombinacje Pro-Kit + B4 i zbierają one pozytywne opinie wśród klientów naszego sklepu.
Dzięki nim zachowa Pan komfort podróżowania przy normalnej jeździe, a przy bardziej sportowej będą sprawiać, że auto lepiej wchodzi w zakręty i mniej przechyla się podczas przyspieszania i hamowania.
W przypadku dalszych pytań proszę o kontakt.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/141/73bd3085f681752c.jpg[/img][/url]
w sumie eibachy polecja do b6, mozesz zalozyc do b4 i sam sie przkeonac jak bedzie na dziurach sie zachowywal a jak na zakretach. moze sie okazac ze Ci to bedzie odpowiadalo. zaloz do b4 a najwyzej przy nastepnej wymianie kupisz cos innego. dodam tylko ze nawet seryjnie do sprezyn ktrotszych o te -12 20mm daja juz inny amorek tzn o innej charakterystyce tłumienia
poczytaj jeszcze ten watek zanim sie na cos zdecydujesz
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... &hl=eibach
pozdrawiam
poczytaj jeszcze ten watek zanim sie na cos zdecydujesz
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... &hl=eibach
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 14:41 przez Mash, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciekawy ten link, który podałeś. Dzięki wielkie!
W sumie to jestem w takiej sytuacji, że nie mam jeszcze skompletowanych części.
Na B6 czy B8 nie będę się szarpał, bo samochód nie jest już nowy, więc chyba nie ma sensu.
Mam zamiar pojeździć 5 lat i sprzedać dalej. Przy mojej jeździe 4.000 km / rok powinno wystarczyć.
Na pewno trzeba wymienić sprężyny, bo po 10 latach straciły już pewnie swoje właściwości (chociaż mój mechanik mówi, że sprężyn raczej się nie wymienia), no i chcę przy okazji utwardzić go i zlikwidować tą sporą szczelinę nad tylnym kołem.
Myślę, że zrobię w ten sposób, iż zamówię Eibacha + B4 standard i zobaczę co będzie się działo. Mam nadzieję, że nic przy mniejszej wadze silnika.
Być może na to co pisałeś, miało wpływ to, że amorki nie były nowe albo takie, które akurat nie były przystosowane do takie zakresu pracy.
A może jednak pomyśleć nad Weitec - z tego co widzę mają wyższą dopuszczalną wagę.
W sumie to jestem w takiej sytuacji, że nie mam jeszcze skompletowanych części.
Na B6 czy B8 nie będę się szarpał, bo samochód nie jest już nowy, więc chyba nie ma sensu.
Mam zamiar pojeździć 5 lat i sprzedać dalej. Przy mojej jeździe 4.000 km / rok powinno wystarczyć.
Na pewno trzeba wymienić sprężyny, bo po 10 latach straciły już pewnie swoje właściwości (chociaż mój mechanik mówi, że sprężyn raczej się nie wymienia), no i chcę przy okazji utwardzić go i zlikwidować tą sporą szczelinę nad tylnym kołem.
Myślę, że zrobię w ten sposób, iż zamówię Eibacha + B4 standard i zobaczę co będzie się działo. Mam nadzieję, że nic przy mniejszej wadze silnika.
Być może na to co pisałeś, miało wpływ to, że amorki nie były nowe albo takie, które akurat nie były przystosowane do takie zakresu pracy.
A może jednak pomyśleć nad Weitec - z tego co widzę mają wyższą dopuszczalną wagę.
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 15:34 przez Delirium, łącznie zmieniany 3 razy.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images26.fotosik.pl/141/73bd3085f681752c.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 179 gości